2 צפייה בגלריה
שלי ורוד
שלי ורוד
שלי ורוד
(צילום: מתוך הווידאו)

שלי שלום, אנחנו נשואים כבר חמש שנים ולאחרונה עברנו לגור אצל ההורים של אשתי כדי לחסוך כסף. הבעיה היא שמרגע שעברנו לגור אצל ההורים שלה, היא מסרבת לקיים עמי יחסי מין. יש לך דרך לעזור לנו?
זוגות רבים חוזרים לגור אצל ההורים של אחד מהם כדי לחסוך כסף או כי הם מחכים לבניית הדירה שקנו. מבחינה כלכלית, זה באמת עוזר להם מאוד, אך מבחינה זוגית ומינית זה עלול לעורר בעיות במיטה.
יש לא מעט הסברים באשר לסיבות שבגללן המעבר חזרה לבית הורינו מוריד את הרצון לקיים יחסי מין, בעיקר אצל הצד שחזר לבית ילדותו. מעבר לזיכרונות הילדות וגיל הנעורים שהמעבר הזה עלול להציף, לטוב וגם לרע, חשוב להבין למה זה קורה ולהגיב לכך בסובלנות.


עבור רבים מאיתנו, בית הורינו לא מרגיש כמו המקום שבו אפשר לקיים יחסי מין. אווירה של בית כזה היא בדרך כלל אווירה חמה ולעיתים גם מפנקת מאוד, אך לא ממש מינית, וגם לא בדיוק מאפשרת או מעודדת פעילות מינית. אפשר לומר שזה ממשיך להיות מביך גם כשאנחנו בוגרים ונשואים.
בגיל ההתבגרות, רובנו למדנו להתבייש או להסתיר תחושות מיניות, ולכן כאשר נערים ונערות מתחילים להרגיש מיניים ולהתנסות בעינוג עצמי, הם נוטים לעשות זאת בבית ובסתר. כמובן שבבתים רבים ההורים לא מנהלים שיחות עם הילדים שלהם על התפתחות מינית, מיניות, יחסים אינטימיים, אוננות, אמצעי מניעה ובטח שלא על ההנאה מסקס.
בעבודה שלי בקליניקה אני שומעת שוב ושוב מגברים ונשים על החוויות המיניות שהיו להם בגיל ההתבגרות, ורובם מספרים שההורים שלהם מעולם לא דיברו איתם על הנושא. כשאין שיח פתוח על חינוך מיני בתוך הבית, הדבר יוצר תחושה שמין הוא דבר סודי או אסור, תחושה שיכולה ללוות אותנו במשך שנים רבות.

2 צפייה בגלריה
איש ואישה שוכבים מחובקים במיטה
איש ואישה שוכבים מחובקים במיטה
חכו שההורים ילכו ותנצלו את הזמן
(איור: Shutterstock)

אז מה עושים?

אני ממליצה לקיים יחסי מין כאשר אתם יודעים שההורים לא בבית, וגם לא יחזרו בזמן הקרוב. זה ייתן לכם תחושה של פרטיות ושקט נפשי, ולא תצטרכו לדאוג אם מישהו בבית שומע אתכם. ההמלצה השנייה שלי היא שאם זה מתאפשר, נסו ליזום מדי פעם חופשות קצרות כמו סופ"ש בצימר נחמד או מלון, תלוי באפשרות הכלכלית שלכם, דבר שעשוי לעזור לכם ליהנות מפרטיות אמיתית ולרענן את חיי המין.
חשוב גם לציין כי היכולת להיות נוכחים ברגע יכולה לעזור לכם להתנתק קצת מאווירת הבית, ולעבור לעולם מיני יותר. הדרך המודרנית ללמוד איך עושים זאת עוברת בתרגול של מדיטציה או מדיטציה מינית. יש היום המון אפליקציות למדיטציה שמלמדות גברים ונשים להתמודד עם מחשבות טורדניות, ומסבירות איך להתמקד בהנאה מהמגע - אלמנטים שמטרתם היא לעזור לנו לשכוח לרגע היכן אנו נמצאים, לעבור לעולם הפנימי והמיני השקט או המופרע שלנו, וליהנות מחיי מין טובים יותר (גם אם הוריו של אחד מכם ישנים בחדר השני).
בהצלחה!