השרה לנושאים אסטרטגיים, אורית פרקש-הכהן, קוראת לענקיות האינטרנט לשנות את מדיניות האכיפה שלהן נגד שיח שנאה, לרבות הסתה לאלימות, דה-לגיטימציה למדינת ישראל וביטויי אנטישמיות.
2 צפייה בגלריה
אורית פרקש הכהן
אורית פרקש הכהן
אורית פרקש-הכהן
(צילום: יריב כץ)
במאמר שפרסמה ב"ניוזוויק", מגזין החדשות השני בתפוצתו בארה"ב עם למעלה מ-30 מיליון כניסות לאתר בחודש, כתבה פרקש-הכהן: "בזמן שהעולם כולו טרוד במשבר הבריאותי הגדול ביותר שראינו, רשת האינטרנט סובלת מזיהום לא פחות חמור – נגיף השנאה. ענקיות המדיה אפשרו לשיח שנאה, הסתה ואנטישמיות לשגשג ברשת זמן רב מדי. הגיע הרגע שמנהלי הרשתות החברתיות ייקחו אחריות וינקו את הרשת מהרעל שמציף אותה. חופש הביטוי הוא לא החופש להפיץ שנאה".
המאמר פורסם כחלק ממהלך רחב שמובילים השרה פרקש-הכהן והמשרד לנושאים אסטרטגים אל מול הרשתות החברתית, כדי שאלה יאמצו הגדרות ברורות נגד גילויי דה-לגיטימציה של מדינת ישראל כחלק בלתי נפרד ממדיניות אכיפת שיח השנאה ברשת. השרה התייחסה במאמרה לקולות שנשמעו לאחרונה על-ידי הנהלת פייסבוק, לפיהם יש לעשות יותר בתחום: "במשך שנים אנו שומעים את האמירה של ענקיות הרשתות החברתיות כי ישנה בעיה ו'שעלינו לעשות יותר', אבל בפועל ענקיות אלו מאפשרות לבעיה להתפשט וכמעט לא עושות דבר כדי למנוע זאת. תנאי השימוש ברשת נתונים לפרשנות בכל הנוגע ליישומם. אמנם יש סימנים לכך שהם סוף סוף מתחילים להתייחס לסוגיה ברצינות, אך 'נאמין לזה כשנראה את זה' - באמצעות נקיטת פעולה".
2 צפייה בגלריה
מארק צוקרברג
מארק צוקרברג
צריך לעשות יותר. מארק צוקרברג
(צילום: AP)
השרה פרקש-הכהן ממליצה על תכנית דו-שלבית וקוראת לחברות לאמץ את הגדרת האנטישמיות הבינלאומית של ארגון IHRA וליישם מדיניות של שקיפות ודיווח על מימוש ההגדרות. במאמרה מדגישה השרה כי בדבריה אין משום הבעת התנגדות לחופש הביטוי או לזכות לבקר את מדינת ישראל או את פעילותה. "כעת על הרשתות החברתיות כולן לממש את אחריותן בנוגע לשיח השנאה ועדיפה שעה אחת קודם. לרשתות החברתיות כוח עצום לעצב ולהשפיע על דעת הקהל העולמית. עם כוח גדול, מגיעה אחריות גדולה. חופש הביטוי הוא לא החופש להפיץ שנאה ואלימות", סיכמה השרה את מאמרה.