המדורגת הבכירה בעולם אשלי בארטי הודיעה היום (חמישי) כי היא פורשת מאליפות ארה"ב בגלל שהיא לא מרגישה בנוח לטוס לשם בגלל התפשטות הקורונה. הגראנד סלאם ייצא לדרך ב-31 באוגוסט ויתקיים כרגיל בניו יורק, אך עם בידוד השחקנים והוראות קפדניות על ריחוק חברתי.
בכלל, האוסטרלית (24) עדיין שוקלת אם לחדש את העונה שלה באירופה ובסופו של דבר לנסות להגן על התואר שלה ברולאן גארוס, הגראנד סלאם היחידי שבו זכתה עד היום. עונת החימר שהייתה אמורה להתחיל במאי תחל ב-27 לספטמבר.
3 צפייה בגלריה
אשלי בארטי
אשלי בארטי
אשלי בארטי
(צילום: AP)
3 צפייה בגלריה
ג'וקוביץ'
ג'וקוביץ'
יילך בעקבותיה? נובאק ג'וקוביץ'
(צילום: AFP)
"אקבל את ההחלטה שלי לגבי רולאן גארוס וטורנירי ה-WTA האירופיים בשבועות הקרובים", מסרה בארטי שעוקבת מקרוב אחר מצב הנגיף בבית שלה בקווינסלנד. יש לציין כי בארטי הביעה את הסתייגותה מקיום הטורניר בארה"ב שכן האתר שבו הוא יתקיים שימש בשלב מסוים כבית חולים שדה לחולי קורונה.
ייתכן מאוד כי לאחר ההודעה של ברטי שחקניות ושחקנים נוספים יילכו בעקבותיה, כולל המדורג ראשון נובאק ג'וקוביץ' ואלוף השנה שעברה רפאל נדאל. כזכור, הסרבי היה במרכז סערה גדולה כשאירגן טורניר ראווה בבלגרד שגרם להדבקה של מספר שחקנים, כולל הוא עצמו ומאמנו גוראן איבניסביץ'.
3 צפייה בגלריה
מדמיינים ללא קהל? האצטדיון באליפות ארה"ב
מדמיינים ללא קהל? האצטדיון באליפות ארה"ב
מדמיינים ללא קהל? האצטדיון באליפות ארה"ב
(צילום: AP)
למרות זאת, קשה להאמין כי זה יקרה משום שג'וקוביץ' ואלוף השנה שעברה רפאל נדאל כבר נרשמו לטורנירי הכנה בניו יורק שיחלו באמצע אוגוסט ויהוו את חבטת הפתיחה לעונת הטניס. הספורטאים שישתתפו בטורנירים הללו יהיו סגורים במתחם מיוחד שיוקם עבורם. ג'וקוביץ' ונדאל הביעו את חששם מקיום הטורניר בארה"ב, לאור הגל השני שמתפשט במדינה, אך הובהר להם כי המצב בניו יורק פחות גרוע מקליפורניה, פלורידה וטקסס.
לעומתם, טניסאיות בכירות כמו המדורגת שנייה סימונה האלפ, אלופת 2018 נאומי אוסקה ואלופת השנה שעברה ביאנקה אנדרסקו לא נרשמו לטורנירים המקבילים. מי שכן תהיה שם היא סרינה וויליאמס, וכן המדורגת שישית קרולינה פלישקובה הצ'כית.