עוד שלב בדרך למאדים: חברת SpaceX ערכה הלילה (יום ד', שעון ישראל) ניסוי מוצלח בטקסס באב טיפוס של ספינת החלל שלה, שאמורה לשאת בעתיד בני אדם לירח ולמאדים. הדגם שוגר לגובה של כמה עשרות מטרים ונחת כעבור פחות מדקה. צפו בניסוי:

לאחר הניסוי צייץ אילון מאסק, המייסד של החברה: "מאדים נראה מציאותי". מדובר בניסוי המוצלח השני השבוע של SpaceX, לאחר שביום ראשון נחתו בשלום שני האסטרונאוטים האמריקנים, ששוגרו לחלל בחללית של החברה. זו הייתה הפעם הראשונה שבה חברה פרטית משגרת בני אדם לחלל וגם מחזירה אותם בשלום.
אב הטיפוס SN5, שבו נערך הניסוי הלילה, הוא גס למדי. מדובר בגוף מתכתי גדול, שנבנה בשבועות האחרונים על ידי צוותי Spacex במפעל של החברה בבוקה צ'יקה. מדובר בדגם קטן, לעומת החללית שאמורה לשאת בני אדם לירח ולמאדים.
1 צפייה בגלריה
הניסוי באב הטיפוס של ספינת החלל
הניסוי באב הטיפוס של ספינת החלל
הניסוי באב הטיפוס של ספינת החלל
(צילום: SpaceX)
בסרטון שפרסמה SpaceX בבוקר נראה אב טיפוס מרחף בחלל בגובה של כמה עשרות מטרים. לפי מומחה מנאס"א, אב הטיפוס הגיע לגובה של כ-150 מטרים בשיא הגובה. לאחר מכן, נפתחו "רגליים" ואב הטיפוס נחת בשלום כמה עשרות מטרים מהמקום שממנו שוגר. ב-SpaceX לא מסרו לאיזה גובה הגיע אב הטיפוס.
בחודש מאי הסתיים ניסוי באב הטיפוס SN4 בפיצוץ גדול. זו לא הייתה התקלה הראשונה של SpaceX במהלך ניסוי בספינת החלל. בנובמבר 2019 פורסם סרטון מניסוי שבחן את יכולת מיכלי הדלק של הדגם הראשון, המכונה Starship Mark 1, לעמוד בתנאי לחץ גבוהים.
לפני כמה חודשים בחרה נאס"א את ה-Starship של SpaceX לאחד משלושת הפרויקטים, שינסו לפתח חלליות שיביאו בני אדם לירח בשנת 2024.
בשנה שעברה פורסם כי לאחר סדרה של טיסות קצרות, אילון מאסק - הבעלים של SpaceX - מקווה שיצליח להביא משימת מטען שתנחת על מאדים ב-2022. לדברי היזם, המטרה שלו היא להקים התיישבות אנושית בכוכב הלכת האדום, והטיסות הראשונות אליו יהיו הניצנים של אותה התיישבות. "ברגע שאתה מגיע לשם, ההזדמנות היא עצומה", אמר אז מאסק. "אנחנו הולכים לעשות את המרב והטוב ביותר כדי להגיע לשם ואז נוודא שישנה סביבה שבה יזמים יוכלו לפרוח".