תיבת DSG מכה שוב: כ-84 אלף לקוחות צ'מפיון יקבלו עשרות מיליונים

עשרות אלפי ישראלים בעלי פולקסווגן, אודי, סיאט וסקודה שנרכשו בשלוש שנים האחרונות עם תיבה כפולת-מצמד יקבלו החזר על הטיפולים, הארכת אחריות ו-250 שקל לרכישת חלפים. ההיסטוריה של התקלה, פרטי ההסכם, הדגמים המעורבים ומה אנחנו חושבים

אודי עציון | פורסם:31/07/2020
  • פשרה בתביעה ייצוגית שלישית על כשלי DSG נגד פולקסווגן וצ'מפיון מוטורס
  • הפעם יקבלו כ-84 אלף בעלי מכוניות החזר כספי על תיקונים, אחריות לשנה ו-250 שקל בחלפים
  • המכוניות: סקודה פאביה ואוקטביה, סיאט איביזה, ארונה ולאון, פולקסווגן פולו וגולף, אודי A1 ו-A3
צילום: רועי צוקרמן (צילום: רועי צוקרמן)
תיבת ההילוכים שעלתה לפולקסווגן כבר יותר מ-115 מיליון שקל בישראל רק בפיצויים לנהגים, עולה לה כעת הרבה יותר. לבית המשפט המחוזי בחיפה הוגש הסדר פשרה בתביעה ייצוגית שלישית נגד קבוצת פולקסווגן העולמית והיבואנית בישראל, חברת צ'מפיון מוטורס. הסיבה: תקלות חוזרות בתיבת ההילוכים כפולת המצמדים של הקונצרן, המוכרת היטב לבעלי המכוניות בשמה המסחרי, DSG.
הפעם יחזיר הקונצרן הגרמני ל-83,695 בעלי מכוניות מדגמי פולקסווגן, אודי, סקודה וסיאט, את עלויות התיקונים שנאלצו לבצע במחשב תיבת ההילוכים (מוכר כ"מכטרוניק") ובשני המצמדים שלה. בנוסף תוארך האחריות על הרכיבים האמורים ב-12 חודשים (כל עוד הרכב לא עבר יותר מ-200 אלף ק"מ) ויוענקו לכל אחד מהם 250 שקלים לרכישת חלפים, או הנחה בטיפולים ברשת מוסכי צ'מפיון. המכוניות האמורות, עם תיבת DSG בעלת שבעה הילוכים ומצמדים יבשים (הדגם הנפוץ יותר, DQ200):
  • סקודה: פאביה ואוקטביה
  • סיאט: איביזה, ארונה, לאון
  • פולקסווגן: פולו וגולף
  • אודי: A1 ו-A3
הסכם נמנע במתכוון מלחשוף את שווי עלותו ליצרן הגרמני אשר - כמקובל בתביעות כאלה - ישפה את צ'מפיון על ההוצאה. נקבע כי סכום הפשרה יוצג רק לעיני השופט יגאל גריל, אשר בפניו מתנהלת התביעה. עם זאת, בענף הרכב מעריכים את עלותו ליצרן בכ-30 מיליון שקלים, כולל שכר טרחת עורך הדין סאבר נאסר, המייצג חמישה בעלי מכוניות שבשמם הוגשה התביעה.
צילום: ניר בן זקןסיאט ארונה - גם בהסכם הפיצוי (צילום: ניר בן זקן)
במסגרת ההסכם מבקשים הצדדים מהשופט לאשר לעו"ד סאבר שכר טרחה בסך 5 מיליון שקלים, ולחמשת בעלי המכוניות פיצוי בסך 700 אלף שקל, שיחולק ביניהם בחלקים שווים. את צ'מפיון ופולקסווגן ייצגו עורכי הדין אילן שביט-שטריקס ורוית הוף.
זו פעם שלישית בה מסכימות פולקסווגן וצ'מפיון לשלם סכומי עתק כפיצוי ללקוחותיהן. ב-2015 סוכמה התביעה הראשונה בפיצוי של 1,300 שקלים ל-50 אלף בעלי מכוניות מארבעת מותגי הקבוצה, שיוצרו בין השנים 2008 ל-2012. ב-2019 הסכימו השתיים לשלם כ-35 מיליון שקלים במצטבר ל-107,388 איש שהחזיקו אז במכוניות פולקסווגן, אודי, סקודה וסיאט שיוצרו בין 2013-2016.
ההסכם כעת הוא הרחבה של ההסכם מלפני שנה לשנות דגם מאוחרות יותר. עד אישורו צפויים לחלוף מספר חודשים ורק אז יחל הליך ההודעה ללקוחות באמצעות מסרונים ומכתבים, לצד אתר ייעודי שיוקם. את הפיצוי בסך 250 שקל יקבלו המחזיקים הנוכחיים ברכב, בעוד החזר על תיקון יינתן לבעלים הנוכחיים או קודמיו, מי מהם שיגיש קבלות, בין אם התיקון בוצע במוסך מורשה או לאו.

היסטוריה של תקלות

תיבת ה-DSG, ראשי תיבות של "העברת הילוכים ישירה" (בגרמנית, Direktschaltgetriebe), הוצגה בדגמי פולקסווגן לראשונה ב-2003. התיבה המהפכנית לזמנה סיפקה העברות הילוכים מהירות בהרבה מתיבת הילוכים אוטומטית מקובלת (פלנטרית), ללא הפסדי כוח מאפיינים, ללא פגיעה בביצועים ובצריכת הדלק לעומת תיבה ידנית.
אולם בהמשך הרחיבה פולקסווגן את גרסאות התיבה ואת מגוון המכוניות שצוידו בה. לפני כשמונה שנים וחצי, בינואר 2012, חשפו ידיעות אחרונות ו-ynet כי מכוניות שצוידו ב-DSG סבלו מרעידות, אובדני כוח, ובחלק מהמקרים אף נתקעו בצד הדרך בזמן נסיעה. באותה תקופה הוחלפו תיבות הילוכים במאות מכוניות שנמכרו בארץ, אך ללא הועיל. לבסוף הציגה פולקסווגן גרסה מחודשת של מצמדי התיבה והחליפה ב-30 אלף מכוניות בארץ את המחשב, באחד הריקולים הגדולים והיקרים שבוצעו בישראל. ריקולים דומים התרחשו בארה"ב, בסין, באוסטרליה, מאלזיה ובסינגפור.
מה ערוץ הרכב חושב: כמו שקורה לא פעם בתעשיית הרכב, פולקסווגן הכניסה לייצור סידרתי חידוש טכנולוגי מוצלח אך לא בשל לגמרי, שגרם עוגמת נפש לנהגים רבים. השיפור באמינות ה-DSG בשנים האחרונות והפיצוי לנהגים לא ממש מכפרים על הטעות.
הסכם הפשרה הנוכחי, כמו קודמו, מציג ירידה בגובה הפיצוי לעומת ההסכם הראשון, ותורם לא מעט גם לרשת מוסכי היבואן, שכן הטבה בשווי 250 שקל תשמש עבורם ככלי למשיכת לקוחות, בתחרות מול מוסכים שאינם מורשים. כפי שאנחנו רואים זאת, ראוי היה שהפיצוי יינתן במזומן, ללא תנאים.
ועוד נקודה מעניינת. חשוב לזכור כי האחריות המוארכת לא חלה על כל רכיבי תיבה ההילוכים. וכפי שיודעים בעלי המכוניות, התקלות ב-DSG מתרחשות לא רק במחשב ובמצמדים. למרות שחלקן עשוי להיות תוצאה של כשלים באותם רכיבים, האחריות שמעניק כאן היצרן כפיצוי - אינה מלאה.
לכתבה זו 325 תגובות
הוספת תגובה
325

תגובות

close-fullscreen-comment
הוספת תגובה
245.

250 ש"ח אקסטרה לתיקונים\רכישת חלקי חילוף?!?! זה אמיתי?

comment-2-comment

קיבלתי בעבר 800 שח כאלו מתביעה יצוגית לגבי שרשרת תזמון. בחיי שזרקתי את זה לפח , הוציאו את נשמתי . עבודה בעיניים.

244.

המכאטרוניק זו תקלה סדרתית ועדיין אין מענה מתאים מצ'מפיון מוטורס.

comment-2-comment

רכב ממאי 2016 שכבבר אחרי מספר חודשים הוחלף המצמד. עכשיו שוב בספטמבר 2021. מה הדין

243.

הרכב לא מצליח לעמוד בעליה במצב d, הגיר דופק. החברה לא מכירה בתקלה

242.

241.

בעיות משאבת מים עלות 2500 3000 גיר dsg 7 יבש בעיות קלאצים ומוח גיר עסק יקר מאוד. צריך ליראות עם יש עדין אחריות על הגיר אחרי כל התביעות שהם קיבלו ..

240.

רק בגלל זה לא קניתי אאודי, הלכתי על וולוו לבסוף

comment-2-comment

239.

238.

ואני קורע את הרכב התיבה מתפקדת פשוט מצויין והרכב לדעתי הטוב בסגמנט בהתייחס לכל הפרמטרים: נוחות נסיעה, צריכת דלק, ביצועים, מרחב וכו'בחברה שלנו יש מספר רכבים כאלה ומעולם לא הייתה בעיה עם התיבת הילוכים.בסך הכל רכב אמין מאוד, האמת הופתעתי לטובה.

comment-2-comment

הנושא הוא שיכול ליהיות שבמהלך העשר אלף קילומטרים הקרובים, התיבה פשוט יכולה להפסיק לעבוד כי המוח גיר החליט שהוא לא עובד ודרוש שיפוץ. הביצועים שלה מעולים, האורך חיים פחות.

237.

236.

235.

מי חסר השכל לרכוש פולקסווגן,סיאט וסקודה??? לא הספיק לכם? אתם מאזוכיסטים? חסר מה לקנות?

234.

233.

אני רוצה לתבוע אותם ולקבל רכב חדש או את כל הכסף חזרה , איך יכול להיות שרכב חדש מהחברה עם 20 קמ ויש לו כבר בעייה בגיררbr/למישהו זה עוד קרה?

comment-2-comment

comment-2-comment

comment-2-comment

השירות מצוין, ,חשוב לפנות בכל תקלה לאיש שירות מוסמך בחברה , כשמקבלים רכב חד ש מהחברה אין מה לחשוש , האחריות של צ'מפיון ,מניסיון, נותנת מענה הרבה יותר טוב מחברות יפניות ,קוריאניות ועוד ,מבלי להזכיר שמות, בכל הרכבים היפנים שהיו לי היו תקלות יקרות שתמיד התגלו בחומרתם לאחר תקופת האחריות (גם תקלות גיר), מעולם החברות הנ"ל לא הסכימו לתקן ללא תשלום מלא , המזל שלרכבים יפנים וקוריאנים יש חלקי חילוף חליפיים וזולים ........

comment-2-comment

232.

ולי יש טידה זקנה, 400 אלף ק_talkback_content#39;מ, עם אותו מנוע וגיר... על מה אתם מדברים???

231.

230.

מישהו יכול להגיד לי אם הוא יודע- האם באיביזות דגמי 2019 התקלה בגיר עדיין שכיחה או שכבר שופר הגירbr/תודה!

comment-2-comment

229.

228.

כל 10 הראשונות - מתוצרת יפן !אף אחד מתוצרת ארה"באף אחד מתוצרת אירופה.

227.

226.

225.

224.

comment-2-comment

223.

222.

220.

219.

218.

217.

216.

215.

214.

213.

אין כמו קלאצ_talkback_content#39;

212.

210.

209.

208.

207.

איך לא עוצרים את היבוא של הגיר הזה

206.

רק סובארו גבירותיי ורבותייאמינות, שירות שים דלק וסע סע סע........

205.

204.

comment-2-comment

לטויוטה/לקסוס יש המון תקלות, לא פחות מ vw

203.

202.

201.

200.

199.

198.

ניסיתי לרכוש שקודה קארוק התשובה ייתה לא, ניסיתי סיאט ארונה, התשובה לא וכך הלאה. הנימוקים היו מהמטופשים ביותר שאפשר להעלות. שיציעו תיבות ידניות כמו באירופה.

comment-2-comment

197.

זה המחיר שהיצרנים משלמים עבור השימוש ברכיבים סיניים ...אחרי הכל = - הם מומחים בקורונה!

196.

195.

באף אחד מהרכבים לא היתה לי בעיה בDSG (או לצורך העניין כל בעיה אחרת) ואף אחד מהם לא היה חדש כשנקנה ואני גם לא כזה נהג עדין עם האוטו.כנראה מי שטוחן ממש את האוטו מקבל בחזרה בעיות

194.

ב 140000 בחזרה מאילת הלך הגיר הרובוטי כפול מצמד של פורד. ומאז קצת פקקים והרכב מפסיק לעבוד. במוסך מורשה פורד סירבו לטפל. אמרו שאין מה לעשות עם זה. לדעתי רק גיר פלנטרי רגיל כמו במאזדה למשל.

192.

191.

190.

comment-2-comment

לידיעתך הכי הרבה ריקולים עד היום היו לטויוטה כך שעדיף להרגע.

189.

188.

187.

אותה הבעיה בדיוקbr/
שמישהו כבר ירים אותם על טיל

comment-2-comment

186.

185.

comment-2-comment

184.

183.

182.

181.

180.

179.

178.

177.

176.

175.

174.

173.

172.

תעשה את האחד ועוד אחד ועוד אחד שלך, אירופאים לא יודעים לעשות תיבות הילוכים אוטומטיות כי 90 אחוז מהאירופאים קונים רק ידני, עכשיו באו הגרמנים ועשו תיבה עם טכנולוגיה פורצת דרך אולי , אבל זה מתכון לאסון שנמשך כבר כמה שנים טובות , ב250 שקל תוכלו לקנות אולי זוג מגבים מקוריים בביקור הבא אצל היבואן כי הטיפול יעלה לכם פי 10 ויצאתם בזול. אמינות יש רק ביפן וקוריאה ובכמה דגמים אירופאים ידניים!!!

171.

170.

הלקוח האמריקאי כמו בפרשת דיזלגייט,תמיד יקבל את מלוא כספו בחזרה, או מכונית חדשה מהניילונים.בעוד שהלקוח הישראלי הנחות יזומן לריקול ותיקון ומקסימום כוס קפה.

169.

ככה סתם נראה לי....כ"כ שקוף שאנשי מכירות ואנשי החברות האלה מלכלכים על רכבים גרמניים מעולים,שאני נוסע בהם 15 שנה,ומרוצה מאוד.ואני לא קשור לצ'מפיון אני בעל גולף GTI

168.

167.

הרבה צרות עם דגמי פולקסווגן גולף ופאסאט עזרו לי להבין שהגרמנים פשוט פחות טובים והרבה פחות אמינים. אין שום יתרון ברכב גרמני.

166.

למרות שתקלות הידועות מזה 2012 על ה DSG הישראלים ממשיכים לקנות סיאט איביזה וסקודה אוקטביה ודגמים נוספים בכמויות! כנראה בלי כבנה לשמור על הרכב יותר מ3 שנים....יש גם הרבה בעיות אצל רינו וניסאן . אבל בכל זאת קונים. התיבות אוטומתיות האמינות הם של מאזדה, של טויוטה והתיבות עם 6 הילוכים אייזין (היפנית) בשימוש בסיטרואן ופיזו. ה CVT של הונדה נכשב לטוב גם

165.

164.

163.

אני נוסע כ40 אלף בשנה... לא רק בכבישים מהירים... גם ללקוחות וספקים בגליל...אין שום בעיה!!

comment-2-comment

162.

161.

כפולת מצמד ברכבי מירוץ בגלל החלפת הילוך סופר מהירה והעברת כח ישירה.למירוצים זה פטנט מעולה!פחות מתאים לרכב נוסעים עם נסיעות בפקקים ושחיקה מהירה בזמן קצר.חוץ מזה שהנהג הממוצע לא ממש יודע איך להשתמש נכון בגיר הזה.

159.

158.

comment-2-comment

לכולם יש תקלות, מה לעשות

157.

תביעות יצוגיות הם למעשה משחק מכור מראש בו עורכי הדין ובית המשפט מפרנסים את עצמם. שימו לב לסכומים: סך הפיצוי לבעלי 85 אלף מכוניות- 30 מליון.br/הפיצוי לתובעים- 125 אלף שח לאחד.
דמי טירחת עו״ד- 5 מליון שח לאדם אחד!
זאת הגניבה הגדולה בתביעות ייצוגיות!!!

comment-2-comment

comment-2-comment

ישראל מדינת נוכלות עם תעודות.

comment-2-comment

ישראל מדינת נוכלות עם תעודות.

comment-2-comment

הכל משחק מכור רק העורך דין מרוויח מלהיות סוכן כפול ושטינקר של הנתבע בלוף ענק

comment-2-comment

156.

155.

154.

153.

152.

היו לי בעבר דייהטסו, סובארו, טויטה ועכשיו קיה. כל אחת עשתה 150 עד 180 אלף ק_talkback_content#39;_talkback_content#39;מ. אפס תקלות. קם בבוקר, מניע ונוסע.

comment-2-comment

שאר המכוניות שציינת מאוד אמינות אבל פשוט לא כפיות לנהיגה.מרגישים כמו זקנים שיצאו לפנסיה וקנו מכונית מהחברה

151.

150.

149.

148.

147.

איתה כבר 4 שנים. רק לשים קצת שמן פעם בחודשיים וטיפולים בזמן, והרכב נוסע שקט וטוב. הרכב הכי אמין בו נסעתי.

146.

אלו מותגי יוקרה שאינם יוקרתיים. כשאתה משלם 50% על רכב כי יש לו שם טוב, השם הטוב הזה נבנה במשך שנים על אמינות וחלפים איכותיים. אם יש תקלות חוזרות ונשנות, היוקרה מתפוגגת, ואתם נשארים עם רכב שאין לו שוק יד שנייה וגם נשארים הפרייארים שרכשו אותו, משלמים ריטיינר למוסך, וכל מי שרואה אתכם ברכב מודע לכך

145.

144.

143.

142.

comment-2-comment

אני כבר עם מאזדה 5 חבר בכמה פורמים של מאזדה ולא שמעתי על זה

comment-2-comment

141.

140.

139.

138.

137.

136.

135.

134.

133.

132.

131.

אפילו מנורות לא החלפתי.

130.

129.

128.

127.

126.

125.

comment-2-comment

124.

123.

122.

121.

120.

119.

118.

117.

116.

115.

114.

לא נוגע יותר בפולסוואגן אחרי 30 שנה ים פאסאטים!!!!

113.

112.

לדעתי יותר זול ומקצועי, גם לעתיד, לשלוח את העובדים ללמוד את העבודה ולסדנאות התמחות בחול (כמובן אחרי הקורונה).br/צריך ידע מקצועי, שווה להעסיק עובדים מקצועיים יותר.
לטווח הרחוק זה הרבה יותר זול, ואם איכות העבודה תגדיל את חיי הרכב - כולם ירוויחו.

111.

110.

109.

108.

107.

106.

105.

comment-2-comment

מאזדה נותרו החברה הישרה היחידה שנותנים לך מנוע וגיר נורמאלים עם מקום ראשון בבטיחות. בלי גיר רובוטי או רציף או דו מצמדי ושאר מכות מצריים

104.

103.

102.

101.

100.

99.

היית לי סיאט ליאון חדשה 2019, עיקלו לי אותה מפני שלא עמדתי בתשלומים עליה.br/האם אני זכאי לפיצוי? אני חייב כסף!!

98.

97.

96.

95.

94.

ככה זה נראה:ביפ ביפ.... חסר מיםביפ ביפ.... הלכה משאבת מיםביפ ביפ......הלך הגירביפ ביפ.....שוב הלכה משאבה , הפעם גם הקולרביפ ביפ.....הלך מוח גיר והקולר גירביפ ביפ.....האוטו מתחמם ומאבד מיםביפ ביפ.......מחזירי שמן תחתונים הלכו , תוריד גיר!!!ביפ ביפ ......מחזירים עלינוים , תוריד גלי זיזיםביפ ביפ.....דלת טנק דלת לא נפתחת , אי אפשר למלא דלק....איטוראן מתקשרים: ניתקת את המצבר ברכב?כן , כי שלחתי אותו לגריטה , אי אפשר למכור ואי אפשר להחזיק , כי הוא עולה 15,000 שקל בשנה , לפני דלק וביטוח וטסט...לא שווה

comment-2-comment

93.

התקשרתי למוסך - אמרו "לא, התקלה שלך ב DSG שהייתה לך לא קשורה לפיצוי הזה". לך תבדוק אם משקרים לך או לא, אבל תמיד יש להם תירוץ לא לתת פיצוי

92.

בכל כתבה על רכבים של קונצרן פולקסווגן יש מגיבים שכותבים שהתיבה הדו מצדמית היתה בעייתית ברכבים ישנים יותר והיום אין יותר בעיות.

91.

החלפתי גיר ומחשב במכון גירים מורשה לסקודה בסך כ 10,000 ש"ח,אולם מאחר והק"מ בזמן ההחלפה היה גבוה יותר לא שולם פיצוי..מסקנה: לא להתקרב לרכבים גרמניים, בהחלט הרכב הראשון והאחרון שרכשתי מתוצרתםרק יפני/ קוראני אמינות מוכחת !

comment-2-comment

אייסין של טויוטה מעולים.ג'טקו של ניסאן ממש לא.

comment-2-comment

הם נמצאים גם בפיאט של שנות 90. אפס תקלות!

comment-2-comment

איזה גיר יש להם?br/אייסין לא כאלה מוצלחים לפי מה שהבנתי

90.

89.

בקצרה, שמן הגיר מתערבב עם שמן הפיקוד וגורם לתקלות (זה תוקן בתיבות האחרונות)התיבה הידראולית (עובדת על לחץ שמן (ולא מנועים חשמליים כמו ביפניות) ולכן צריך משאבת לחץ, אבל הגיר עובד רק זמנים קצרים, לכן כדי שהמשאבה לא תעבוד סתם אוגרים את הלחץ בבוכנה עם קפיץ שמתפוצצת.שמן חודר לאיזור כרטיס המחשב ודופק אותו.כידוע לי ממה שקראתי מה שתוקן זה רק הפרדת השמנים. לשאר אין תקנה שאני מכיר - חוץ מלשלם כל פרק זמן.

88.

87.

86.

85.

84.

רק ישראלים עצלנים שלא יודעים לנהוג קונים תיבות אוטומטיות.תיבה ידנית זולה יותר לקנייה, אין בה מה שיתקלקל (חוץ מהמצמד שעלות התיקון קטנה מאוד בהשוואה לתיקונים בתיבה אוטומטית), חיסכון בדלק, שליטה טובה יותר במכונית, בטיחותית יותר.תמשיכו לקנות אוטומטיות ולבכות.

comment-2-comment

מלהעביר הילוך 1000 פעם

83.

הגיר הזה הועתק ממכוניות המרוצים והתפקשש בגלל שלא ניתן לשלב חומרים שעולים כ-100000$ ליחידה עם הזמן בוצעו שיפורים ושדרוגים והמצב הולך ומשתפר אגב סוג הגיר הזה מותקן ברוב מכוניות היוקרה ועובד תקין רק מדובר ברכבים במחיר ממוצע של כמיליון שח ויותר ואיכות החומרים בהתאם....בנוסף הוא מותקן במספר מכוניות אסיאניות ועובד מצויין ...

comment-2-comment

האחרונים וחזרו לגיר פלאנטרי.גיל דאבל קלץ מותקן היום רק בדגמי ספורט ספציפיים.

comment-2-comment

82.

80 עד מאה אלף קילומטר (סדר גודל).למשל :רנו קליאו3 שנת 2011 מנוע צנוע של 1200סמ"ק (גיר ידני כמובן) .רצו ולקחו במוסך היבואן 5700ש"ח על החלפת מצמד קומפלט עם כל מה שמסביב.החלפת חלקים במנגנון ההפעלה ההידראולי של הקלאצ'כ 10 שעות עבודה בתקן לפי מפרט הייצרן.פירוק חלקי מתלה, כדי להגיע לגישה לרכב מלמטה.אגב זה לא יחודי רק לייצרן הזה.ובכל זאת גם אני מסכים שאין כמו ידני .פשוט חיסכון משמעותי בכסף לא תמיד יהיה כאן בזכות הבחירה בידני.שוב לא מדובר בתקלה עם נזק היקפי .מדובר בטיפול תקופתי שיגרתי. אומנם רק פעם ב 7-10 שנים אבל בכל זאת טיפול תקופתי.

81.

לבעלים הקודם גם החליפו מכטרוניק במסגרת האחריות. האם היא גם נכללת או שהם מחכים לייצוגית בנפרד?

80.

הצבעתי על אחת הסקודות היפות בחנייה, מכונית יפיפה נראית חדשה לחלוטין.לקח אותי לצד ואמר לי, תשמע למישהו אחר אני יספר סיפורים וינסה למכור.אבל לך, בתור חבר אני אומר תברח כמו מאש, המכוניות האלה כולם בעייתיות גם במנוע וגם בגיר ...אני לא מוכן למכור לך דבר כזה.תקשיב לי, תקנה יפני והיה לך ראש שקט.

79.

למה העו"ד קיבל פי 7.5 יותר כסף מכל הנפגעים יחד???

78.

המותג הוא צ_talkback_content#39;כי לא אנגלי. וכמו שבגרמנית V =F אנחנו קוראים נכון פולקסווגן ולא וולקסווגן. הגיע הזמן שתדעו להגות נכון על מותג רכב שאתם כותבים עליו. ואגב בספרד מייצרים סאט ולא סיאט. ס בסגול א בפתח.

comment-2-comment

comment-2-comment

אני מבטא את הסיאט ליאון קופרה שלי _talkback_contentquot;סיאט_talkback_contentquot; ולא _talkback_contentquot;סאט_talkback_contentquot; כמו אירופאי קוקסינל, אני ערס מלעשות???

comment-2-comment

המאושרים ידעו במה הם נוסעים. התרגום למילה מצ'כית נע בין נזק לבין חבל (סלנג). אז בפעם הבאה כשתקנו שקודה דעו במה אתם נוסעים...

77.

76.

75.

74.

73.

היי , לפני שלושה ימים הרכב חזר בתיקון מכטרוניק, האם מגיע החזר על התיקון ? יש קבלות והכל כמובן.

comment-2-comment

72.

רכב סיאט איבזה 2013.!!!!!!!! 7 שנים וותק. החלפת מוח גיר שעלותו 8000 שקלים! ללא עלות, כבוד לחברה שלא עשו בעיות.

71.

שנים על שנים אל תגעו בגיר הזה והם מוכרים כמו משוגעים כשקוראים הסכם הפשרה מדהים

70.

69.

רכבי סקודה , גולף, סיאט בעיתיים .br/גירים קורסים , מחשב מוח ביחד עם קלאציים, מדחסי מזגן , צריכת שמן מוגזמת .
לא מבין איך קונים עדיין מכוניות כאלו.

comment-2-comment

אומרים לכם שהרכבים לא אמורים להחזיק מעבר לתקופת האחריות,זה לא כמו בשנות 90, אז השתמשו בחומרים איכותיים.

comment-2-comment

שגם ברכבי טויוטה יש הרבה תקלות, הרכבים מתפוררים אחרי שלוש שנים בגלל החום במדינה שלנו.

68.

67.

66.

רק יפני

65.

אגיד לכולם בפעם האלף אין רכבים אמינים כמו היפניות עכשיו יקפצוכל הפוצים עם השטויות שלהם אבל עם עובדות אי אפשר להתווכח

comment-2-comment

היפנים משתמשים בטכנולוגיה ישנה ,לא משקיעים מילארדי אירו בפיתוח כמו האירופאים ולכן הסיכוי שתקרה אצלם תקלה היא יותר נמוכה לעומת זאת ברכב יפני אתה יושב צפוף ,לא נוח ,תא מטען קטן ,צורך יותר דלק ביחס לאירופאי ולא מהנה לנהיגה וזאת עובדה מוכחת ,כל רכב אירופאי בין אם זה איטלקי ,צרפתי או גרמני הרבה יותר מהנה לנהיגה ודרך אגב היפנים מעתיקים מהאירופאים על מנת לחסוך בפיתוח בעיקר אם מסתבר להם שהטכנולוגיה הזו מספיק אמינה בשבילם ,וגם בחיי ראיתי הרבה מכוניות יפניות שמתקלקלות ,צורכות שמן וריקולים כל שני וחמישי על בעיות בטיחות שזה ממש לא טוב

comment-2-comment

64.

comment-2-comment

63.

מה יפני ? היתה לי טויוטה עם גיר קזה אותה צרה בדיוק יש לי פולספגן אני ממש מרוצה אפס תקלות עם אותו גיר הדגם החדש גיר יבש אין תקלות או בעיות.

comment-2-comment

שגיאות כתיב של דפר.

comment-2-comment

62.

61.

comment-2-comment

60.

59.

58.

57.

56.

55.

איך אנשים עדיין קונים את הרכבים האלה..

54.

53.

למרות שאני לא יודע אם הגיר תקול ?

52.

51.

במוו ומרצדס( 7 הילוכים)

50.

49.

48.

47.

46.

וקניתי אותו כמעט חדש אחרי כמה חודשים הלך לי גיר אוטומטי חשבתי שזה מקרה נדיר אבל נוכחתי לדעת שיש דיפקט בגיר הרכבים. אלו

45.

חלונות נופלים יב הילוכים מחורבנת הוצאת ענק עולנמת בצריכת דלק ואתם ממשיכים לקנות כי זה "גרמני" "מתוחכם" מתקדם" "אמין". כנראה שפראיירים רק מתחלפים

44.

הרי יש אלפי מוצרים שנדפקים, לא מתפקדים כמו שצריך וכו' אבל רק ברכבים מעניקים פיצוי של מיליונים.

comment-2-comment

ומתקנים מצלמות מסדרות מסויימות שמוכרות ככאלו שיש בהן פגם סדרתי, על חשבון היצרן, הרבה אחרי שנת האחריות.

43.

המדינה הזו לדורותיה דופקת וגונבת באופן שיטתי את כל העדות והמגזרים. כספי הפיצויים שגרמניה משלמת לניצולים והמדינה גונבת בדרך בעזרת כל מיני עמותות וגופים. אם הגרמנים היו יודעים על הגניבות שהולכות פה... כאן רק החזק שורד. צריך להיות מאפיונר.

42.

מי יחשוב שזו מתנה ..

41.

אם אתם רוצים מכונית משפחתית אירופאית אז תקנו את הפוקוס החדשה עם גיר נורמלי. כל מה שיוצא מ VAG זה רק צרות עם המצמדים

comment-2-comment

40.

39.

ללא פרופורציה אמינות נמוכה ומקצועיות במוסך סקודה בחיפה גרוע מאד!!

38.

לכאורה יבואנים גרועים, מנתערים מאחריות, מתקלות, לא מטפלים בתקלות ולא מעבירים אינפורמציה מיטבית לרוכשים.יש לי גם 2 פולקסוואגן וגם 2 טויוטות. שניהם מכוניות טובות, הגרמנית יותר טובה, אבל השרות בשתי החברות הללו גרוע ברמות על פי נסיוני ברבות השנים.לא שאני חושב שבחברות אחרות השרות מדהים, אבל עד שלא יאפשרו ליבואנים מקבילים לייבא מכוניות לא נוכל לראות יבוא איכותי ושרות בישראל.

37.

36.

comment-2-comment

צודק!!!

35.

רדיאטור שמתקלקל מהר מאוד והחברה מתנערת מהבעיות של הרכב ועובדת בשיטת מצליח ומתחמקת לתקן על חשבונה. ומנסה למרוח את הלקוחות בשביל שהלקוח יתקן בעשרות אלפי שקלים על חשבונו. בו בזמן שהם יודעים שהתקלה קיימת בגלל ייצור פגום של הגיר ברכב.

34.

33.

שהיבואנים לא מייבאים ידני . מה זה צריך להביע ?בעלי מכוניות מיצרנים אחרים פשוט בולעים דמי שתיקה . כל התיבות האוטומטיות זה דבר דפוק מיסודו . אסור לעשות בלימת חרום , אחרת הלכה התיבה.

32.

לי היו ועדיין כמה רכבים של פולסווגן וגם סקודה.תמיד ההיתי מרוצה.העינין הוא שלא עברתי את ה60 אלף קילומטר.אשמח ליקרוא תגובות של נהגים שעברו את ה100 אלף קילומטר ועדיין מרוצים

31.

ה DSG עדיין דפוק

30.

29.

מה שאלתם???? כן רק טיוטה !אוונסיס 450000 עשה כמו גדול 06 האוריס היבריד חסכונית בצורה מדהימה קרולה אין מילים .. עודה משהו?

28.

... בדרך למוסך בכית ...מה שכן, הם חלוצים בטכנולוגיות חדשות.כנראה טרייד-אוף לאמינות.

27.

האחריות לשנתיים עוררה את חשדי

26.

שמשלמים מעל 4000 ש"ח (ברוטו) כל חודש?

comment-2-comment

comment-2-comment

25.

24.

. . . א ב ס ו ר ד . . . כי וואו וואו איך טוחנים לכם ת'צורה במחירים בישראל, למה? אולי כי הייתם נתינים רעים באחוזה הפיאודלית ישראל?

comment-2-comment

comment-2-comment

comment-2-comment

איזה כיף להשוות מה שבא לך. אולי נשווה כמה עולה שם גן ילדים?ובינינו, לא פטטי לגור בטורונטו ועדיין לקרא ולהגיב לכתבה על רכבים ב YNET?אז תישארי באחוזה הכפית שלך. תסבלי חצי שנה ממינוס 20 מעלות ולא תצאי החוצה מהמחילות התת קרקעיות בעיר המשעממת שלך שכבר ב 22:00 נראית כמו עיר רפאים.

comment-2-comment

comment-2-comment

comment-2-comment

וצדק. אני הייתי בשליחות המדינה בחו_talkback_contentquot;ל מספר שנים. רמת חיים גבוהה יותר מבארץ. איכות חיים על הפנים. הכסף הוא לא הכל בחיים. שייכות, תרבות, שפה, הוויה, חברים, ציונות, מורשת...והרשימה עוד ארוכה. ממליץ לך לא להתהדר בעובדה שאת שם, זו לא הצלחה זה בעיקר כישלון וזה בעיקר מעיד על מי שאת. תלושה, מנותקת ובלי ערכים.

comment-2-comment

בעוד אתה גר במדינת לבנט שבה כולם מנסים לדפוק אחד את השני?

comment-2-comment

comment-2-comment

comment-2-comment

23.

22.

פעם נהגתי רק בסיאט (ידניות) ועדיין היו תקלות. לא כמו באוטומטי, אבל גם. כולם אמרו יפני. ניסיתי ומתברר שהם צדקו. עכשיו, נוסע רק על הונדות כשמעל 200 אלף קמ, הן עם מכסימום תקלה או שתיים קטנות

comment-2-comment

איביזה ,8 שנים אפס תקלות . הונדה 4 שנים אפס תקלות . תנהגו נכון ,טפלו בזמן והכל יהיה בסדר

21.

לפני שבוע רכשתי רכב. התלבטות הייתה בין סופרב ל קאמרי !br/סופרב אולי מהנה יותר בנהיגה, אבל !!!!!!! זה צמפיון ולא בא לי שוב להתעסק איתם!!!!! דרך אגב לפני זה היה לי פאסאט ואכלתי חראאאאא עם הילוכים והם הוציאו לי את המיץ - צמפיון!!!! לא ממליץ לקנות שום רכב שלהם!

20.

19.

בעיות קשות ב DSG גם בגרסאות הגיר הרטובות והמתקדמות יותר (דוגמת DQ500) צצות בכל העולם. כבעלים של הגרסה החדשה של הטיגואן, שאינו נכלל בהסכם פשרה זה, ישנן בעיות קשות עם הגיר בייחוד בהילוכים נמוכים!

18.

comment-2-comment

comment-2-comment

comment-2-comment

הגיר רציף של סובארו cvt הוא עם 0 תקלות לאורך שנים

17.

ים תקלות וגיר שהחזיק בקושי 80000 קמ , מוזר איך אחד הקונצרנים הגדולים בעולם כל כמה שניםצזה קורה אצלו???

16.

comment-2-comment

15.

comment-2-comment

בניסאן יש מלא בעיות עם התיבות עXTRONIC CVT שלהם. באופן כללי יש בעיות עם הCVT . גם בSUBARU . התיבות של מאזדה באמת טובות

comment-2-comment

זבל = זבל

14.

13.

12.

comment-2-comment

comment-2-comment

0