לא משנה איך יסתיים גמר הפיינל־פור הערב (21:00) מול מכבי ראשל"צ, בין אם באליפות שלישית ברציפות של מכבי ת"א או בעונה ראשונה ללא תואר מאז 1992/93, דבר אחד בטוח: דני אבדיה יערוך את הופעתו האחרונה במדים הצהובים – ויעלה על המטוס בעוד מספר ימים לארה"ב כדי להגשים את חלום ה־NBA.
לפי כל התחזיות, הפורוורד צפוי להיבחר בעשירייה הראשונה של הדראפט שיתקיים ב־15 באוקטובר, כשבין המועדונים שסימנו אותו נמצאים סן אנטוניו, גולדן סטייט וקליבלנד. עוד קודם לכן, ב־25 באוגוסט, תיערך הגרלת הלוטרי, אשר קובעת את סדר הקבוצות שיבחרו במקומות הראשונים. מדובר בתאריך גורלי מאוד עבור אבדיה, שבו כבר יהיה אפשר להיות חכמים יותר ולהעריך היכן ישחק בראשית דרכו בליגה הטובה בעולם.
7 צפייה בגלריה
ייפרד בנשיקה ואליפות? דני אבדיה
ייפרד בנשיקה ואליפות? דני אבדיה
ייפרד בנשיקה ואליפות? דני אבדיה
(צילום: עוז מועלם)
7 צפייה בגלריה
דני אבדיה
דני אבדיה
אבדיה זוכה בפרס השחקן המצטיין של העונה
(צילום: אורן אהרוני)
פרשנים בארה"ב סבורים שהעובדה שהישראלי שיחק לאורך כל העונה ולא הושבת כמו שחקנים בקולג' ובליגות באירופה, מעניקה לו יתרון מסוים על פני האחרים, בטח כשכל העיניים נשואות לעבר הליגה היחידה ביבשת המשוחקת בימים אלו. אבדיה עובד קשה בעיקר על יכולת הקליעה, כי הוא קרא את דוחות הסקאוטינג עליו שמציינים כי מדובר באחת מנקודות התורפה שלו. מצד שני, ישנה הערכה רבה לאינטליגנציה שלו, לבגרות וליכולת ניהול המשחק.

ותודה לקורונה

מי שמנהל את השחקן מאחורי הקלעים הוא סוכנו מתן סימן־טוב, שכבר עובד על היום שאחרי מכבי ת"א, בלי להטריד את הכוכב עצמו שמתרכז בגמר הפיינל־פור. כאמור, אבדיה צפוי להמריא בימים הקרובים לארה"ב, שם יערוך תוכנית אימונים מותאמת עם צוות אישי על מנת לשדרג את יכולותיו, לשמור על כושר ובעיקר להתנתק מהרחשים סביבו בארץ.
"דני עשה התקדמות אמיתית. הוא בין השחקנים הבולטים שניצלו את תקופת הקורונה כדי לעבוד קשה", מספר סימן־טוב. "מרגישים את הפידבקים גם בשוק המקומי וגם בשוק הבינלאומי. הוא לקח את הפגרה ועבד בה על ההיבטים היותר חלשים במשחק שלו. לרוב התאמן לבד עם תוכנית אימון מסודרת, ואחרי שההגבלות הוסרו חזר למסגרת הקבוצתית תחת שלושת האנשים המרכזיים שעובדים איתו כמו משוגעים סביב השעון - רגב פנאן, וליקו פרוביץ' ואבי אבן".
7 צפייה בגלריה
יאניס ספרופולוס בשיחה עם דני אבדיה
יאניס ספרופולוס בשיחה עם דני אבדיה
נותן בו אמון. ספרופולוס עם אבדיה
(צילום: עוז מועלם)
ראוי לציין שהמעמד של אבדיה במכבי ת"א לא שודרג רק אחרי תקופת הקורונה. אפשר לראות את זה בקרדיט שקיבל העונה ביורוליג עם 14 דקות למשחק לעומת 6.5 דקות בעונה שעברה. כך הדבר גם בזירה המקומית: בעונה שעברה קיבל 10.3 דקות שבהן השיג 3.2 נקודות, 1.8 ריבאונדים ו־0.7 אסיסטים, וב־2019/20 קפץ ל־27 דקות, 13.5 נקודות, 6.1 ריבאונדים ו־2.6 אסיסטים.
את העבודה הקשה בתקופת הסגר רואים היטב בתוצאות על הפרקט ובאמון שיאניס ספרופולוס נותן בו במשחקים המכריעים. לפני הקורונה הוא רשם בליגה הישראלית 12.3 נקודות, 5.9 ריבאונדים, 2.4 אסיסטים ו־15.5 במדד האיכות, ובחודש האחרון עלה ל־14.9 נקודות, 6.9 ריבאונדים, שלושה אסיסטים ו־19 במדד.
7 צפייה בגלריה
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות"
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות"
שער מוסף הספורט של "ידיעות אחרונות"

"יש הרבה מה לשפר"

"התקופה האחרונה היא שילוב בין כמה דברים", מספר אבן, ראש מערך הסקאוטינג של מכבי ומי שאחראי על תוכנית האימון של אבדיה. "יש לו יותר דקות משחק ויותר מקום לטעות. דני הוא שחקן שככל שאתה נותן לו יותר הוא לוקח יותר ולא מפחד. אם הוא התחיל את העונה כשחקן שעולה, שומר וקולע, היום הוא כבר משחק יותר עם הכדור. הפגרה עשתה לו טוב. הוא עבד מאוד קשה, שיפר את הקליעה, והגוף שלו נראה מצוין. לא היה פשוט לשלב בחור צעיר בקבוצה עם כל כך הרבה לחצים. הוא ממש צעיר, יש לו עוד הרבה דברים לשפר. אנחנו רואים אותו צומח ולא רק באספקט אחד".
לאנשים שעובדים סביב אבדיה יש את הרצון שישחק גם כרכז, ובעקבות הפציעות הרבות בקו האחורי של הצהובים, זה גם הסתדר לתקופה מסוימת. ב־NBA מייעדים לו לשחק בין עמדות 1 ל־3, אבל זה תלוי בעיקר ביכולת שלו לשמור על שחקנים פיזיים. "זה מאוד משמעותי שאין רכז במכבי", סבור אבן, ומסביר: "זה משהו שיכול לעזור לו בעתיד. אם חלק מהסקאוטים ראו בו בתחילת הדרך שחקן בעמדה מספר 4, היום מבינים שהוא יכול להיות פוינט־פורוורד, וזה הופך אותו לוורסטילי, שחקן שיכול לשחק בכמה עמדות".