שתף קטע נבחר

חוקי יסוד לאהבה (עצמית)

לכבוד יום האהבה ואלפי הברכות, המתנות, הנצנצים והמילים שייזרקו לחלל האוויר, הריני מתכבדת להציג את חוקי היסוד למילה העצומה הזאת, אהבה

1. כבדי את עצמך

קודם כל ולפני הכל, תכבדי את עצמך. אף אחד לא יכול לכבד אותך כשאת לא מתייחסת לעצמך כראוי. אם את כל היום מלקה את עצמך במקום להיות מלכה בעצמך, איך תאמיני לגבר שאוהב אותך כפי שאת? איך תוכלי להחזיר לו באותה מטבע? אם לוחות הברית היו נכתבים היום, הדיבר הראשון היה "כבדי את אביך ואת אמך ואת עצמך".

 

2. תתחברי עם אנשים שמעצימים אותך

לכי רק עם נשים שמפרגנות לך ומאמינות בך גם כשאת שוכחת להאמין בעצמך. תצעדי לצד נשים שמהוות מודל למה שאת רוצה להיות. אם את מחפשת זוגיות תבחרי בגבר שמאיר את הצדדים שמחשיכים בך ולא דואג להכהות ולהקהות אותם עוד יותר. אם את במערכת יחסים עם גבר שמקטין אותך תגדילי ראש ותעשי את הבחירה הנכונה: את פרח ואת צריכה שישקו אותך במחמאות כדי לצמוח. תלמדי לקבל מחמאות, להגיד "תודה" ולנשום אותן עמוק פנימה במקום להדוף את המחמאות ממך והלאה.

 

3. תהיי אותנטית

תפסיקי לשמור בבטן, לעטות מסכות, להסתובב עם מועקה, לנסות לרצות את כל העולם. אנשים תמיד ירצו להתאים אותך למסגרת התמונה שלהם, זה לא אומר שאת צריכה להתכופף, להתפתל ולהשתחל למשבצת שלא מתאימה לך. תשמיעי את קולך ותעשי מה שאת רוצה ולא מה שמצופה ממך. תהיי מי שאת, כי כמה שלא תנסי, לעולם לא תהיי מישהי אחרת. קבלי את עצמך באי המושלמות שלך, כי זה הכי מושלם שיש.

 

גלי את עצמך ותאהבי את מה שאת רואה (צילום: shutterstock) (צילום: shutterstock)
גלי את עצמך ותאהבי את מה שאת רואה(צילום: shutterstock)

 

4. תלמדי להיות לבד

אנחנו לא יודעות להיות לבד, כי מרגע שהגחנו לאוויר העולם אנחנו מוקפות בבני משפחה, אחר כך יש לנו חבר, מתחתנות, וכשמתגרשות מוצאות את עצמנו לבד בפעם הראשונה בחיינו. זה מפחיד כי המוח מתקשה להתמודד עם אי ודאות, אבל כאן טמון הסוד לאושר: בלבד הזה תגלי את עצמך. הבשורה המשמחת היא שאם תמצאי בעצמך משהו שאת לא מחבבת את יכולה לשנות את זה. אף פעם לא מאוחר.

 

5. תהיי בזוגיות עם עצמך

זה בסדר לנהל מערכת יחסים מורכבת עם עצמך, לפעמים לאהוב, לפעמים להתרגז, לפעמים לכעוס. כמו שבזוגיות נכונה מדברים על הכל, לא מטאטאים דברים מתחת לשטיח ופותרים סכסוכים בצורה שקולה, ככה בזוגיות עם עצמי, צריך לנהל שיחה פתוחה בין הראש לרגש. קחי את עצמך לדייט, שבי בים, תמזגי כוס יין מול נרות בסלון (ואם את אמיצה אז בבר). תהיי החברה הכי טוב של עצמך, רק ככה לא תישברי במשברים.

 

6. שבחי את אהובייך

מתי בפעם האחרונה אמרת לילדים שלך שאת גאה בהם? מתי החמאת להם ככה סתם ודפקת חיבוק של הלייף למתבגר הנבוך? מתי אמרת לבן הזוג שלך שהוא מדהים, נשמה טובה ותותח במה שהוא עושה – ולא במיטה, אלא סתם ככה באמצע יום רגיל לגמרי? אני מדברת על מחמאות שוטפות באותה תדירות של "למה לא קנית חלב במכולת, ביקשתי אלף פעם".

 

7. קחי את החיים בפרופורציות

לפעמים החיים חרא, ולפעמים לא. מה שבטוח, כלום לא נשאר לנצח. אם ככה, לא עדיף להתעכב על הדברים הטובים ולא על שטויות? אז ההוא אמר ככה וההיא עשתה אחרת, יאללה, למי אכפת? לעשות דרמות זה נחמד כשאת בחוג משחק ביסודי, אחר כך זה סתם פאתטי. לריב על שטויות זאת שטות רצינית.

 

8. תתפרנסי בכוחות עצמך

לא משנה כמה את עשירה או שבעלך מרוויח סכומים נאים שמאפשרים לך לשבת בבית, צאי לעבוד. פרנסה ללא תלות בכסף של אף אחד אחר היא אחד הדברים שהכי ירימו לך את הביטחון העצמי, במיוחד כשתעשי משהו שמדבר אלייך, כי ההתלהבות מביאה מוטיבציה שמביאה עוד עשייה שמביאה עוד כסף. זה מעגל קסמים שמתרחב ומעניק המון כוח.

 

9. אל תעשי השוואות

הנטייה האנושית היא להסתכל על אחרים ולערוך השוואות, אלא שזו הדרך הבדוקה לתסכול ולא לאושר. אם הדשא של השכנה יותר ירוק תבדקי מדוע הדשא שלך התייבש ומה את צריכה לעשות כדי להחזיר לו את הברק. לפעמים דשא יותר ירוק רק אומר שהוא סינתטי או שאת רחוקה מדי מכדי לראות את הפגמים. תהפכי את הממלכה שלך למצמיחה ופורחת בפני עצמה.

 

10. "מגיע לי"

איש טוב לב הגיע לגן עדן, וכשפגש את המלאך התלונן שהיה לו חלום אחד: לזכות בלוטו, ואלוהים לא הגשים לו את החלום. הלך המלאך לאלוהים ואמר: לא יפה, איש כזה טוב, למה לא פרגנת לו איזה סכום קטן? אמר אלוהים: "דווקא רציתי, אבל הוא מעולם לא מילא טופס".... מגיע לך הכל, מה שתבקשי – אבל תבקשי, אחרת איך תקבלי?

 

יום אהבה (עצמית) שמח,

 

גאיה קורן

מנטורית להערכה עצמית בשיטת אני מלכה, מטפלת ומנחת סדנאות.

 

*הנוסח נכתב בלשון נשית אך מיועד לשני המינים*

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים