הצלחת העונה הראשונה של 'תאג"ד' הייתה אמורה לשלוח את ציון רובין לנופש מהסוג שמפרגנים לאנשי קבע מצטיינים. במקום זה החיים שלחו אותו למאבק משפטי, שלידו כל פרמיירה נראתה שולית.
עוד כתבות למנויים:
5 צפייה בגלריה
''רציתי להראות את חוויית האמריקן פאי''. ''תאג''ד''
''רציתי להראות את חוויית האמריקן פאי''. ''תאג''ד''
''רציתי להראות את חוויית האמריקן פאי''. ''תאג''ד''
(צילום: ורד אדיר)
"תוך כדי הצילומים של העונה הראשונה גרושתי, שהיא בריטית, החליטה שהיא לוקחת את שני הילדים שלנו לגור איתה באוקספורד. נכנסנו למשפט מתיש ואמוציונלי. מצד אחד אני סופר-מצליח, הסדרה מתפוצצת אחרי שחיכיתי להזדמנות הזאת כל הקריירה, ומצד שני העולם חרב עליי, נלחמתי על הילדים. הרגשתי שאני חי בסרט רע של מישהו אחר".
בתקופה שאתה אמור להיות בשיא שלך.
"היה ערב גאלה לפני טקס פרסי אופיר ולא רציתי ללכת. קיבלתי עוד כתב תביעה נגדי באותו בוקר, אבל שיכנעו אותי לבוא כי היו לנו מועמדויות. אני באמצע ההמולה של תמונות וחגיגות, ניגשים אליי אנשים שמחמיאים על העונה וצריך לגלגל איתם סמול-טוק, והגוף שלי לא מחזיק את עצמו, הרגשתי שאני מתחיל לראות מטושטש. ברחתי משם באמצע, חתכתי הביתה. לא עניין אותי לזכות, רק הייתי עסוק במשפט. הכי רחוק מ'וואו, אני מלך העולם. בוא נצא לשתות'".
חשבת שאולי לא תראה את הילדים שלך?
"פחדתי כל כך מהמשפט הזה, גבר מזרחי משכונה ג' בבאר-שבע מול פרופסורית אנגלייה, בלונדינית ועשירה. למי ייתנו לגדל את הילדים? בסופו של דבר הילדה עברה לגור איתה באנגליה, ואני חי עם הילד הגדול במושב בית אלעזרי".
איך מתמודדים עם הנתק?
"קשה לא לגדל את הבת שלך מקרוב, אבל החיים האלה הם מסע ארוך ואני עוד אחזור לראות אותה כמו פעם והילדים יחזרו לקשר הדוק יותר. בינתיים זו תקופה עצובה. תמיד צחקתי מהצד על הזוגות שמתגרשים ומכסחים אחד לשני את הצורה, כי אנחנו עשינו את זה בצורה הכי נעימה, והנה אחרי שש שנים זה קורה גם לך".
אבל לא רק זה קרה לו. הוא צילם סרטים לנשיונל ג'יאוגרפיק, כתב דרמות לערוץ הילדים, ביים את "חצויה" ויצר את "לאהוב את אנה", אבל שום דבר לא זיכה אותו בתהילה שסידרה לו "תאג"ד" (משודרת ב-yes וב-STINGTV) - דרמה יומית על חובשי תאג"ד (תחנת איסוף גדודית), ששלחה חץ ללב הקונצנזוס על אף שהציגה חיילים שהם "לא הסרגל הכי ישר בקלמר" או בלשון השק"מיסטים, לא הקינדר הכי בואנו.
"כשעשינו את העונה הראשונה ממש לא חשבתי שהיא תצליח. לפני זה לא עשיתי שום סדרה שהפכה ללהיט. חשבתי שהקהל לא יתחבר לעיסוק בצבא ובישראליות שלא דרך הפאתוס הציוני, אלא דרך טבלאות הייאוש והשביזות. באמת פחדתי שיירדו עליי".
5 צפייה בגלריה
ציון רובין. '''תאג'''ד' היא הסדרה הראשונה שלי שהפכה ללהיט''
ציון רובין. '''תאג'''ד' היא הסדרה הראשונה שלי שהפכה ללהיט''
ציון רובין. '''תאג'''ד' היא הסדרה הראשונה שלי שהפכה ללהיט''
(צילום: יונתן בלום)
לא רק שהישראלים התאהבו, ב-2018 נמכרה הסדרה לארה"ב, עם רון הווארד כבמאי ("הייתי בשוק טוטאלי, אבל לא מינפתי את ההזדמנות"). "תאג"ד" נמצאת במחזור הדם של רובין, הצלצול בנייד הוא שיר הנושא של הסדרה, שמות ילדיו הם גם שמות הדמויות הראשיות.
העונה השנייה עלתה באיחור מפואר של שלוש שנים וחצי. איבדה את המומנטום והגל, אבל לא את הצופים. "הייתה כבר מחשבה ליצור תאג"ד חדש, עם דמויות חדשות, שחקנים אחרים, מקום אחר. כולם התנגדו לזה, אני השתעשעתי ברעיון".
לשאלה לאן נעלם השחקן הראשי תומר קאפון, יש תשובה ארוכה. "מיסטר קאפון", רובין קורא לו כשהשם עולה לראשונה בשיחה. "תומר היה בן בית אצלי, חבר. כשהבנתי שתהיה עונה שנייה, בגלל שאני מכיר את הבן-אדם, שאלתי אותו אם הוא ירצה להיות בה לפני שאני מתחיל לכתוב. והוא אמר שהוא לא רוצה, מרגיש מבוגר לשחק חייל, שמיצה את ה'טייפקאסט'. אמרתי סבבה, לא ניסיתי לשכנע אותו. סיכמנו רק שנעשה פרידה מהדמות בפרקים הראשונים.
"חצי שנה מהסיכום שלנו, הוא בא אליי הביתה, אכלנו במרפסת שלי והוא אומר לי, 'אני רוצה שתשתף אותי בכל העונה'. עניתי לו שזה בעייתי בשלב הזה, כבר עשיתי החלטות בנוגע לדמויות, התחלתי לכתוב. ואז לפני שהוא הלך הוא אמר משהו שלגמרי הוריד לי ממנו, 'טוב, תכתוב ונראה'. כאילו, אני לא עובד אצלך. לכתוב סדרת דרמה זה לא פשוט, אני כותב המון דראפטים ולוקח לי זמן. התקשרתי אחרי זה והסברתי לו שזה המצב והוא אמר לי, 'הבטחתי לך להיות בעונה השנייה איפה שצריך, ואני אקיים את זה'".
5 צפייה בגלריה
תומר קאפון בתאג''ד. ''אולי הוא ציפה שאתחנן שיישאר, ואז נפגע כי לא נלחמתי עליו''
תומר קאפון בתאג''ד. ''אולי הוא ציפה שאתחנן שיישאר, ואז נפגע כי לא נלחמתי עליו''
תומר קאפון בתאג''ד. ''אולי הוא ציפה שאתחנן שיישאר, ואז נפגע כי לא נלחמתי עליו''
(צילום: אוהד רומנו)
איפה הדברים השתבשו?
"שאחרי זה מגיע טלפון מהסוכן שלו לאולפני הרצליה, הוא חזר בו ולא יופיע בכלל. הסוכן שלו התקשר למפיקה להתלונן על היחס לתומר, לא הבנתי בכלל על מה. ניסיתי להתכתב איתו ותוך שנייה הבנתי שהוא לא שם. שקשה לו לעשות תפקיד קטן בסדרה שהוא היה הכוכב שלה".
כעסת?
"מה שיגרום לי כנראה לא לעבוד איתו יותר, זה שכשהוא החליט שהוא לא עושה את הפרקים שקבענו, מטעמו פורסם שהוא לא מרוצה מהתסריטים ובגלל זה פרש. אז אל"ף, הוא לא קרא תסריטים מעולם. נשלח אליו רק החלק שלו ואני בספק אם הוא קרא אותו. ובי"ת, זה לא דבר כיפי להגיד לחבורת שחקנים שהלכת איתה דרך. מה, להוציא את עצמך גבר שהתסריטים לא נראים לך? תומר אולי עשה את 'הבנים' והרגיש שהוא כובש את העולם, אבל כשאנחנו ליהקנו אותו הוא היה לפני 'פאודה'.
"אולי הוא ציפה שאתחנן שיישאר, ואז נפגע כי לא נלחמתי עליו. אבל הפרובלמטיות של תומר היא חלק מהאדג'יות שלו, יש לו כריזמה פסיכית ודווקא לא הרגשתי שאני עובד עם דיווה כשצילמנו. הוא עשה לי את הכתיבה קלה כי הוא היה מרכז החבורה, ועכשיו אין מרכז לחבורה הזאת".
בתפריט העונה השנייה של "תאג"ד": חייל נעדר, חובשת עם פוסט-טראומה - נראטיב אהוב על יוצרים ישראלים - וטיפול בפליטים סורים שחצו את הגבול. יש גם חיילות יפות שלא ניכר עליהן האגוזי מהשק"ם, וליהוקים במודל רשימת המכולת שמחייב עידן הפוליטיקלי-קורקט. אחד דרוזי, אחד רוסי,שני אתיופים, לא יותר מכך וכך גם אשכנזים, וכמובן ייצוג מזרחי מכובד.
"'תאג"ד' היא פופ, ובפופ אתה רוצה לראות אנשים שנראים טוב. זה כמו ב'אנטומיה של גריי'. ובכל זאת לא ניסיתי לייפות בכוונה, כשהשחקניות מתעקשות על איפור אני שולח אותן להוריד אותו. היו לי ויכוחים סוערים על הסט עם הבנות שהן רזות מדי, אני לא אוהב את זה. יסמין (דנה לב) היא לא רזה, אבל היא יפהפייה, סוג של קרדשיאן ישראלית בעיניי.
"ליהקתי פשוט שחקנים טובים. את שירה נאור בהתחלה לא רציתי, כי דמיינתי בתפקיד מישהי כהה עם חזה גדול שהיא טום-בוי, אבל היא עשתה את הפאקינג אודישן הכי טוב, אז ברור שהיא קיבלה את התפקיד".
5 צפייה בגלריה
''ליהקתי פשוט שחקנים טובים''
''ליהקתי פשוט שחקנים טובים''
''ליהקתי פשוט שחקנים טובים''
(צילום: אוהד רומנו)
הסקס, ויש כאן הרבה ממנו, נע בין סצנה לסבית לוהטת של ליה (שירה נאור) עם התצפיתנית אוריין (מי-רן מנקס), לבין התגנבות אסקימו-לימונית של פולצ'ק (דין מירושניקוב) לחדר של חיילת ישנה. עלילה משנית עוקבת אחר סרט פורנו שצולם ללא ידיעת חיילת ומופץ בגדוד, מעלה לתודעה את תופעת "פורנו הנקמה".
"אני לא באתי לבקר או לתקוף את הצבא. לא מעניין אותי להגיד אמירה פוליטית או חברתית, אלא אישית. באמריקה מסיימים 'היי-סקול' ועוברים לקולג', כאן גומרים בית ספר, נותנים לנו נשק ושולחים אותנו לצבא. אבל זה עדיין הגיל שאתה מתפוצץ בו מהורמונים, ורציתי להראות את חוויית האמריקן פאי".
הסצנה הלסבית עוררה סערה, היו שהתקשו לקבל אינטימיות בין שתי בחורות. למה החלטת לכתוב אותה?
"מלא חברות לסביות שלי מספרות שהניסיון הלסבי הראשון שלהן היה בצבא, מהשיעמום כנראה. זה כאילו צריך את זה כחותמת בתעודת השחרור - הייתן תקועות בשישי-שבת בטיזינאבי, ואז התחלתן להתלטף".
ציון רובין (48) נולד בשכונה ג' בבאר-שבע, זו שיצאו ממנה גם מאור זגורי ובת חן סבג. אמא שלו רצתה שינצל את ההכשרה מהצבא ויעבוד כאח בבית חולים, הוא במקום זה הלך ללמוד קולנוע, וזה היה רק ספתח לסירובי ההתיישרות עם המצופה שיגיעו אחר כך.
הוא מזרחי שנמאס לו משיח המזרחיות ("די לבכות על זה. המדינה עברה תהליכים, אני לא חושב שהמזרחים בארץ מקופחים וכבר לא רואה את עצמי כמקופח"), לא מתקבע על אג'נדה פוליטית ("יש ניחוח ימני בסדרה והוא הניחוח שלי. הצבעתי לגנץ, ועכשיו אני חושב שפחד אלוהים שהוא יהיה ראש הממשלה. אני אומר לביבי: 'אל תכבד את ההסכם איתו'") ובטח לא ברנז'אי ("אני לא כותב בבתי קפה ולא הולך להתחכך בפרמיירות. אני לא מאמין בברנז'איות, אלא בלעבוד קשה").
עבדת עם משה איבגי ב"לאהוב את אנה". גם לך יש סיפורי רשף לוי?
"יש לי סיפורים, הוא היה בעייתי גם על הסט שלנו. לא ידעתי מראש שזו ההתנהלות שלו אבל היה מקרה אחד שהתפוצץ על הסט וכולנו ידענו מזה, ואז אחר כך בעריכות זה קרה שוב. האישה שזה קרה לה בהפקה שלנו החליטה לא להתלונן עליו, ולכן אני גם לא נכנס לפרטים".
בחצי השנה האחרונה הוא בזוגיות עם רוני זילבר דיין, גרושתו של ליאור דיין. היכרות שהתחילה במרפאת שיניים וממשיכה במסע תיקון הדדי. "שנים בחרתי נשים אירופאיות, עשירות שנראות טוב מתוך פסיכולוגיה של מזרחי משכונה ג', שעובר לקיבוץ ואז הוא השחור היחיד בחברה לבנה. הנשים שלי היו כאלה להתעטף בהן, במראה שלהן, באילן היוחסין שלהן. רוני שברה את הדפוס הזה".
5 צפייה בגלריה
רוני זילבר דיין, בת הזוג. ''לפני רוני בכלל לא חשבתי שאני אתאהב שוב''
רוני זילבר דיין, בת הזוג. ''לפני רוני בכלל לא חשבתי שאני אתאהב שוב''
רוני זילבר דיין, בת הזוג. ''לפני רוני בכלל לא חשבתי שאני אתאהב שוב''
(צילום: יובל חן)
היא סיפרה בראיון שליאור היה אומר לה, "המחשב הוא אשתי הראשונה ואת אשתי השנייה". אתה גם אומר משפטים כאלה?
"לא, זה לא אני. אני לא מכיר את ליאור, יש לי חיבה אוטומטית לאיש הזה בגלל התלאות שעבר אבל, אני ההפך ממנו, הכי פרקטי, בקשר שלנו אני המבשל והדואג".
ידעת למי היא הייתה נשואה לפני שנפגשתם?
"לפני שבאתי לקחת אותה מהבית הסתכלתי באינסטגרם שלה והבנתי שהיא גרושתו של, זה לא הזיז יותר מדי. יש לזה גם צדדים מצחיקים. עשינו פרמיירה ל'תאג"ד' ורוני באה איתי, למחרת האייטם שהיה על זה נפתח בתמונה שלנו, שמו לי סימן שאלה על הפנים וכתבו מתחת: 'הזוגיות החדשה של גרושתו של ליאור דיין'. בן-אדם עובד ארבע שנים, ובסוף היא מקבלת את הכותרת ואני עם סימן שאלה על הפרצוף?"
אתם גרים יחד?
"לא, היא בצפון תל-אביב ואני במושב, וזה גם יישאר ככה. כל אחד צריך את הבית שלו. אנחנו יודעים שלא יהיו עוד ילדים, כי אני לא רוצה והיא גם לא. ליאור כבר יסדר אחות לארד. היא מסתדרת עם הבן שלי מצוין ואני עם שלה. לפני רוני בכלל לא חשבתי שאני אתאהב שוב".
מתומר קאפון נמסר בתגובה באמצעות סוכנו אריק קנלר: "ציון, היינו שותפים למשהו גדול יחד בעבר וחשבתי שנמשיך לעבוד שוב בעתיד. חבל ומאוד מאכזב לראות את השקרים והנסיון לפגוע בשמי הטוב. אתה יודע שלא כך התנהלו הדברים. בחייך, אנשים קוראים את זה - וממך לא ציפיתי. מפתיע ומבאס אחריי כל מה שעברנו. קח אחריות, איש, ושחרר אותי. המון בריאות. תומר".
פורסם לראשונה: 06:58, 07.08.20