מארגני ההפגנה בצאת השבת בכיכר רבין מקווים שאלפים יגיעו למחות נגד התנהלות הממשלה ובדרישה להוציא לפועל את התוכנית הכלכלית לשיקום העובדים, העצמאים והשכירים, שנפגעו קשות במשבר הקורונה שנמשך כבר חודשים ארוכים.
1 צפייה בגלריה
הפגנת עצמאים מול משכן הכנסת
הפגנת עצמאים מול משכן הכנסת
אחת ההפגנות הקודמות של העצמאים. המארגנים מקווים לאלפים
(צילום: עמית שאבי)
בהודעה משותפת של מארגני ההפגנה נמסר כי מטרתה "לבטא את המצוקה וחוסר האונים של ציבור גדול מאוד בחברה הישראלית". המארגנים הכריזו שכאות הזדהות עם אלו שנפגעו, יותר מ-1,000 עסקים ברחבי הארץ ייסגרו את שעריהם בשעה 20:00.
"ההפגנה היא הפגנה כלכלית א-פוליטית ללא נאומים של פוליטיקאים או ראשי ארגונים אלא הפגנה של העם שיגיע וידבר מהלב עם סיפורים אותנטיים מהשטח", אמרו המארגנים.
"אנחנו רואים בממשלת ישראל והעומד בראשה אחראי לכישלון עד עתה בביצוע התוכניות הכלכליות וקוראים לממשלה להתעשת, לתקן את התוכנית בהתאם לדרישותינו ולהוציא את התוכנית הכלכלית לפועל באופן מיידי".

בהמשך מסרו מארגני ההפגנה: "בשעות האחרונות, הנהגת המחאה מקבלת בקשות מפוליטיקאים בכירים שרוצים לנאום בהפגנה אך אנו מסרבים בנימוס. אנו קוראים לפוליטיקאים להימנע מלהגיע לכיכר הערב, היה להם מספיק זמן לעבוד בשבילנו. המחאה שמתחילה הערב היא לא של הפוליטיקאים, לא של ימין ולא של שמאל, היא של העם".
שלומי יחיאב, יו"ר התאחדות הסטודנטים והסטודנטיות הארצית שגם ייקחו חלק בהפגנה, אמר כי ״הניסיונות של ראש הממשלה לעצור את המחאה לא יצליחו, נגיד זאת בצורה ברורה - עד שהעסקים לא יראו את הכסף בחשבון, ועד שלא נראה מהלכים אופרטיביים להחזיר 400 אלף צעירים וצעירות מובטלים לשוק התעסוקה נמשיך להילחם ולצאת לרחובות. ניפגש בצאת השבת בכיכר רבין, חזקים ומלוכדים מתמיד".
אחרי שבמשטרה הודיעו כי מאות שוטרים יאבטחו את האירוע, ולצד שמירה על הסדר הציבורי יוודאו גם שהמפגינים שומרים על הגבלות הקורונה – עטיית מסכה ומרחק פיזי אחד מהשני – המארגנים קראו למשתתפים שיגיעו הערב לשמור על ההנחיות.
"אנו קוראים לציבור הרחב לממש את זכותו להפגין ולהגיע לכיכר רבין הערב תוך שמירה על הוראות משרד הבריאות של עטיית מסכה לאורך כל הערב ושמירה על ריחוק חברתי ולהישמע להוראות משטרת ישראל", נמסר.
בהפגנה צפויים להשתתף עצמאים, שכירים בתחומי התיירות, התרבות, האירועים, המסעדות וחיי הלילה, חדרי הכושר וסטודנטים. מארגנים אותה כמה וכמה ארגונים, ובהם: קבוצת מסעדנים חזקים ביחד, אני שולמן, התאחדות העצמאים, ועד הפעולה של התרבות, איגוד המסעדות והברים, חיי הלילה והברים, המטה להצלת תיירות חו"ל, מחאת הריבון, צעדת המיליון, ועד הפעולה של ההיסעים הפרטיים, ארגון העצמאים, צו 8 לפועלי התרבות וארגון השחקנים.
אחד מנציגי ענף חיי הלילה אמר אמש ל-ynet כי "המוחים לא מתכוונים להיות נחמדים", וכי בכוונתם "להוציא זעם ולחסום כבישים כדי שהמחאה לא תישכח".
ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש אתמול עם נציגי העצמאים בלשכתו בירושלים. עורך הדין רועי כהן, נשיא ארגון להב, אמר כי הפגישה עם נתניהו ושר האוצר ישראל כץ הייתה טעונה. "העלינו את כל הלקונות בתוכניות שהוצגו עד כה וגם בתכנית הקיימת שהוצגה אמש. גרמו לכך שעשרות אלפי עסקים נפלו בין הכיסאות ולא קיבלו אפילו שקל אחד לחשבון הבנק".
בלשכתו של נתניהו אמרו מנגד כי הפגישה הייתה "עניינית וחיובית". ראש הממשלה אמר בפתח הפגישה: "הבאנו תוכנית ענקית, אני חושב שברור לכם שכל המדינות עושות מאמץ עליון, וגם אנחנו עושים מאמץ עליון. אנחנו נעמוד התחייבויות שלנו, כולל בזירוז התשלום המיידי שאנחנו רוצים לתת לכם".