שתף קטע נבחר

חם לכם? קבלו טיולי ערב מומלצים

הקונספט: יום טיול הפוך. היתרון: מתעוררים מאוחר, לוקחים את הזמן עם הילדים בבית, ויוצאים לטייל רק בשעות הנעימות של היום. מעתיקות קיסריה ומרומי מצדה ועד שמורת עין אפק וגן לאומי אפולוניה. הכירו כמה אתרים שאתם יכולים לבלות עם המשפחה בחסות השקיעה - ולפעמים גם אחריה

בשיתוף רשות הטבע והגנים

 

קבלו את טרנד "יום טיול הפוך". מה זה אומר? שלא צריך להתעורר בשבע בבוקר ולהיחפז לצאת, אלא פשוט להתעורר ביקיצה טבעית, להתפנק עם הילדים על ארוחת צהריים מושקעת, ואולי אפילו להעז ולהגזים עם שנ"צ קצר. רוצים ממש להגזים? תוכלו אפילו לטייל עם הילדים אחרי שתסיימו את יום העבודה שלכם.

 

ורק אז, אחרי שצברתם את כל הרוגע והנינוחות הזו, הגיע הזמן להוציא את האף מהבית, רק כדי לגלות שבשעה שלוש או ארבע העולם הרבה יותר נעים ופייסן. כאילו יולי-אוגוסט שייכים לעולם אחר. 

 

יתרון נוסף הוא שלא צריך להתברבר בשעות בין הערביים במסלולים לא נודעים או לשנן מפות בעל פה. אפשר אפילו לטייל כך בכמה מהמקומות היותר מוסדרים ונוחים לטיול בארץ - מעתיקות קיסריה ומרומי מצדה ועד שמורת עין אפק וגן לאומי אפולוניה. ברשות הטבע והגנים החליטו להאריך את שעות הפעילות בגנים לאומיים ושמורות טבע נבחרות, הנה כמה דוגמאות שיאפשרו לכם להסתתר מחום הקיץ בחסות השקיעה (ולפעמים גם אחריה).

גן לאומי ושמורת טבע ארבל: אור ראשון מעל הכנרת (צילום: מוטי בוהדנא)
גן לאומי ושמורת טבע ארבל: אור ראשון מעל הכנרת(צילום: מוטי בוהדנא)

גן לאומי קיסריה: לילה עם הורדוס

בימים כתיקונם, כאשר אתם נכנסים לגן לאומי קיסריה, תשמעו בעיקר שפות זרות. המון שפות זרות. מסתבר שזהו אחד האתרים הפופולריים בארץ בקרב תיירים. אבל עכשיו אין תיירים, מה שאומר שהכל רק שלכם, הכל רגוע ופסטורלי.

 

כאן, מול הים, תגלו את מה שהותיר אחריו המלך הורדוס בעיר שהייתה ה"בייבי" שלו. הוא בנה בה נמל שאפתני, תיאטרון רומי עם לוק לים, היפודרום מרשים, ארמון ממש על הים (כיום שקועים שרידיו במים), בתי מרחץ ושאר פינוקים ששימשו את תושבי העיר לפני כאלפיים שנים והכל שמור, נגיש, משולט ומרשים. בקיצור, זהו יופי של מקום לקבל את השקיעה בימי חמישי בערב, כאשר שערי הגן נסגר בשעה 22:00 (בשאר הימים - שעות הפתיחה רגילות). האם יש דרך שווה מזו לסגור את השבוע?

כאן, מול הים, תגלו את מה שהותיר אחריו המלך הורדוס בעיר שהייתה ה
כאן, מול הים, תגלו את מה שהותיר אחריו המלך הורדוס בעיר שהייתה ה"בייבי" שלו. גן לאומי קיסריה. (צילום: אייל פבזנר)

במיוחד לקיץ בימי חמישי ביולי אוגוסט "ערב של שקיעה, אורות ומוזיקה נוגה בארמון" - ערב של סיורים קצרים, מופעי אור, ניגונים בנבל, פינות סלפי ושקיעה בארמון השונית בקיסריה, בשעות 18:00- 22:00. יש להירשם לסיור כשמגיעים לאתר, מספר המקומות מוגבל על מנת לעמוד בהנחיות משרד הבריאות.

 

מתי: ימי חמישי 14:00- 22:00, ימי ראשון עד רביעי ושישי עד שבת, בשעות 08:00- 17:00.

 

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון. לפי הנחיות משרד הבריאות הכניסה ברישום ותיאום מראש באתר רשות הטבע והגנים.

 

גן לאומי בית שאן: לגלות את "לילות שאן"

מי מטייל בבקעת בית שאן הרותחת בשיא הקיץ? ברור שאתם. הסיבה: בחופשת הקיץ, גן לאומי בית שאן פתוח בימות השבוע עד 20:00. זוהי דרך נעימה הרבה יותר להיחשף לעושר ההיסטורי והארכיאולוגי של העיר, שתחילה לפני כ-7,000 שנים. במקום רחובות רומיים, בית מרחץ מרשים, אמפיתיאטרון יפה ותחושה של מסע בזמן.

 

אם אתם רוצים להגדיל את החוויה, תגיעו אל המופע "לילות שאן", שבו הופכים שרידי העיר לחיים ומוחשיים בזכות מערכות תאורה וסאונד חכמות, כמו גם כמה הפתעות וירטואליות. בתוכנית: מפגשים עם דמויות מהעבר, חוויית ביקור מיוחדת בבית המרחץ ושאר המחשות לכל המשפחה.

שרידי העיר מתעוררים לחיים בזכות מערכות תאורה וסאונד חכמות. בית שאן (צילום: טל גליק)
שרידי העיר מתעוררים לחיים בזכות מערכות תאורה וסאונד חכמות. בית שאן(צילום: טל גליק)

מתי: ימי ראשון עד חמישי בשעות 11:00- 20:00, ימי שישי 08:00- 16:00, ימי שבת 08:00- 17:00

 

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון. לפי הנחיות משרד הבריאות הכניסה ברישום ותיאום מראש באתר רשות הטבע והגנים.

לילות שאן (צילום: דורון ניסים)
לילות שאן(צילום: דורון ניסים)

"לילות שאן" מתקיימים בימים שני עד חמישי ביולי-אוגוסט, בשעות 18:00- 23:30. להרשמה ותשלום מראש במוקד ההזמנות של רט"ג.

 

גן לאומי הרודיון: זריחה אלטרנטיבית

זוכרים שסיפרנו לכם על קימה מאוחרת? ובכן, במקרה של הרודיון, שכחו מזה. כי החוויה הכי מיוחדת כאן היא להגיע לא רק לאחר השעות הרגילות - אלא לפניהן. אנחנו מדברים על העפלה אל מרומי ההרודיון בשעה 5:00 לפנות בוקר, לצפייה בנוף פרטי משלכם: ירושלים מצד אחד ומדבר יהודה מצד שני. והכל באור ראשון. תוכלו גם לשכור במחיר סמלי (10 שקלים) מערכת הדרכה קולית אישית (אודיו גייד), ובכך גם ללמוד דבר או שניים באופן מהנה.

 

מצד שני, ניתן הקיץ להגיע לכאן גם בשעות הערב המאוחרות.

גן לאומי הרודיון (צילום: שלומי פלד)
גן לאומי הרודיון(צילום: שלומי פלד)

זה אומר שתוכלו לחקור לעומק את שרידי ארמונו המבוצר של הורדוס, בשעה שהשמש כבר מזמן שקעה, ותאורה מלאכותית נעימה שוטפת את האתר כולו.

 

ועבור מי שעדיין לא מכיר: בהרודיון תמצאו כאמור את שרידי הארמון המבוצר של הורדוס, כמו גם מחילות תת-קרקעיות ומאגרי מים אפלוליים, וכן אחד ממבני הקבר החשובים בעולם העתיק: המקום שבו נקבר המלך הורדוס. יום או לילה, בוקר או ערב, העיקר שלא תוותרו על ירידה אל המערכת התת-קרקעית שבבטן ההר.

 

מתי: ימי ראשון עד חמישי 12:00- 21:00, ימי שישי 05:00- 14:00, ימי שבת 08:00- 17:00.

 

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון. לפי הנחיות משרד הבריאות הכניסה ברישום ותיאום מראש באתר רשות הטבע והגנים.

 

גן לאומי ושמורת טבע ארבל: אור ראשון מעל הכנרת

פעם ראשונה בארבל? ובכן, אחת התצפיות היפות ביותר בארץ ממתינה לכם במרומי ההר הזה, שמתרומם בתלילות מעל העולם. אבל מה שנראה טוב במשך היום - נראה עוצר נשימה באמת, כאשר השעון מורה חמש בבוקר.

גן לאומי ושמורת טבע ארבל: אור ראשון מעל הכנרת (צילום: מוטי בוהדנא)
גן לאומי ושמורת טבע ארבל: אור ראשון מעל הכנרת(צילום: מוטי בוהדנא)

לאירוע הזה אפילו יש שם: "בוקר של אור וצבעים בארבל". אז אם זריחות עושות לכם את זה ואם אתם בעניין של צילומי נוף בלתי שגרתיים, אתם מוזמנים להצטרף ל"טבע זום אין" חוויות צילום מיוחדות עם קהילת הצלמים.

 

אז בואו לפתיחה החגיגית של שמורת טבע וגן לאומי ארבל, בבוקר מיוחד של זריחה. ויש אפילו תה חם למשכימים קום.

"בוקר של אור וצבעים בארבל". (צילום: טל גליק)

 

עוד במקום: שביל תצפיות נוף (מסלול המצפורים) נהדר שמתאים לכל המשפחה וגם מסלול אתגרי המתפתל על צלע ההר, שיספק לכם פרספקטיבה חדשה על הכנרת. כאן גם תיעזרו ביתדות ברזל וסולמות (מיועד לגילאי 8 ומעלה).

 

מתי: ימי שישי 24.7, 14.8, ימי שבת 18.7, 22.8, החל מהשעה 05:00.

 

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון. לפי הנחיות משרד הבריאות הכניסה ברישום ותיאום מראש באתר רשות הטבע והגנים.

 

גן לאומי אפולוניה: אבירים ודייטים

טיול עצמאי בליווי כתב חידה, משימות של "פקח צעיר", התנסות חווייתית ביצירה אמנותית, הצטרפות לסיורים מודרכים ואפילו מפגש עם אביר. אלו הן הפעילויות שמציעים כאן למשפחות בשעות אחר הצהריים בימי חול ביולי-אוגוסט.

יופי של רעיון לדייט רומנטי על המצוק הגבוה מעל הים - אפולוניה (צילום: רוני חמד)
יופי של רעיון לדייט רומנטי על המצוק הגבוה מעל הים - אפולוניה(צילום: רוני חמד)

בגן לאומי אפולוניה, ה"אחר צהריים" אף מתארך עמוק אל תוך הערב עד השעה 22:00 בימי חול. יופי של רעיון לדייט רומנטי על המצוק הגבוה מעל הים, שבו שרידי עבר מרתקים, ובראשם המבצר הצלבני האדיר, שנבנה בשנת 1241.

אפולוניה.  (צילום: אדר סטולרו מליחי )
אפולוניה. (צילום: אדר סטולרו מליחי )

במיוחד לקיץ: הפעילויות בשעות 19:30-17:00.ימי ראשון: טיול עצמאי עם כתב חידה, ימי שני: פקח צעיר, ימי שלישי: התנסות ביצירה, ימי רביעי סיורים מודרכים, ימי חמישי: מפגש עם אביר (כולל הרצאה והמחשה).

 

מתי: ראשון עד חמישי בשעות 08:00- 22:00 (כניסה אחרונה בשעה 21:00), ימי שישי ושבת בשעות פעילות הרגילות.

 

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון. לפי הנחיות משרד הבריאות הכניסה ברישום ותיאום מראש באתר רשות הטבע והגנים.

 

גן לאומי מבצר נמרוד: סטייל ימי הביניים

מבצר נמרוד מושך אליו שני סוגים של מטיילים: אלו שאוהבים אולמות אפלוליים ומסתוריים סטייל ימי הביניים, ואלו שעפים על תצפיות נף פנורמיות. הכל בזכות העובדה שמבצר זה, שנבנה לפני כ-800 שנים בידי האיובים, ממוקם על רכס גבוה, לא רחוק מהחרמון. ככזה, הוא מציע תצפיות פנורמיות לעבר עמק החולה, הגליל והגולן. וכאשר אתם משוטטים בלב המבצר, בין אולמות מסתוריים, בריכת מים חבויה ומגדלים נישאים - חפשו גם אחר מעבר הסתרים הקדום, שמאפשר בריחה מהמבצר כאשר האויב מקיף אתכם מכל עבר.

חפשו גם אחר מעבר הסתרים הקדום. מבצר נמרוד (צילום: מנו גרינשפן)
חפשו גם אחר מעבר הסתרים הקדום. מבצר נמרוד(צילום: מנו גרינשפן)

מתי: מדי יום ביולי-אוגוסט, בשעות 18:00-10:00 (שישי עד 17:00).

 

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון. לפי הנחיות משרד הבריאות הכניסה ברישום ותיאום מראש באתר רשות הטבע והגנים.

 

גן לאומי תל אשקלון: פיקניק לילי

קבלו סוד שרוב המבקרים בגן לאומי תל אשקלון אינם מכירים: בחלקו הדרומי של המקום, קצת מחוץ למסלול הטיול המוכר שבגן, מתפתל "שביל החולות". זהו שביל טיול מעגלי (2.5 קילומטרים), שיפגיש אתכם עם דיונות חול מרשימות, המהוות בית גידול למגוון זוחלים, יונקים, חרקים ושאר חברים.

פיקניק לילי בתל אשקלון (צילום: מנו גרינשפן  )
פיקניק לילי בתל אשקלון(צילום: מנו גרינשפן )

אלו רק חלק מהחוויות שממתינות למבקרי המקום, כולל מפגש עם השער הכנעני, שהוקם בשנת 1850 לפנה"ס בקירוב (הקדום מסוגו בתבל), חוף רחצה מוכרז, בארות עתיקות והמון מרבדי דשא שמיועדים לפיקניק נינוח ובעיקר - נעים. נעים בגלל שעות הפתיחה בקיץ: מדי יום עד 22:00.

 

בכל מקרה, אם הגעתם כמשפחה עם ילדים, אל תחמיצו את "סודות תל אשקלון" - משחק בריחה שבו עליכם לפתור בעיות, לפתוח תיבות, למשוך חבלים, למשש חפצים ועוד. ערכת המשחק כוללת מפה, חידות ומפתחות.

 שעות הפתיחה בקיץ: מדי יום עד 22:00. תל אשקלון  (צילום: מנו גרינשפן  )
שעות הפתיחה בקיץ: מדי יום עד 22:00. תל אשקלון (צילום: מנו גרינשפן )

מתי: מדי יום ביולי אוגוסט, בשעות 08:00- 22:00.

 

ערכת המשחק בתשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, כניסה חינם למנויי מטמון. (15 שקלים למשפחה).

 

תוכלו להמשיך את הערב בחניון הלילה המאובזר, השוכן לא הרחק מהים, הלינה בתשלום, ונדרשת הרשמה לחניון הלילה באתר רשות הטבע והגנים.

 

 

גן לאומי תל באר שבע: תצפית מדברית ומשחק בריחה

תמיד חשבתם שחם מדי לבקר בגן לאומי תל באר שבע? הנה, כעת נגמרו התירוצים המקום פתוח ביולי-אוגוסט עד השעה 18:00. נכון, זה לא לילה, אבל זה בהחלט שעות ערביים נעימות, שבהן תגלו באיזי את מה שיש למקום להציע: שערי עיר קדומים, מזבח קדום ששוחזר, באר מים בעומק המפתיע של 80 מטר, מפעל מים קדום שכיף לרדת אל עומקו וגם טיפוס אל מגדל תצפית, בשעה שבה קרני השמש הכתומות צובעות את המדבר בתאורה שעושה נעים בעיניים. אגב, גם כאן מוצע משחק בריחה משפחתי, העונה לשם "קוד העתיקות".

 

מתי: מדי יום ביולי אוגוסט, בשעות 08:00- 18:00.

 

בתשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, כניסה חינם למנויי מטמון. לפי הנחיות משרד הבריאות הכניסה ברישום ותיאום מראש באתר רשות הטבע והגנים.

 

שמורת טבע עין אפק

שטחה של שמורת הטבע עין אפק קטן יחסית, אבל זהו גם היתרון הגדול שלה: בשטח זה, מרוכזים שפע של נופים שנדמה כי נלקחו הישר מעברו של המרחב הגיאוגרפי של צפון מישור החוף, בימים שבהם ביצות כיסו חלקים נרחבים מהנוף, ובעלי חיים שלטו במרחב.

שבילי הטיול כאן משולטים היטב, ומתאימים לכל המשפחה. עין אפק (צילום: מנו גרינשפן )
שבילי הטיול כאן משולטים היטב, ומתאימים לכל המשפחה. עין אפק(צילום: מנו גרינשפן )

תשאלו את עדר הג'מוסים, שרובץ כאן באחו, וגבעת תצפית מצוינת משקיפה עליו.השמורה, החבויה בצמוד לקריית ביאליק, היא גן עדן לציירי נוף, בזכות השילוב של אגמים וביצות יחד עם צמחייה סבוכה ומגוונת, גשרי פוטוגניים ושבילים מפותלים. מומלץ לצפות על כל העושר הנופי הזה מראש טחנת הקמח העתיקה, המצויה בכניסה לשמורה. שבילי הטיול כאן משולטים היטב, ומתאימים לכל המשפחה.

 

מתי: מדי יום ביולי-אוגוסט, בשעות 08:00- 18:00 (שישי עד 17:00).

 

ללא תשלום נוסף על דמי הכניסה לאתר, חינם למנויי מטמון. לפי הנחיות משרד הבריאות הכניסה ברישום ותיאום מראש באתר רשות הטבע והגנים.

 

 

  

ויש עוד: ערב של טבע ברחבי הארץ

הנה עוד כמה שמורות טבע וגנים לאומיים שבהם הוארכו או שונו שעות הפעילות בחודשים יולי-אוגוסט:

 

גן לאומי בית גוברין - ימי רביעי, חמישי ושבת באוגוסט, בשעות 08:00- 18:00.

 

שמורת טבע עין פרת – מדי יום, בשעות 08:00- 18:00 (שישי עד 17:00).

 

גן לאומי קסטל - מדי יום, בשעות 08:00- 18:00 (שישי עד 16:00).

 

שמורת טבע עינות צוקים – מדי יום, בשעות 08:00- 19:00 (שישי עד 17:00).

 

שמורת טבע מערת הנטיפים - מדי יום, בשעות 18:30-10:00 (שישי עד 16:00).

 

גן לאומי קומראן בימי חמישי, בשעות: 19:00-10:00, בשאר הימים - בשעות פעילות האתר הרגילות.

 

שמורת טבע חוף הבונים פתוח מדי יום בשעות: 08:00- 20:00.

 

גן לאומי חמת טבריה - פתוח בסופי שבוע, חמישי 20:00-11:00, שישי ושבת בשעות פעילות האתר הרגילות.

 

גן לאומי ציפורי - מדי יום בשעות 08:00- 17:00 (שישי עד 16:00).

  

רשות הטבע והגנים פועלים בהתאם לתו הסגול. לפי הנחיות משרד הבריאות הכניסה לגנים הלאומיים ושמורות הטבע ברישום ותיאום מראש באתר רשות הטבע והגנים.

 

מצדה.  (צילום: מנו גרינשפן)
מצדה. (צילום: מנו גרינשפן)

 

בשיתוף רשות הטבע והגנים

פורסם לראשונה 15/07/2020 16:36

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: מנו גרינשפן
צילום: מנו גרינשפן
צילום: מנו גרינשפן
צילום: מנו גרינשפן
מומלצים