שימו לב לחדשות הטובות, שמגיעות אלינו מאוניברסיטת יוסטון – שם פיתחו מסנן אוויר שמסוגל ללכוד, להרוג ובכך לנטרל את נגיף הקורונה.
בבדיקות מעבדה נמצא כי 99.8% מהנגיף הושמד במעבר דרך פילטר המסנן, העשוי מניקל שחומם ב-200 מעלות צלזיוס.
ועכשיו תחשבו על הפוטנציאל, מסנני אוויר גדולים בשדות תעופה, בתוך מטוסים, בבנייני משרדים, בתי ספר, מסעדות ובעצם כל חלל גדול שאפשר לחשוב עליו. חיסון עוד אין באופק, אבל היי, הרעיון הזה נשמע לא רע בכלל.
3 צפייה בגלריה
הדמיה של המסנן
הדמיה של המסנן
הדמיה של המסנן
(צילום: אוניברסיטת יוסטון)

חשמל מהגלים

ועכשיו לאוסטרליה, שם עושים דבר מדהים - הם הופכים גלים לאנרגיה.
אוסטרליה מפורסמת בזכות הרבה דברים, אחד מהם הוא גלי הענק המרהיבים שהיא זכתה בהם, מה שהופך אותה לגן עדן לגולשים מכל רחבי העולם. כעת, האוקיינוס מציע קצת יותר מזה: הגאות והשפל של סידני הופכים למקור לאנרגיה מתחדשת.
חברת אנרגיה מקומית רותמת את הפוטנציאל הטבעי ומייצרת טורבינות תת מימיות שפועלות ללא הפסקה במים זורמים כאשר כל אחת יכולה לייצר מספיק חשמל לכמה בתים, גם כשזרם המים איטי. השימוש ב"אנרגיית גלים" נמצא עדיין בחיתולים, אבל הוא עשוי להפחית את התלות של אוסטרליה בדלקים מזהמים למיניהם.
3 צפייה בגלריה
הנה בא עוד גל גדול, רצועת החוף של סידני
הנה בא עוד גל גדול, רצועת החוף של סידני
הנה בא עוד גל גדול, רצועת החוף של סידני
(צילום: shutterstock)
המפתחים טוענים כי היתרונות של השיטה עולים על טורבינות רוח או אנרגיה סולארית, תחשבו על זה: אין כל הזמן רוח, השמש שוקעת, אבל המים תמיד זורמים.

ההמצאה של בן ה-9

ועכשיו, לחדשות טובות הישר מקניה, שם ילד בן 9 קיבל אות נשיאותי על כך שהמציא מכונת שטיפת ידיים שמסייעת לתושבים למנוע את התפשטות הקורונה.
סטיבן וומוקוטה הצליח להקים תחנה סניטרית קטנה באמצעות דלי, כמה חתיכות עץ וכלים בסיסיים, הקשורים במנגנון שמופעל על ידי דוושות רגליים, כך שאנשים יכולים לשטוף את ידיהם מבלי לגעת במשטח ולהסתכן בהידבקות.
3 צפייה בגלריה
היזם הצעיר בקניה
היזם הצעיר בקניה
היזם הצעיר בקניה
(צילום: ג'יימס וומוקוטה)
המעשה הגיע עד לאוזניו של הנשיא, שהעניק לו את פרס שירות הנשיאות היוקרתי! חלומו של סטיבן הוא להיות מהנדס, ומושל המחוז הבטיח להעניק לו מלגה כשיגיע לגיל המתאים. נקווה שיעמוד במילה שלו. ושטפו ידיים, זה חשוב.
מבזק החדשות הטובות - העוסק בענייני מדע, סביבה, בעלי חיים ועוד חדשות טובות - מתפרסם בכל שבוע בימים ראשון, שלישי וחמישי