כוכב הילדים רועי עוז (רוי בוי) הודה אמש (שבת) כי הוא אחראי לסרטון הגזעני שמשפיל ילדים בדואים. בסרטון שהופץ וצבר תאוצה אתמול ברשתות החברתיות נראית משפחתו של עוז נתקלת בילדים בדואים במהלך טיול. "מי רוצה להאכיל בדואי?", נשמע עוז שואל כמה פעמים את שלוש בנותיו שיושבות ברכב ומעביר להן עוגיות - כדי שיתנו אותן לילדים הבדואים שעומדים מחוץ לרכב ומסתכלים עליהם. כל זאת, בזמן שהוא מתעד את האירוע.
2 צפייה בגלריה
רוי בוי פוסט
רוי בוי פוסט
רוי בוי והסרטון הגזעני
בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו כתב עוז: "אהובים שלי, בשעות האחרונות מתרוצץ ברשת סרטון מטיול משפחתי פרטי מלפני חמש שנים. אני רוצה להביע את צערי העמוק על הדברים הנאמרים בו, הם אינם ראויים להיאמר. זו לא דרכי לחנך כך את ילדי וזו לא הדרך לחנך אף ילד אחר. דרכי היא דרך של אהבת אדם ובדרך זו אמשיך ללכת. מצטער מעומק הלב ומבקש סליחה מכל מי שנפגע".
הסרטון עורר סערה וגולשים רבים ברשתות החברתיות נדהמו מהיחס אל הילדים הבדואים. ח"כ אחמד טיבי מהרשימה המשותפת כינה זאת בטוויטר "תחתית האנושיות, בהמיות גזענית ומתועבת".
2 צפייה בגלריה
רוי בוי פוסט
רוי בוי פוסט
פוסט ההתנצלות
ראש מועצת אל קאסום הודיע כי יגיע היום לתחנת המשטרה על מנת להגיש תלונה במשטרה. בינתיים, המשטרה כבר הודיעה שהסרטון יועבר לבחינה בחטיבת החקירות.
עטייה אל-אעסם, ראש מועצת הכפרים הבלתי מוכרים בנגב, אמר: "כשראיתי את הסרטון בפעם הראשונה זה גרם לי תסכול ועוגמת נפש. לא חשבתי שיש אנשים שמסתכלים על הבדואים מלמעלה, שחושבים שהבדואים הם קופים. זה כמו שאתה הולך לגן חיות ורוצה להאכיל קוף, זה מזעזע".
חבר הכנסת סעיד אלחרומי מהרשימה המשותפת התייחס אמש לסרטון וכתב בעמוד הטוויטר שלו: "נראה שהסרטון ישן , אבל הצורה שבה מוצגים הילדים הבדואים גזענית, מעליבה ומקוממת. כאילו שהם סוג של חיה משעשעת. בושה!!!".
חברת הכנסת סונדוס סאלח ממפלגתו הגיבה אף היא: "איך לחנך לגזענות ולהתגאות בזה בשלושה שלבים? ללמד את הילדים שלך להאכיל את הבדואי, תוך כדי תיבול בערבית שבורה, לצלם ולהעלות לרשת בגאווה, לתפוצה והפצה רחבה. כמה גזעני ונמוך עוד אפשר לרדת? החינוך הישראלי לעליונות בעוד נפילה חופשית".
מהמרכז לנפגעי גזענות נמסר כי "הסרטון המזעזע ממחיש את החינוך המכוער לגזענות, שיש מי מאזרחי המדינה הבוחרים להקנות לילדיהם. הדבר מזעזע שבעתיים כשילדים הם המשמשים מושא ללעג גזעני. הסרטון מדגים שיח ישראלי, שלצערנו, אינו נדיר ביחס לחברה הבדואית והמסר עובר מדור לדור. כתמיד, הגזענות מכה במיוחד בחלשים ובילדים".
פורסם לראשונה: 23:53, 11.07.20