שקד קרבי, תושב קיסריה בן 28, תועד מדלג מעל מחסום סמוך לביתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו שביישוב כשהיה בדרכו לבית קרוביו. הוא לא תיאר לעצמו שהיציאה התמימה מהבית תסתיים בחקירת משטרה.
תחילתו של האירוע בלילה שבין חמישי לשישי. קרבי, קצין צה"ל במילואים המתגורר בימים אלה בבית הוריו שנמצא סמוך לבית משפחת נתניהו, סיפר כי בלילה המדובר יצא מהבית בדרכו לבית קרוביו. "מאבטחי ראש הממשלה ראו אותי עם דגל שחור שבוע לפני כן", אמר, "וכפי שהתברר לי אחר כך - הם 'סימנו' אותי כאדם המסכן את שלומו וביטחונו של נתניהו".
4 צפייה בגלריה
שקד קרבי ואמו ילי
שקד קרבי ואמו ילי
שקד קרבי ואמו ילי, שבוע לפני התקרית
בעת שצעד ביישוב, גילה קרבי כי המעבר מהרחוב שבו ממוקם בית הוריו לפארק הסמוך נחסם על-ידי אנשי האבטחה. "עברתי מעל השער, לכיוון הפארק, התרחקתי מבית הוריי ומביתו של נתניהו. כשעברתי, פגעתי עם ידי באינטרקום שהוצב במקום. החזרתי אותו למקומו והמשכתי בדרכי", סיפר.
4 צפייה בגלריה
תיעוד של תושב קיסריה מדלג מעל מחסום סמוך לבית רה"מ
תיעוד של תושב קיסריה מדלג מעל מחסום סמוך לבית רה"מ
מתוך התיעוד: קרבי מדלג מעל המחסום

קרבי הגיע למחוז חפצו, סמוך למתחם המאובטח סביב בית נתניהו, אך בבית הוריו שהתה באותה העת אחותו, אלה (23), עם בן זוגה. היא סיפרה: "ב-12 וחצי בלילה צלצלו באינטרקום. פתחתי את הדלת ומולי עמדו שני שוטרים ששאלו היכן שקד, וביקשו ממני ומחבר שלי תעודות זהות. כשאמרתי להם שהוא לא בבית - הם לא האמינו לי. הם נכנסו והחלו לחפש אותו בחדרים כשהם מאירים בפנסים. משלא מצאו אותו בחדרים - הם עברו לארונות ולחצר".
4 צפייה בגלריה
בית משפחת נתניהו בקיסריה
בית משפחת נתניהו בקיסריה
בית משפחת נתניהו בקיסריה
(צילום: שאול גולן "ידיעות אחרונות")
"אמרתי להם שאין איש בבית מלבדנו - אבל זה לא עזר", שחזרה האחות. "בסוף הם לקחו ממני את מספר הטלפון של שקד ואמרו לי להודיע לו שכדאי לו ליצור קשר עם תחנת המשטרה ושעליו להגיע לחקירה".
קרבי עצמו אמר כי "השוטרים דפקו באגרסיביות על דלת בית הוריי במטרה לקחת אותי ל'חקירה דחופה'. השוטרים לא האמינו לאחותי, פרצו לתוך הבית - כמובן שללא צו חיפוש, כנדרש בחוק - ועברו חדר-חדר; בדקו מתחת למיטות וסרקו את הגינה עם פנסים במטרה לאתר את 'הפושע המסוכן'".
4 צפייה בגלריה
תיעוד של תושב קיסריה מדלג מעל מחסום סמוך לבית רה"מ
תיעוד של תושב קיסריה מדלג מעל מחסום סמוך לבית רה"מ
מתוך התיעוד

"החוקרים אמרו שלמאבטחי רה"מ יש 'חומר רב' עליי"

אך בכך לא תם הסיפור. "בבוקר", המשיך קרבי, "ראיתי בטלפון הנייד שלי עשרות שיחות מתחנת המשטרה בחדרה. לאחר שיצרתי איתם קשר, טען בפניי אחד השוטרים שחיפשו אותי כי אני 'נמלט' מהם. הם אמרו שעליי להגיע לחקירה בתחנה באופן מיידי".
כנדרש, התייצב קרבי בתחנת המשטרה. "בחקירה הסבירו לי שכבר בשבוע שעבר ראו אותי 'פורץ' לרחוב שבו מתגוררים הוריי כשבידיי שלט. הם טענו שלמאבטחי ראש הממשלה יש 'חומר רב' עליי". הוא סיפר כי החוקרים שאלו אותו אם נכח בהפגנה נגד ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים, "וכן מה היה תפקידי שם והאם אני מנסה להפיל את הממשלה".
לטענתו, החוקרים הטיחו בו כי הוא "ונדליסט" וכי שבר "בכוונה" את האינטרקום. "הם אמרו שאני מסוכן, פתחו לי תיק פלילי והוציאו לי צו הרחקה לשבועיים מהרחוב שבו מתגוררים הוריי". קרבי ציין כי תחילה תכננו החוקרים לקצוב את תקופת צו ההרחקה לחודש - אך לבסוף, כאמור, הסתפקו ב-14 יום. "לאחר משא ומתן הצלחתי לשכנע אותם", אמר.
"זו עוד דוגמה למדרון החלקלק של שימוש פסול במשטרה כדי להשתיק מחאה וביקורת כלפי השלטון", הוסיף. "זהו פרצופה ההולך ונסדק של הדמוקרטיה בישראל 2020".
ממשטרת ישראל נמסר: "הצעיר נחקר לאחר שהתקבלה תלונה משירות הביטחון הכללי בדבר חשוד שנצפה במצלמות האבטחה כשהוא מדלג מעל הגדר ההיקפית באזור המפוקח סמוך לבית ראש הממשלה וגרם נזק. משלא השיב לטלפון הנייד שברשותו, בוצע ניסיון לאתרו בביתו סמוך לשעת האירוע. החשוד זומן לחקירה בתחנת המשטרה ובסיומה שוחרר בתנאים מגבילים".