הקרן הישראלית-אמריקנית של משפחת רודררמן, שפועלת לשילוב אנשים עם מוגבלות בישראל ובארה"ב, צירפה את זוכת פרס האוסקר, השחקנית אוקטביה ספנסר, לרשימת כוכבי הטלוויזיה והקולנוע שחתמו על הצהרת הקרן. ההצרה קוראת לשילוב שחקנים עם מוגבלות בתעשיית הבידור בהוליווד.
ספנסר הצטרפה בכך לשחקנים נוספים שחתמו על ההצהרה, בהם ג'ורג' קלוני, אד נורטון וגלן קלוז. בישראל הקרן מעורבת בשנתיים האחרונות בשילוב שחקנים עם מוגבלות בסדרות טלוויזיה, ותמכה בסכום של 120 אלף דולר בהפקת סדרת הדוקו "מושלמים", שעקבה אחר שש דמויות עם מוגבלות.
ספנסר התייחסה בסרטון מיוחד שצילמה עבור הקרן לבעיית הייצוג של אוכלוסיות שוליים על המסך. נשיא הקרן, ג'יי רודררמן, בירך: "ספנסר מבטאת את הפוטציאל הגדול, הקיים בתעשיית הבידור, לשמש מנוע לשינוי חברתי".
3 צפייה בגלריה
אוקטביה ספנסר
אוקטביה ספנסר
אוקטביה ספנסר
(צילום: MCT)
3 צפייה בגלריה
ג'יי רודרמן
ג'יי רודרמן
ג'יי רודרמן
(צילום: פיני סילוק)

בוחרים אמנות עכשווית

חברי קבוצת הרכישה של מוזיאון תל אביב לאמנות, "בוחרים אמנות", בראשות יעל בראון ובניהולה של עו"ד דינה פפו, ראש אגף קשרי ציבור במוזיאון, רכשו 15 עבודות של אמניות ואמנים ישראלים עכשוויים, עבור אוספי האמנות של המוזיאון, שיתווספו ל-13 עבודות שנרכשו במסגרת פעילות זו ב-2019.
העבודות בשנים אלו נרכשו בסכום כולל של 621 אלף שקל. מאז פרוץ משבר הקורונה המשיכה פעילות הקבוצה להתקיים בפלטפורמות הדיגיטליות.
3 צפייה בגלריה
יעל בראון
יעל בראון
יעל בראון, ראש קבוצת הרכישה של מוזיאון ת"א
(צילום: גיא יחיאלי)

משדר התרמה למאבק בקורונה

במשדר התרמה ברדיו רדיוס FM100 בשיתוף עמותת ידידי מרכז רפואי מאיר בכפר סבא, נאספו למעלה מ-200 אלף שקל, שמיועדים למאבק בקורונה ולטובת רכש וציוד רפואי מציל חיים, ומיגון לצוותי ביה"ח. המשדר התקיים בחסות קבוצת החשמל והאלקטרוניקה ח.י., שתורמת לביה"ח בשנים האחרונות.
בתורמים: חברת אלקטרה, בנק מזרחי, לני רקנטי והחברה הכלכלית הוד השרון. הודו: מנכ"ל עמותת הידידים, אריה פישביין, ודוד בן בסט, יו"ר העמותה.

צעירים מחזקים את הפריפריה

המשרד לפיתוח הפריפריה, הנגב והגליל, בשיתוף הסוכנות היהודית, השיק את תוכנית "צעירים ממשיכים לחזק את החוסן החברתי בפריפריה". במעמד ההשקה נכחו יצחק הרצוג, יו"ר הסוכנות היהודית, ואריאל משעל, מנכ"ל המשרד לפיתוח הפריפריה. במסגרת התוכנית יינתנו כלים לצעירים בני 18-40, באמצעות מפגשים מקוונים, במטרה להשפיע על החוסן החברתי בשגרה ובחירום.