כותרת ביניים
מירב טלמור-קשי, יועצת טיולים ותיירות ובעלת החברה "חלומות ומסעות": הרוקיז הקנדיים הם חלומם של הרבה מטיילים. כדי להגיע מישראל, בתקופה נטולת קורונה, צריך לקחת הרבה אוויר ולחצות חצי עולם, אבל הכול משתלם בסופו של דבר.
אנחנו הגשמנו את החלום בקיץ האחרון כשטיילנו עם קרוואן לאורכם ולרוחבם של הרי הרוקיז, האגמים, שמורות הטבע והנופים עוצרי הנשימה. כמעט כל פינה יכולה לשמש תפאורה לסדרה רומנטית, או לתחילתו של רומן מסעות והרפתקאות. לחובבי הקמפינג וטיולי הטבע יש משהו מרגש מאוד בנסיעה יחד בקרוואן. זו חופשה שמשלבת אתגרים, לילות מסביב ל מדורה ובקרים של זריחות משותפות עם קפה, ושיחות על היעד הבא ועל יופיו של העולם. יש רומנטי מזה?
10 צפייה בגלריה
אגם מוריין, קנדה
אגם מוריין, קנדה
אגם מוריין, קנדה
(צילום: מירב טלמור-קשי)
אחד המקומות המיוחדים היה אגם מוריין (Moraine Lake). הגענו אליו עם אשמורת ראשונה, כמעט לבד, ויכולנו ליהנות מחוויה יוצאת דופן שתישאר לתמיד.
כותרת ביניים
הילה מור אלון, מנהלת ועורכת התוכן בקהילת הפייסבוק חו"ל זה כאן: כשטסנו בפעם השישית לתאילנד, יעד החופשה הכי רומנטי שיכול להיות, בחרנו באיים קטנים ולא ממוסחרים, ממש תאילנד של שנות ה-90. אחד המלונות היפים שוכן באי המבודד, הבתולי והשקט קו יאו יאי שנמצא בין פוקט לקרבי.
מלון סאנטיה ענה על כל הדרישות, קיבלנו חדר מפנק עם מרפסת ענקית הכוללת אמבט זוגי ענק הצופה לאחד הנופים היפים שראינו, מה צריך יותר מזה לחופשה רומנטית? ולא תאמינו, גם המחיר של המלון בחודשי יולי-אוגוסט (שזה מחוץ לעונה בתאילנד) היה כ-100 דולרים ללילה בלבד, כולל ארוחת בוקר בסגנון בופה אינסופי.
10 צפייה בגלריה
קו יאו יאי, תאילנד
קו יאו יאי, תאילנד
הילה בקו יאו יאי
כותרת ביניים
טלי קורן, מתכננת ויועצת טיולים ובעלת הבלוג חלום של טיול: טירת איליין דונאן נחשבת לאחת הטירות הידועות והמצולמות ביותר בסקוטלנד. היא שוכנת באי קטן בקצה לשון ים של האוקיינוס האטלנטי שנקראת לוך דואיך. אנחנו ביקרנו בה בדרכנו לאי סקאי (לטעמנו אחד המקומות היפים ביותר בסקוטלנד). כשצעדנו על גשר האבן המוביל לטירה לא יכולנו שלא לדמיין כיצד נראו החיים כאן בתקופת הוויקינגים.
10 צפייה בגלריה
טירת איליין דונאן, סקוטלנד
טירת איליין דונאן, סקוטלנד
טירת איליין דונאן, סקוטלנד
(צילום: טלי קורן)
האווירה הרומנטית מורגשת מכל עבר, הטירה יושבת בתוך נוף קסום של השתקפויות במי האגם אשר יוצר סביבה אווירה מיוחדת במינה. הגענו לטירת איליין דונאן ביום בהיר והיה קשה שלא להתפעל מהנוף הנשקף מהטירה עצמה, האגמים המקסימים המקיפים את האי ואפילו מהרי ה-Cullins של האי סקאי שנראו למרחוק.
הטירה הוקמה במאה ה-13 כמגן מפשיטות הוויקינגים. מאז היא נכבשה כמה פעמים, נהרסה ושופצה. הפעם האחרונה שבה נהרסה הייתה ב-1719 במרד היעקוביטי. רק ב-1911 שופצה מחדש לאחר שנקנתה על ידי סגן אלוף ג'ון מקריי מהצבא הבריטי, צאצא לשבט מקריי הסקוטי. המשפחה מחזיקה בה עד היום, ואפילו גרה באגף סגור שלה.
במהלך הביקור שוטטנו באגפים הפתוחים לקהל. התרשמתי במיוחד מחדרי השינה ומהתלבושות הרומנטיות. אם כבר רומנטיקה, טירת איליין דונאן פופולרית מאוד לחתונות ולאירועים מיוחדים. בנוסף, היא כיכבה בעבר בסרטים וסדרות כגון "איש הנצח" וג'יימס בונד.
כותרת ביניים
אביחי שקד, בעל הבלוג ילדטבע: על הר מיוער בלב הפירנאים הספרדיים שוכן כפר קטן ונטוש בשם אסקאסו. בכפר ארבעה מבני אבן ישנים, כנסייה קטנה ובית קברות. אנשי הכפר עזבו אותו מזמן, וכיום גרים בו ארבעה אנשים ששוקדים על שיקום הבתים.
אל מול הנוף המרהיב של הפירנאים שהינו מספר לילות באחת הדירות העתיקות שבמקום. בשעת בין ערביים שתינו סנגריה בחצר הקטנה הצופה אל הנוף, ובשעות הלילה דפק הגשם על החלונות ורעמו הרעמים על אף ש.אוגוסט היה בשיאו. הייתי שמח לחזור לשם לעוד לילה אחד רומנטי.
10 צפייה בגלריה
אסקאסו, ספרד
אסקאסו, ספרד
אסקאסו, ספרד
(צילום: אביחי שקד)
כותרת ביניים
נועה כרמון, יועצת ומתכננת טיולים, בעלת הבלוג "חולמת טיולים": בחופשה הזוגית שלנו בחרנו לטפס בסמטאות הצרות והקסומות של האי קאפרי. הילכנו בין בתים צבועים בלבן, דלתות כחולות ושערי ברזל מפורזלים, אדניות פרחים צבעוניות ומדרגות מתעקלות. כשהגענו לתצפית Belvedere puntacannone, הרחק מהמרכז השוקק והמתויר של קאפרי, הלב החסיר פעימה. נוף מרהיב עוצר נשימה נשקף מכל עבר. הים בצבע כחול עמוק אינסופי עוטף אותנו. שחפים מעופפים ומצוקי ההרים הגולשים אל הים מנוקדים בבתים לבנים, והשמש מלטפת את הים והסירות השטות סביב או עוגנות בחוף.
10 צפייה בגלריה
האי קאפרי, איטליה
האי קאפרי, איטליה
האי קאפרי, איטליה
(צילום: נועה כרמון)
קאפרי, האי המפורסם בחבל קמפניה שבדרום איטליה, הוא לחלוטין אחד המקומות הרומנטיים שבהם טיילנו, ואחד היפים שבהם. באופן מפתיע היינו כמעט לבדנו בתצפית הגבוהה, ונשארנו שעה ארוכה במקום כדי לספוג את היופי, השקט והשלווה.
כותרת ביניים
דנה חפצדי, בעלת הבלוג "העולם על כף ידנה": לכבוד ט"ו באב בחרתי לספר לכם על ורוצלב, יעד אהוב עליי במיוחד. מבחינתי זו העיר הכי יפה והכי רומנטית. קסם או אהבה ממבט ראשון - כך הרגשתי בביקורי האחרון. עיר צבעונית ומיוחדת בפולין, שופעת רומנטיקה ואהבה בכל עונות השנה.
זה מתחיל בשמה הרומנטי במיוחד, שבעברית אני נוהגת לרשום אותו בשתי מילים, ורוצ-לב (!), וממשיך בבניינים הצבעוניים והמרשימים שבמרכז העיר, נהר האודרה היפהפה שחוצה את העיר ועליו גשרים מיוחדים שמתחברים, טיול בעקבות גמדי הברונזה הקטנים הפזורים בכל העיר וכמובן בל נשכח את גשר האוהבים רווי המנעולים המוביל לאי הקתדרלה המקסים.
10 צפייה בגלריה
ורוצלב, פולין
ורוצלב, פולין
ורוצלב, פולין
(צילום: דנה חפצדי)
ואם כל זה לא מספיק, אז בשעת בין-ערביים מגיע מדליק הפנסים ההיסטורי ומדליק את העששיות בכל האי, התאורה העתיקה והמיוחדת והאווירה שמתקבלת היא אדירה ומיוחדת. בכיכר המלח יש דוכני פרחים שפועלים 24/7. מספרים שכל הזוגות שחיים בעיר קונים שם פרחים אחרי שהם רבים ומתפייסים. לאהבה שפה וקצב משלה, עיר עם למעלה מאלף שנות היסטוריה שהרומנטיקה נמצאת בה בכל פינה.
כותרת ביניים
ויקי גורשטיין, בעלת הבלוג "טעמים מקצה העולם": אחרי עשרה ימים צפופים עם הילדים שמחנו להשאיר אותם לכמה שעות עם חברה טובה ולנסוע לבדנו למעיינות החמים Termas Geometricas, המרוחקים כשעתיים מהעיירה פוקון שבצ'ילה. הנסיעה המפותלת והיפה אל המעיינות עוברת בתוך הפארק הלאומי ויאריקה. את המקום עיצב האדריכל הגרמני דה סול בהשראה יפנית, ואפשר למצוא בו 20 בריכות שונות, בכל בריכה טמפרטורה שונה של המים - בין 35 ל-42 מעלות.
10 צפייה בגלריה
מעיינות חמים בצ'ילה
מעיינות חמים בצ'ילה
מעיינות חמים בצ'ילה
(צילום: ויקי גורשטיין)
בין הבריכות השונות מחבר גשר מעץ בצבע אדום באורך של חצי קילומטר. כמו כן, באתר ישנם שני מפלים בטמפרטורה של 4 מעלות (לאמיצים שבינינו). כל הבריכות נמצאות באוויר הפתוח, וכיף לטבול בהן כאשר בחוץ האוויר קריר. המקום הוא צנוע ונותן כבוד לטבע העצום שסביבו, ותכלס לא צריך יותר מזה. בכניסה למקום ישנה מסעדה קטנה וחמודה ובה בוער הקמין. אפשר להזמין בה פיצות מעולות, שתייה חמה וקרה, סנדוויצ'ים, עוגות, סלטים ומרקים.
כותרת ביניים
טליה קליין פרז מובילה את קהילת מטיילים בחו"ל עם ילדים ובעלת האתר הנלווה: המקום הכי רומנטי שהיינו בו לא היה פריז, לונדון או אמסטרדם אלא אי צרפתי ליד פיג'י בשם ניו קלדוניה (Nouvelle Caledonie). לניו קלדוניה ניתן להגיע בתקופה נטולת קורונה בטיסה דרך סידני שבאוסטרליה או דרך טוקיו. גולת הכותרת בעיניי היא האי הקטנטן איל דה פה (Isle des Pins), אי האורנים, שאותו ניתן להקיף ברכב בחצי שעה בלבד.
10 צפייה בגלריה
ניו קלדוניה
ניו קלדוניה
ניו קלדוניה
(צילום: טליה קליין פרז)
באיל דה פה ניתן למצוא את האגם הנעלם, שאליו אפשר לעשות טרק של חצי שעה, שם יתגלה לעיניכם אגם מרהיב עם מים צלולים ותכולים שמוקף בעצי אורן גבוהים. מעבר לעובדה שבכל פינה באיים רואים ים משגע ושקיעות מטריפות, יש באי תרבות של קמפינג, שגם אנחנו לקחנו בה חלק.
ניו קלדוניה הייתה חלק מטיול של ארבעה חודשים שעשינו, וכשחזרנו הביתה התארסנו. שנה אחרי הטיול חיבקנו בת בכורה.
כותרת ביניים
יונית צוק, עוסקת באסטרטגיית שיווק באמצעות בלוגים: לליסבון נסענו לפני שנה ביומולדת 40 שלי. מעולם לא חשבתי עליה כעל עיר רומנטית, ולא הכרתי אותה כלל, אבל התאהבתי בה. יש בליסבון נינוחות מסוימת, נגישות רבה וקלות בהבנת מבנה העיר, כולל מקומות אין-ספור של מרפסות הצופות לנוף משגע. האנשים כל כך נחמדים, ויש בה שפע של פינות חמד.
אהבנו במיוחד את המסעדה Sud Lisboa. בהמשך לטיול ברובע בלם, לקחנו קורקינט לאורך הטיילת וקינחנו עם ארוחת צהריים במסעדה הזאת עם הנוף המשגע לנהר ולגשר. ביום האחרון של החופשה שלנו עשינו צ'ק אאוט ב-10:00 והטיסה הייתה רק ב-19:00. בגלל שהתעייפנו מהטיול החלטנו להתפנק שוב במסעדה. בקומה למעלה יש לאונג' עם בריכה שצופה לנהר. זה קצת פרייסי, אבל היה לנו כל כך כיף. חוויה חד-פעמית. עוד על החופשה הרומנטית בליסבון, בבלוג "זרזיפי אושר".
10 צפייה בגלריה
ביחד בליסבון
ביחד בליסבון
ביחד בליסבון
כותרת ביניים
סהר קרט, בעלת יולו בלוג: בים התיכון יש אלפי איים וביוון בפרט יש כ-6,000, אבל סנטוריני הוא ללא צל של ספק אחד האיים הכי יפים ורומנטיים בכל האזור. התפרצות הר געש לפני שנים רבות עיצבה את הצורה המיוחדת, דמוית חצי ירח, של האי אשר בנוי מצוקים מרשימים הנופלים אל הים מגובה 300 מטרים.
10 צפייה בגלריה
סנטוריני, יוון
סנטוריני, יוון
סנטוריני, יוון
(צילום: סהר קרט)
אני בקלות התמכרתי לנופים עוצרי הנשימה הנשקפים מהצוקים של האי, למלונות הבוטיק המפנקים, לשקיעות הרומנטיות, לטברנות המגישות מנות ים טריות ולסטייל היווני. בהחלט המתכון המושלם לחופשה רומנטית. אם לרגע יימאס לכם מהבטן גב בבריכה של המלון, תוכלו לצאת לטייל ברחבי האי ולמצוא חופים בשלושה צבעים, יקבים רבים, אתר עתיקות ואפילו לעשות קצת שופינג בחנויות מעצבים.
לסנטוריני תמיד יהיה מקום מיוחד בלב שלי, מכיוון שזהו המקום שבו בעלי הציע לי נישואין. למעשה, גם הסיפור עצמו די רומנטי - הוא ארגן לנו "טיול לצפון" עם חברים, אבל במקום זה לקח אותי בהפתעה לסנטוריני ושם, על קצה הצוק, שלף את הטבעת.