חברת הקורקינטים השיתופיים Wind תתחיל מחר (ג') פיילוט במסגרתו יוצמדו קסדות ל-50 קורקינטים בתל אביב, ובהמשך ל-500 כלים בעיר ובסביבתה. הפיילוט הוא חלק מהיערכות החברה לדרישת עיריית תל אביב לחייב את חברות הקורקינטים והאופניים השיתופיים להצמיד קסדות לכל הקורקינטים, דרישה שנדחתה כבר מספר פעמים. הפיילוט יבחן את מידת וקלות השימוש בקסדות המוצמדות לקורקינטים, ויהפוך את תל אביב לראשונה מבין ערי העולם לבדוק זאת.




עיריית תל אביב הודיעה על חובת הצבת קסדות בכלים השיתופיים עוד בדצמבר 2019, כדי לשפר את בטיחות הרכיבה. אולם הספקות בדבר נכונות רוכבים להשתמש בקסדות ששימשו לפני כן רוכבים אחרים גברו מאוד מאז התפרצות מגפת הקורונה. העירייה הכירה בבעייה, והתקנה שהייתה אמורה להיכנס לתוקף ביוני, נדחתה וכעת נדרשות החברות להציג עד ה-15 בספטמבר את הפתרון הטכנולוגי שבו בחרו לשילוב הקסדות.
לדברי ווינד, שחרור הקסדה יתאפשר לאחר סריקת הקורקינט באפליקציה ופתיחתו, אז יש לבחור באפשרות "פתיחת קסדה". האפליקציה תנחה את המשתמש כיצד לבטל את נעילת הקסדה: "ברגע שתשמעו צליל של 'קליק', משכו את בסיס הקסדה כלפי מעלה ואת הקסדה כלפי חוץ". בסיום הנסיעה, יש להחזיר את הקסדה באותו האופן - למשוך את בסיס הקסדה כלפי מעלה ולהכניס את הקסדה. בסיום הנסיעה יש לאשר שהקסדה הוחזרה ולצלם תמונה ברורה של הקורקינט בחנייה עם הקסדה.
ווינד תחלק מחר בכיכר רבין 500 קסדות שמשתמשי הקורקינטים בבעלותה יוכלו לשאת לשימושם האישי ומזכירה כי קסדת אופניים שוקלת כ-250-300 גרם, כך שלא אמורה להיות בעיית משקל כאשר מחברים אותה לתיק אישי כאשר לא רוכבים. בחברה ימליצו למשתמשי הקסדות השיתופיות לנגב את הקסדה, לחטא את הידיים ולהקפיד על עטיית מסיכה לפני חבישת הקסדה.
יוחאי עבאדי, מנכ"ל ווינד, אמר כי "אחרי הירידה המשמעותית שחלה בנסיעות בזמן הסגר, אנו עדים לעלייה חדה בשימוש בזמן הסרת המגבלות וחזרה להיקפי הנסיעה גבוהים מאלה שהיינו רגילים אליהם לפני פרוץ הנגיף". לדברי מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב ומחזיקת תיק התחבורה בעיר, "אני ערים למורכבות סוגיית השימוש בקסדות שיתופיות בימי הקורונה ולמאמצי חברות הכלים השיתופיים לחזור לעבודה אחרי כמה חודשים של עצירה בימי הסגר. אחרי שנראה ונבחן את הפתרונות של החברות, נחליט מתי לחייב את התקנתם".