הוליווד נפרדת מאחת מאחרונות תור הזהב: השחקנית זוכת האוסקר אוליביה דה הבילנד הלכה לעולמה היום (א') בביתה בפריז. דה הבילנד מתה בשנתה ובשיבה טובה כשהיא בת 104 - כפי שדווח ל"הוליווד ריפורטר". היא נודעה בעיקר בשל תפקידה בסרט "חלף עם הרוח" שבו גילמה את מלאני המילטון, אך גם בשל תפקידיה ב-49 סרטי דרמה הוליוודיים משנות ה-30 עד שנות ה-80, בהם Captain Blood ו"הרפתקאות רובין הוד", שבהם שיחקה לצד שותפה ארול פלין.
2 צפייה בגלריה
אוליביה דה הבילנד, מתוך "חלף עם הרוח"
אוליביה דה הבילנד, מתוך "חלף עם הרוח"
נאבקה באחים וורנר - וניצחה. אוליביה דה הבילנד, מתוך "חלף עם הרוח"
דה הבילנד הייתה מועמדת לפרס האוסקר חמש פעמים, ארבע פעמים בקטגוריית השחקנית ופעם אחת בקטגוריית שחקנית המשנה, ואף קטפה שני פסלונים: ב-1946 עבור תפקידה בסרט To Each His Own, וב-1949 עבור תפקידה בסרט "היורשת".
דה הבילנד נולדה בטוקיו וגדלה בקליפורניה, כאחות בכורה לשחקנית נוספת - ג'ואן פונטיין. הופעת הבכורה שלה על המסך הגדול הייתה ב-1935 בעיבוד הקולנועי למחזה השייקספירי "חלום ליל קיץ".
לאחר מכן שיחקה בשמונה סרטים לצד ארול פלין, בהם Captain Blood, They Died With Their Boots On ו"הרפתקאות רובין הוד". בסרטים אלה היא גילמה את העלמה שמחכה שהגיבור יציל את חייה. היא דחתה הצעות רבות לתפקידים משניים, וכשהאחים וורנר ניסו למנוע ממנה לעבוד עם אולפנים אחרים - היא ניהלה מולם מאבק משפטי - שבסופו ניצחה.
2 צפייה בגלריה
אחת מסמלי תור הזהב ההוליוודי. אוליביה דה הבילנד
אחת מסמלי תור הזהב ההוליוודי. אוליביה דה הבילנד
אחת מסמלי תור הזהב ההוליוודי. אוליביה דה הבילנד
(צילום: gettyimages)
אחרי שהייתה אחת הדמויות הבולטות בתור הזהב של הוליווד בשנות ה-50, המשיכה דה הבילנד לשחק בתפקידים משניים, ואף עברה למסך הקטן בשנות ה-80. גם בטלוויזיה המשיכה לככב, ואף זכתה בפרס גלובוס הזהב עבור תפקידה בסרט "אנסטסיה" ב-1986.
באחד הראיונות איתה אמרה: "לשחק נשים רעות זה שעמום. תמיד היה לי מזל לקבל תפקידים של נשים טובות, כי הם דורשים יותר מהשחקנית".
לצד קריירת המשחק שלה, דה הבילנד הייתה ידועה כמעורבת פוליטית, ובין השאר נאבקה ביחסה האוהד של הוליווד לקומוניזם.
היא הותירה אחריה שני ילדים.