כשמדובר ברחפנים, DJI היא אפל, וסדרת המאביק שלה היא המקבילה לאייפון. שנתיים אחרי שהשיקה את מאביק אייר הראשון, הוציאה DJI דגם חדש, מאביק אייר 2, ואנחנו בדקנו אם יש באמת יש סיבה לעוף עליו. צפו בסרטון:
5 צפייה בגלריה
Mavic Air 2
Mavic Air 2
Mavic Air 2. מתחיל ב-3,300 שקל
(צילום: חגי דקל, גיא שחר)
DJI הסינית הצליחה להתבסס כמובילת שוק הרחפנים לתחומי הפנאי והצילום. אם תחפשו רחפן לשימוש פרטי או מקצועי, די מהר תגיעו לאחד מדגמי החברה. הרחפן החדש נכנס לנעליים גדולות: הדור הקודם זכה להצלחה אדירה והצליח למלא את התפר שבין חובבים למקצוענים למחצה בתחום הצילום האווירי. מאביק אייר 2 מסופק בישראל על-ידי היבואן בנדא ברמות איבזור שונות. הערכה הבסיסית, הכוללת סוללה אחת וזוג אחד של פרופלורים נוספים, תעלה לכם 3,300 שקלים. ערכת הקומבו כוללת שלוש סוללות, רכזת טעינה, שלושה זוגות של פרופלורים רזרביים ואפילו פילטרים לצילום. היא תעלה לכם 850 שקלים יותר - 4,149 שקלים.
מאביק אייר 2 שוקל 570 גרם וזה ממקם אותו במקום טוב באמצע. לא קל וקומפקטי כמו דגם המיני (ששוקל פחות מ-250 גרם), אבל כמובן לא גדול כמו סדרת הפרו. כיוון שהוא לא קל כמו המיני זה אומר שהוא מחייב רישוי אם אתם מתכננים לעשות בו שימוש מסחרי. במשקל של 570 גרם, זה באמת מדהים לראות מה תקבלו: כמו בשאר רחפני החברה, הזרועות מתקפלות בצורה יעילה מאוד. כאשר הוא מקופל, הרחפן מנצל נפח קטן מאוד – יתרון אדיר שמאפשר לקחת אותו באמת לכל מקום.
גם השלט עבר מייקאובר משמעותי ולטעמי הוא נוח הרבה יותר מהדגם הקודם. הסמארטפון ממוקם בחלק העליון יותר, בתושבת קפיצית, וניתן למקם שם מכשירים גדולים, אך לא יותר מ-8 אינץ'. הידיות, או ה"נובים", מוברגות החוצה וניתן לאכסן אותן בשקעים ייעודיים שנמצאים בחלקו התחתון של השלט.
5 צפייה בגלריה
Mavic Air 2
Mavic Air 2
איך עוד תשיגו צילומי כאלה?
(צילום: חגי דקל, גיא שחר)
5 צפייה בגלריה
Mavic Air 2
Mavic Air 2
המצלמה תספק 90% מהמשתמשים
(צילום: חגי דקל, גיא שחר)
הסוללה, בנפח 3,500 מיליאמפר-שעה, תחזיק את מאביק אייר 2 באוויר במשך 34 דקות לפי הצהרת היצרן, אך במבחן המציאות תקבלו סביב ה-30 דקות, תלוי באופי התעופה. זה מרשים מאוד - כמעט פי שניים מהדור היוצא. אם אתם צריכים רחפן לצרכים חצי-מקצועיים, או לימי צילום ארוכים יותר, כדאי שתשקלו לקנות את ערכת הקומבו שמעניקה זמן תעופה כולל של כשעה וחצי בזכות שלוש הסוללות.
המצלמה
למאביק אייר 2 יש מצלמה מצוינת שתספק ככל הנראה 90 אחוז מהאוכלוסייה. היתר עלולים לרטון על נושאים כמו רמת ה-HDR, או על כך שאין וידאו באיכות 8K. חייבים את אלה? תצטרכו לדלג לרמת מחיר אחרת לחלוטין. מאביק אייר 2 מצויד בחיישן 48 מגה-פיקסל שמורכב על גימבל (מייצב אלקטרוני) בעל שלושה צירים, שישמור על יציבות גם בזמן תנועות מהירות ומול רוחות חזקות. מבחינת איכות, ניתן לצלם ב-4k עד 60 פריימים בשנייה בווידאו, או צילום הייפרלפס ב-8K שמורכב מאוסף תמונות שנלקחות כל מספר שניות ומרכיבות וידאו מהיר.
אם יש לכם סמארטפון פרימיום של אחת היצרניות המובילות בתחום, סביר להניח שצילומי הווידאו והסטילס שלכם יהיו טובים יותר, אבל אין ספק שמדובר באיכות מרשימה ומספקת עם חיישן איכותי ופרטים מדויקים.

יציב כמו אריה

למי שבכלל תוהה למה הוא צריך רחפן, יש הנאה בלתי מוסברת בשליטה בכלי מעופף שמספק צילומים שפשוט אי אפשר לקבל בשום דרך אחרת. תוסיפו לזה את תקופת הקורונה ומגבלות תעופה במטוסים וקיבלתם מתכון מנצח לשעות הפנאי. הדור החדש של סדרת המאביק הפך את התחום לפשוט ונגיש אף יותר ובאמת שמדהים לראות עד כמה תפעול של רחפן הפך להיות פשוט ושגרתי. אפשר לומר בכנות שגם אם מעולם לא הטסתם רחפן, ומאביק אייר 2 יהיה הניסיון הראשון שלכם בתחום, כנראה שתצליחו להרגיש מקצוענים עוד לפני שתיגמר לכם הסוללה הראשונה. גם ביום של רוחות חזקות מול הבריזה של הים, הרחפן נשאר יציב כמו אריה שמסתכל אל הרוח ולא ממצמץ.
5 צפייה בגלריה
Mavic Air 2
Mavic Air 2
אחד הרחפנים הכי ידידותיים למשתמש
(צילום: חגי דקל, גיא שחר)
מה שאמור להפוך את האייר 2 לידידותי לשימוש הוא המון חיישנים שמוודאים שגם אם המשתמש עשה טעות, היא לא תסתיים באובדן של כמה אלפי שקלים. שתי מצלמות שמשמשות כחיישנים שפונים קדימה, שתיים שפונות אחורה, שתיים כלפי מטה ועוד שני לידארים (חיישני מרחק באמצעות אור) שמזהים מרחק מהקרקע, פועלים ללא הרף כדי להימנע ממכשולים מסכני פרופלורים. איך זה בפועל? סביר בלבד ואף טעון שיפור. כיוון שאין חיישנים כלפי מעלה, ישנו צד שלם חשוף והמשמעות היא שהמאביק אייר 2 ירחף בשמחה לתוך התקרה שלכם או לענף שפונה כלפי מטה. בשימוש בפיצ'רים שמציעה האפליקציה שלו, הרחפן הוכיח שהוא יכול להתרסק גם לתוך העמוד היחיד בסביבה. אף על פי כן, עדיין מדובר באחד מהרחפנים הידידותיים ביותר למשתמש - פשוט צריך להפעיל שיקול דעת ולפקח בכל רגע נתון על נתיב התעופה שלכם.

אופס, התרסקנו

מאביק אייר 2 מופעל באמצעות אפליקציה חדשה בשם Fly. אפשר להרחיב אודותיה המון, אבל נתמקד במספר אפשרויות שכנראה נתקלתם בהן אם בחנתם רכישה. רחפני DJI מוכרים בעיקר בזכות מצבי הצילום האוטומטיים שלהם, שמפיקים צילומים מרהיבים ללא התערבות המפעיל, והאייר 2 אינו שונה. יש כאן מצבי צילום חכמים שמזהים את האובייקט המצולם ועוקבים אחריו בתנועה, או משאירים אותו במרכז בעוד הרחפן מקיף אותו ומתרחק בדרמטיות.
5 צפייה בגלריה
Mavic Air 2
Mavic Air 2
רק אל תתרסק לנו
(צילום: חגי דקל, גיא שחר)
שלל החיישנים והמצלמות מאפשרים לרחפן לעשות זאת בצורה מדויקת ומרשימה מאוד, אבל כפי שצוין בסעיף הקודם, בזמן שימוש בפונקציית ה-Helix, שבה הרחפן מבצע ספירלה ומתרחק, המכשיר בחר להתרסק לתוך העמוד היחיד שהיה בסביבה ונחת לקרקע בעוצמה אדירה. זה הסתיים בפרופלור שבור, אבל ללא נזק משמעותי נוסף. אם להתעלם ממה שקרה ומהסכנה, כלל מצבי הצילום נהדרים ושימושיים מאוד לכל מי שרוצה להתמקד באובייקט ולהפיק צילומים שבמצב ידני יהיו קשים מאוד להשגה. ישנם כמובן מצבי צילום נוספים, כמו פנורמה מלאה, מעקב לינארי, "דרוני" והייפרלפס באיכות 8K שכולם ביחד יסייעו לכם בהפקת צילומים מרהיבים.
מאביק אייר 2 הוא רחפן שפונה לפלח הקהל הרחב ביותר בזכות יחס העלות-תועלת שהוא מביא איתו. כמות הפיצ'רים והטכנולוגיה שמקבלים תמורת 3,300 שקלים לגרסה הרגילה היא מדהימה. אם אתם חובבים, כנראה שתצליחו להפיק בעזרתו קטעי וידאו מרשימים מאוד שברחפנים אחרים ידרשו מכם הרבה יותר מאמץ. מקצוענים? מאביק אייר 2 יכול להוות כלי מצוין, אם כי תחת מגבלות איכות מסוימות. בשביל לקבל יותר תצטרכו כבר הטסה של מצלמה מקצועית.