סוני מכריזה הערב (יום ה') על הדור החדש של האוזניות מבטלות-הרעשים שלה, WH-1000XM4. שנתיים לאחר שהשיקה את הדור הקודם, ובשוק צפוף מאי פעם, תנסה סוני לשחזר את ההצלחה של 1000XM3, עם הבטחה לביטול רעשים טוב יותר, טכנולוגיית סאונד חדשה וחוויה נוחה יותר.
2 צפייה בגלריה
סוני WH-1000XM4
סוני WH-1000XM4
יזהו אם אתם בדרכים או במשרד. סוני WH-1000XM4
(צילום: סוני)
האוזניות החדשות דומות מאוד לדורות הקודמים של ה-1000X, אם כי בסוני שינו קצת את הרצועה שלהן, הפכו אותן לקלות יותר והגדילו את פנים האוזניה. זמן הסוללה נשאר זהה - 30 שעות בהטענה מלאה, אך ניתן להשתמש בהן 5 שעות אחרי הטענה של 10 דקות עם מטען תואם.
בסוני טוענים כי השיגו שיפור מהותי באיכות ביטול הרעשים של האוזניות, בייחוד בתדרי הביניים והתדרים הגבוהים - הטווחים שבהם אוזניות מבטלות רעשים מתקשות. בניסיון לבטל רק את רעשי הסביבה, בלי לפגוע באיכות הסאונד, האוזניות יכולות לעשות התאמות למנגנון ביטול הרעשים 700 פעמים בשנייה, בזכות שילוב בין שבב עיבוד ייעודי לבין ערכת שבבים שאחראית על תקשורת הבלוטות' של האוזניות.

האוזניות יזהו את הקול שלכם

חידוש נוסף הנוגע לביטול רעשים הוא שימוש בשירותי המיקום של הטלפון המחובר לאוזניות כדי להבין את ההעדפות שלכם במקומות שונים, ולהחליף בין מצבי סינון הרעש באופן אוטומטי. הכוונה, למשל, היא לסינון רעש נרחב יותר כשאתם ברחוב, מאשר כשאתם במשרד. לדברי סוני, הלמידה נעשית על המכשיר עצמו ולא נשלחת לשום מקום.
אל אלה מצטרפים שיפורי נוחות נוספים כמו זיהוי אוטומטי של לבישת האוזניות וכיבוי רבע שעה לאחר שהורדתם אותן. אלה דברים שאפשר למצוא גם באוזניות אחרות, אבל ה-1000XM4 מוסיפות גם יכולת ייחודית: הפסקת ניגון בעת זיהוי הקול שלכם (ורק שלכם). המטרה היא לאפשר לכם לנהל שיחות קצרות בלי להוריד את האוזניות. המוזיקה ממשיכה להתנגן לאחר חצי דקה ללא דיבור.
2 צפייה בגלריה
סוני WH-1000XM4
סוני WH-1000XM4
תשחזר צלילים שאבדו בדחיסה. סוני WH-1000XM4
(צילום: סוני)
בכל הקשור למוזיקה, מבטיחים בסוני שיפור בהשוואה לדור הקודם, בזכות מנגנון חדש שמנתח רצועות צליל דחוסות ומנסה לשחזר את הצלילים שאבדו בדחיסה. נזכיר כי מרבית שירותי הסטרימינג הפופולריים כיום - בראשם ספוטיפיי, אפל מיוזיק, יוטיוב מיוזיק - לא כוללים אפשרות להזרמת אודיו באיכות מקור, אלא רק דחוס.
עוד חידוש מבורך בדור הזה של 1000X כבר קיים אצל כמה מהמתחרות שלה - חיבור מלא לשני מכשירים במקביל. הדור הקודם אפשר לכם להתחבר למכשיר אחד לצרכי מוזיקה, ולמכשיר אחד לצרכי שיחות. הפעם ניתן להתחבר במקביל לטלפון ולמחשב, למשל, ושיחה נכנסת באחד המכשירים תקבל אוטומטית עדיפות.
ומה עם המחיר? ה-1000XM4 יושקו בהמשך אוגוסט באירופה עם תג מחיר של 380 אירו - מחיר זהה לזה של הדור הקודם בעת ההשקה. לישראל הן צפויות להגיע בספטמבר, במחיר של כ-1,500-1,600 שקלים.