עקף את הקונגרס: נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ חתם על צווים להחזרת תשלומי האבטלה לעשרות מיליוני האמריקנים, שאיבדו את עבודתם בעקבות משבר הקורונה.
טראמפ עקף את מחוקקי ארצו וטען שבסמכותו להכריז על דחיית תשלומי מיסים והחלפת הטבות אבטלה שפג תוקפן בסכום נמוך יותר, לאחר שהדיונים עם הקונגרס על חבילת סיוע חדשה קרסו. בעוד שהוא שוהה בקאנטרי קלאב הפרטי שלו בבדמינסטר, ניו ג'רזי, חתם טראמפ על הוראות מנהליות שבאות למלא את הפערים שהקונגרס השאיר פתוחים.
1 צפייה בגלריה
טראמפ חותם על הצווים
טראמפ חותם על הצווים
טראמפ חותם על הצווים
(צילום: איי אף פי)
הקורונה, שפגעה בכלכלה האמריקנית וחיבלה בחייהם של אזרחים רבים, גם ערערה את הסיכויים של הנשיא להיבחר מחדש של בנובמבר. ייתכן שהצעד הקריטי ביותר עבור טראמפ כעת יהיה ההחלטה להמשיך לשלם דמי אבטלה פדרליים נוספים למיליוני אמריקנים שלא עבדו במהלך המשבר. עם זאת, הוראתו מבקשת לתשלומים של עד 400 דולר לעומת 600 דולר שאנשים קיבלו עד כה.
דמי האבטלה המוגדלים פגו ב-1 באוגוסט, והמשא ומתן בין שתי המפלגות בקונגרס להארכתם הגיע למבוי סתום. טראמפ צפה מהצד במהלך המשא ומתן של הממשל עם מנהיגי הקונגרס ונתן לראש הסגל שלו מארק מדואוס ולשר האוצר סטיבן מנוצ'ין להשתתף בו מטעמו.

מנסה להציל את שנת הבחירות

בחירתו של טראמפ בהוראות מנהליות כדי לעקוף את הקונגרס עומדת בניגוד חריף לביקורתו נגד הנשיא הקודם ברק אובמה, אשר השתמש בהוראות מנהליות בהיקף מוגבל יותר. עובדה זאת מתווספת לכך שהנשיא נמנע מהשתתפות בשיחות עם הקונגרס ושלח אנשים מטעמו, למרות שהוא מעיד על עצמו כבעל יכולות גבוהות במשא ומתן.
למעשה, טראמפ מנסה להציל את שנת הבחירות עם הסיוע הכספי השבועי למובטלים, דחיית מס הכנסה, תשלומי הלוואות סטודנטים, וכן המשך ההקפאה שהוטלה על פינויים מבתים במהלך המשבר. "זה 400 בשבוע, ואנחנו עושים את זה בלי הדמוקרטים", אמר טראמפ.
הנשיא מבקש מהמדינות לכסות 25% מעלות המהלך. לטענתו, הוא מנסה להעביר 44 מיליארד דולר מסיוע חירום שכבר אושר למדינות עצמם כדי לעזור להן להמשיך לשלם דמי אבטלה. אולם, טראמפ השאיר את הבחירה בידי המדינות, ואמר שעל כל מדינה להחליט כמה היא נותנת אם בכלל.