סטודנטים לקולנוע מסיימים את לימודיהם בסרט גמר. סטודנטים לתקשורת חזותית מציגים את עבודות הגמר שלהם בגלריה. ואילו במקרה של הסטודנטים במעבדת החדשנות במדיה (Milab) במרכז הבינתחומי בהרצליה, עבודות הגמר שלהם הן גאדג'טים ואפליקציות עם רעיונות יצירתיים.
הסטודנטים במעבדה מגיעים מבתי הספר למדעי המחשב, פסיכולוגיה ותקשורת והם עובדים בצוותים רב-תחומיים בתכנון ועיצוב הטכנולוגיה. השנה מציגה המעבדה שמונה עבודות שכולן מתייחסות לנושא אחד: חוויות משתמש חדשניות בתחום איכות החיים בתקופת הקורונה. הסטודנטים מתכתבים עם בעיות שהפכו לחלק מהשגרה של כולנו: ריחוק חברתי, עבודה מהבית, בדידות ודיכאון בקרב אוכלוסיות מבוגרות או צעירות.
איך הטכנולוגיה יכולה לעזור לנו בזה? אז הנה כמה מהפרויקטים שמוצגים שם. תתרשמו בעצמכם.

Buzzer
מכירים את זה שאתם רוצים להזיז את הגוף אבל למי יש כוח? אז Buzzer הוא הפיתרון בשבילכם. מדובר במשחק שמעודד פעילות גופנית ומאתגר את המשתמשים באמצעות קבוצת החברים שמשתפת אותו, בה כל אחד יכול להשוות את מצבו ולשאוף להוביל מול האתגר. המכשיר הפיזי נמצא בבית ובמשרד, והוא עוקב אחר התקדמות הפעילות הגופנית על בסיס הלחיצות של המשתמש, מעניק לה מדדי ההצלחה, וגם פידבק מעודד באמצעות תאורה וצלילים.
מפתחים: אלמוג ביטון, מאי בן נון, עדי דנאי, מאיה כהן, נמרוד פלדמן
5 צפייה בגלריה
מעבדת חדשנות הבינתחומי
מעבדת חדשנות הבינתחומי
Buzzer. המכשיר שיזיז אתכם
(צילום: עדי כהן-צדק)

Double U
אנשים מבוגרים מכירים את התחושה שהם מתקשים להתמודד עם המשימות של החיים המודרניים, במיוחד עכשיו כשכל הרגלי החיים השתנו בגלל הקורונה. שירותי התמיכה של החברות השונות כרוכים בהמתנה והמוקדנים חסרי סבלנות, ולבני המשפחה אין אף פעם פנאי. ולכן Double U, הגאדג'ט הקטן, יכול להיות הפתרון: הוא מחבר אותם לרשת של מתנדבים תומכים פשוט על ידי לחיצה על הכפתור. באמצעות האפליקציה מתנדבי המערכת מקבלים את הפנייה, שמועברת לאדם הרלוונטי לפי נושא הפנייה וקרבה פיזית אל הפונה. ולא צריך יותר לחפש בדפי אינטרנט מסובכים כי המתנדב יכול להשאיר דף הנחיות ברור שהוא מדפיס במקום באמצעות האפליקציה.
מפתחים: איתי דובנוב, מאי דרוין, ורד דיין, יעל הלוי, ליאור חביב
5 צפייה בגלריה
מעבדת חדשנות הבינתחומי
מעבדת חדשנות הבינתחומי
Double U. פשוט למצוא מתנדב
(צילום: עדי כהן-צדק)
Melody
אם מרוב עבודה בבית אתם משתעממים, MELODY יכניס שמחת חיים לשגרת היום. מדובר בכלי נגינה דיגיטלי, שמפיק צלילים באמצעות האפליקציה והמחשב. קבוצת חברים או חברים לעבודה יכולה להתחבר לאפליקציה וליצור ביחד ג'ם מוזיקלי משותף. כל משתמש מקבל באופן אקראי קבוצת צלילים דיגיטליים ובתור שלו או שלה הם מוסיפים את הקטע המוזיקלי היצירתי הבא. ואם דאגתם, יש אפילו תמיכה במשתתפים חסרי חוש קצב.
מפתחים: שחר אגסי, גל אשחר, עדן בר-טוב וגד שטרן
5 צפייה בגלריה
מעבדת חדשנות הבינתחומי
מעבדת חדשנות הבינתחומי
מלודי. שמחת חיים אונליין
(צילום: עדי כהן-צדק)
SoulCall
יש לכם שאלה מציקה ואין את מי לשאול? אפשר להיכנס לאתרים באינטרנט ולקוות שמי שיענה לא תהיה פרסומת מעיקה, ואפשר להשתמש באפליקציית SoulCall, אפליקציה שעוזרת להעצים אנשים באמצעות תשובות של אנשים אמיתיים בקולם שלהם על בסיס ניסיונם האישי. האפליקציה מקשרת בין מבקשי עצות לנותני עצות באמצעות הקלטות קוליות קצרות ואפשרות לשיחת טלפון. את השאלה מעלים לאפליקציה באמצעות דיבור, ומאפיינים מה תחום העיסוק הנדרש לתשובה. בעלי הבנה בתחום זה יוכלו להאזין לה, ואם ירצו יקליטו תשובה. כך אפשר להשתמש בטכנולוגיה לעידוד עזרה לזולת.
מפתחים: עדי בן-עוז, אילון גולדשטיין, יובל מירנדה, איתי סוירי, שיר שכטר
5 צפייה בגלריה
מעבדת חדשנות הבינתחומי
מעבדת חדשנות הבינתחומי
SoulCall. עצות מאנשים אמיתיים
(צילום: עדי כהן-צדק)
FeelYou
תקופת הקורונה קשה מאוד גם לבני הנוער, בנוסף לזה שהחיים שלהם נראים להם בדרך כלל קשים מנשוא גם בימים רגילים. FeelYou היא אפליקציה שעוזרת לבני נוער להבין את הרגשות שלהם באמצעות שאלון שמנתח את הרגשות, ומציע הסברים, תשובות וגם מעקב אחר מצבו של הצעיר. מחקרים הראו כי היכולת לשיים (to name) רגשות היא קריטית לשליטה ושיפור ברגשות השליליים. פעולות כמו מתן שם לרגשות הקשים וכיול עוצמתם יוצרת תהליך למידה שמסייע לבני נוער להתמודד עם החוויות שלהם ולחוש הטבה.
מפתחים: צחי אלרום, ירון גרושקה, שחר מזרחי, עדי שפלר, דנה שץ
5 צפייה בגלריה
מעבדת חדשנות הבינתחומי
מעבדת חדשנות הבינתחומי
FeelYou. לעבור את גיל ההתבגרות בשלום
(צילום: עדי כהן-צדק)
מעבדת החדשנות במדיה (Milab) פועלת במסגרת בית ספר סמי עופר לתקשורת במרכז הבינתחומי הרצליה, ופרויקטי הגמר מלווים על-ידי מומחים מקרן ג'וי ונצ'רס. עדיין אי אפשר להזמין אותם באמזון, גם לא באינדיגוגו. ד"ר אורן צוקרמן וד"ר נועה מורג, מנהלי המעבדה, מדגישים שמטרתה היא להעניק לסטודנטים מיומנויות לתחומי אפיון וניהול מוצרים טכנולוגיים אך כמובן שהסגל מעודד את הסטודנטים לקחת את הרעיונות האלה הלאה. "אם יהיו יזמים או משקיעים שיתעניינו בטכנולוגיה, יש כמה מודלים רלוונטיים", אומר צוקרמן.