בריאיון לתוכנית האמריקנית "בוקר טוב אמריקה", השחקן ואל קילמר סיפר על מאבקו הממושך בסרטן הגרון, וחשף כיצד הוא פגע ביכולות הדיבור שלו. "אני מרגיש מצוין", אמר קילמר בן ה-60. "אני מרגיש הרבה יותר טוב מאיך שאני נשמע. זה כמו כל שפה או ניב - אתה צריך להבין איך לתקשר. זה לא שונה מכל אתגר משחק, אלו פשוט נסיבות מאוד מיוחדות".
לדברי קילמר, הוא החלים מהסרטן במהירות, אך כיוון שבלוטות הגרון שלו נותרו נפוחות, הוא נעזר בטיפול טרכאוסטומיה המסייע בניתוב אוויר בקנה הנשימה. עם זאת, הטיפול גם פוגע ביכולת הדיבור השוטפת שלו.
על אף המוגבלות החדשה שהוא מתמודד עמה, קילמר ממשיך לשחק בתפקידים חדשים, ביניהם בסרט המשך ל"אהבה בשחקים: מאווריק", שאמור לצאת בסוף השנה. "הדבר היחיד שאני יכול להגיד על הסרט הוא שהשיער שלי לא יהיה ארוך כמו עכשיו, הוא אמר, והוסיף - "אייסמן לא הפך לנזיר קרח".
בספר הזכרונות I'm Your Huckleberry, שהוציא לפני מספר חודשים, קילמר כתב כי התחנן בפני המפיקים שילהקו אותו לסרט החדש. כעת הודה בריאיון כי לפני שנפגש עמם לא סיפר להם על מצב הקול שלו. "הם לא ידעו שהקול שלי לא נשמע מושלם, אבל הייתה לי הצעה עבורם", אמר.
1 צפייה בגלריה
ואל קילמר
ואל קילמר
ואל קילמר בתוכנית "בוקר טוב אמריקה"
(צילום מסך מתוך Good Morning America)
בהמשך הראיון הצטרפה לשיחה בתו של קילמר, מרסדס בת ה-28, המשחקת את בתו בסרט החדש Paydirt. "אני כל כך גאה להיות חלק מהסרט הזה, זו הייתה חוויה מושלמת", אמרה קילמר. "היה לי חשוב להיות חלק מסרט שמעמיד במרכז שחקן בעל מוגבלויות". קילמר עצמו אמר על חווית המשחק לצידה של בתו: "הייתי גאה בה כמו בטקס סיום הלימודים שלה".