חברת המשלוחים UPS מתכוונת להטיל דמי משלוח גבוהים יותר על משלוחים גדולים. המהלך עלול לגרום להתייקרות העברת משלוחים בתקופת החגים האמריקנית, ומגיע כתגובה למגיפת הקורונה ששיבשה את התעשייה. כך מדווחת סוכנות רויטרס.  
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
התפרצות הקורונה שיבשה כאמור את הפעילות בחברות המשלוחים הגדולות, שמצאו עצמן עמוסות במשלוחים מכל הסוגים החל במזון ועד לרהיטים, זאת בעוד שמשלוחים משתלמים בין חברות נעצרו כמעט לחלוטין.
1 צפייה בגלריה
רכב משלוחים של UPS
רכב משלוחים של UPS
רכב משלוחים של UPS
(צילום: AP)
לפי UPS, העמלות החדשות יכולות להסתכם בשלושה דולר לחבילה רגילה וארבעה דולר לחבילה דרך האוויר. התשלומים החדשים ייכנסו לתוקף באמצע נובמבר עד אמצע ינואר, ומיועדים ללקוחות שעושים משלוחים ליותר מ-25 אלף חבילות ביום.
"זה יכול להיות הסוף למשלוחים בחינם", הגיבה קאת'י מורו רוברסון, המייסדת של חברת המחקר Logistics Trends & Insights.
לדבריה, העלאת המחירים מהווה מכה נוספת לקמעונאים המתקשים גם ככה, ונפגעו מירידה חדה במכירות בחנויות במהלך המשבר. העלאת דמי המשלוח בתקופת החגים עלולה לגרום להם להחליט לספוג את העלויות, לבטל הטבות של משלוחים בחינם או להעלות מחירים.
ב-UPS לא הסכימו לחשוף מה שיעור הלקוחות שלהם שיושפעו מהמהלך. אמזון, הלקוחה הגדולה ביותר של USP, עלולה להיפגע קשות מהמהלך.
UPS וגם יריבותיה העיקריות פדאקס ו-DHL נוקטות בצעדים לניהול העלייה במשלוחים של רכישות מקוונות, שהם בעלי שיעור רווחיות נמוך יותר אך בכל זאת חייבו אותן להוסיף עובדים, לשכור יותר מקומות במטוסים, במשאיות וברכבות. "אין להם כמות בלתי מוגבלת של חלל", הוסיפה מורו רוברסון.