גבר שעבד בלשכת העיתונות של קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל חשוד שריגל עבור מצרים. כך נחשף בדו"ח של ממשלת גרמניה. לפי הדו"ח, הממשלה נקטה "צעדים מנהליים" נגד האיש בדצמבר 2019, אחרי שהתגלה כי עבד במשך שנים עבור סוכנות מודיעין מצרית. החקירה בפרשה עודנה מתנהלת.
עוד סיפורים מהעולם בעמוד הפייסבוק של דסק החוץ
3 צפייה בגלריה
נגיף קורונה גרמניה ברלין קנצלרית אנגלה מרקל
נגיף קורונה גרמניה ברלין קנצלרית אנגלה מרקל
מרקל. מרגל בלשכת הדובר
(צילום: AP)
לפי העיתון הגרמני "בילד", האיש החשוד בריגול עבד בשירות המבקרים בלשכת העיתונות של הממשלה הפדרלית, שבראשה עומד הדובר של מרקל, סטפן סיברט. הוא היה עובד בדרג ביניים, ופירוש הדבר שלפי התקנות היה עליו לצלוח מבחן ושתי שנות הכשרה מקצועית.
לפי הדו"ח הממשלתי שנחשף, המשימה העיקרית שמפקיד המודיעין המצרי בידי סוכניו בגרמניה היא איסוף מידע על חברים בארגונים של האופוזיציה המצרית, כגון האחים המוסלמים. הם עוקבים גם אחרי חברים בקהילה הנוצרית הקופטית ומגייסים אזרחים מצרים כמרגלים.
3 צפייה בגלריה
על הכוונת: האחים המוסלמים. קנצלרית גרמניה
על הכוונת: האחים המוסלמים. קנצלרית גרמניה
על הכוונת: האחים המוסלמים. קנצלרית גרמניה
(צילום: AFP)
"יש ראיות לכך ששירותי המודיעין המצריים מנסים לגייס מצרים החיים בגרמניה כדי להשתמש בהם למטרות מודיעיניות במהלך ביקוריהם במצרים ובנציגויות הדיפלומטיות של מצרים בגרמניה", נכתב בדו"ח.
מצרים נשלטת על ידי הצבא מאז 1952, למעט תקופה קצרה אחרי הדחת חוסני מובארק בהתקוממות עממית בשנת 2011. צבא מצרים נוכח מאוד בחיים הציבוריים המצריים, ובכירים לשעבר בצבא מכהנים כעת כשרים וכמושלי מחוזות. הנשיא עבד אל-פתאח א-סיסי הוא בעצמו מפקד הצבא לשעבר.
בתוך כך, בצרפת גזר בית משפט 12 שנות מאסר על שני סוכנים לשעבר של ארגון הביון הצרפתי DGSE בגין ריגול עבור סין. המשפט נערך בדלתיים סגורות, וטבען המדויק של העבירות לא נחשף, אך לפי גורמים צרפתיים רשמיים מדובר במעשים שהיה בהם כדי לגרום נזק משמעותי לביטחון הלאומי של צרפת.
3 צפייה בגלריה
עמנואל מקרון נשיא צרפת בנאום לאומה על  משבר ה קורונה
עמנואל מקרון נשיא צרפת בנאום לאומה על  משבר ה קורונה
נשיא צרפת מקרון. הסוכן פרש והתחתן עם המתורגמנית
(צילום: MCT)
שני הסוכנים, פייר-מארי ה' ואנרי מ', מואשמים בהעברת מידע למעצמה זרה ובפגיעה באינטרסים הבסיסיים של צרפת. כתב אישום הוגש נגדם בדצמבר 2017. גם אשתו של פייר-מארי, לורנס ה', הורשעה, ונגזרו עליה ארבע שנות מאסר.
בתקשורת הצרפתית נחשפה הפרשה בשנת 2018, ואז תיארו אותה גורמים רשמיים כ"חמורה באופן יוצא דופן". לפי הדיווחים, הסוכן אנרי מ' הוחזר מסין לצרפת ב-1998 אחרי שהתברר כי הוא מנהל רומן עם מתורגמנית סינית בשגרירות צרפת בבייג'ינג, שבה הוצב. ב-2003, אחרי פרישתו מהארגון, שב לסין, התחתן עם המתורגמנית והשתקע שם.
פייר-מארי, מצדו, נעצר בציריך כשברשותו כסף מזומן אחרי שנפגש עם איש קשר סיני באי באוקיינוס ההודי.