פרטים חדשים על פריצת הענק לטוויטר: הרשת החברתית פרסמה אמש (יום ד') עדכון על חקירת התקרית שבה נפרצו כ-130 חשבונות ודיווחה כי ההאקרים הצליחו לגשת להודעות הפרטיות של 36 חשבונות. בטוויטר אמרו כי אחד החשבונות האלה שייך לנבחר ציבור הולנדי, ולפי דיווחים מקומיים מדובר בחבר הפרלמנט חירט וילדרס. אין מידע המצביע על כך שנקראו הודעות של נבחרי ציבור בהווה ובעבר, בהם המועמד לנשיאות ארה"ב ג'ו ביידן ונשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה שגם חשבונותיהם נפרצו.
2 צפייה בגלריה
אפליקציית טוויטר
אפליקציית טוויטר
אפליקציית טוויטר
(צילום: shutterstock)
הפריצה התרחשה ב-15 ביולי: האקרים השתמשו בטכניקות של "הנדסה חברתית" (שימוש בתחבולות פסיכולוגיות) על כמה עובדים בטוויטר על מנת להשתלט על כלים פנימיים של החברה ולקבל גישה לחשבונות. הם פרצו ל-130 חשבונות וב-45 מקרים הצליחו לאפס את הסיסמה כדי להתחבר מחדש ולשגר ציוצים. בין הקורבנות: ביל גייטס, אילון מאסק, ג'ף בזוס, קניה ווסט וקים קרדשיאן. ההאקרים ניצלו את הפופולריות העצומה של המשתמשים האלה כדי להפיץ הונאת ביטקוין. "אני נותן בחזרה לקהילה", נכתב בציוצים, "כל סכום ביטקוין שיישלח לכתובת המופיעה מטה - יוכפל ויוחזר לשולח! אם תשלחו 1,000 דולר, אשלח בחזרה 2,000 דולר! ההצעה תקפה ל-30 דקות בלבד". כך הצליחו ההאקרים לגרוף לכיסם כ-100 אלף דולר.
2 צפייה בגלריה
אחד הקורבנות. חירט וילדרס
אחד הקורבנות. חירט וילדרס
אחד הקורבנות. חירט וילדרס
(צילום: רויטרס)
אבל לא מדובר רק בנזק כספי: בטוויטר אומרים כי ההאקרים גם ניסו למכור חלק מהחשבונות, ומשמונה חשבונות הם הצליחו להוריד את כל המידע הקשור אליהם במסגרת כלי שנקרא Your Twitter Data, שנועד לאפשר לבעל החשבון להוריד תקציר על הפעילות שלו. במקרה הזה לא מדובר בחשבונות "מאומתים" עם וי כחול השייכים לידוענים. ה-FBI חוקר את האירועים.