חשבתם שמערכות בטיחות ועזרי נהיגה מתקדמים בטוחים לחלוטין לשימוש וניתן לסמוך עליהם בכל מצב? חשבו שוב. לפי בדיקה שערך ה-AAA (ר"ת של American Automobile Association, איגוד המכוניות האמריקאי) במספר מכוניות מודרניות, עולה כי מערכות היגוי ובלימה מתקדמות - כמו למשל מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב וכו' - אינן אמינות "מבחינה בטיחותית".
לפי בדיקה שנערכה, בממוצע פעם אחת בשמונה מייל (כ-13 ק"מ) המערכות ניתקו עצמן עקב מצבים עימן לא היה ביכולתן להתמודד. "מצב בו הנהג סומך יתר על המידה על מערכות אלה במהלך נסיעה, ומשוכנע ביכולתן להתמודד עם כל סכנה אפשרית, גורם לאוחז בהגה שלא להתרכז בפעולת הנהיגה ומגדיל את הסכנה לתאונה", כך הם אומרות. לפי הארגון "מצאנו כי מערכות סיוע לנהיגה אקטיביות לא פועלות באופן עקבי, בעיקר בתנאי יום יום".
עוד מזכירים בארגון כי יצרני המכוניות מאיצים את שילובן של מערכות אוטומטיות השולטות על פעולות נהיגה קבועות דוגמת שיוט על כביש מהיר ותנועה במהירות זחילה (פקקים), שכן הן מסייעות להגדיל את הריווחיות ממכירת רכב חדש, הן לחברות הרכב והן ליצרניות המערכות. אך בעוד חלק מהן, למשל תגבור אוטומטי של מערכת הבלימה בחירום, הוכיחו עצמן כיעילות מבחינה בטיחותית, אחרות - למשל זיהוי הולכי רגל - נמצאות עדיין בשלבים מוקדמים עם "מחלות ילדות", כך הארגון.
במסגרת הבדיקה שערך ה-AAA השתתפו מכוניות המצוידות במערכות עזר מתקדמות ממספר מותגים, בהן ב.מ.וו X7, קדילאק CT6, פורד אדג', קיה טלורייד וסובארו אאוטבק. ובזמן שהמערכות תפקדו היטב במסלול הניסוי המסומן היטב, הן התגלו כלא אמינות בכבישים ציבוריים בהם הסימונים לא תמיד ניתנים לזיהוי. אנשי הארגון, אשר נפגשו עם בכירי התעשייה לדבריהם, קראו ליצרניות לשפר את המערכות או להסתכן בחוסר אמון גובר והולך מצד הציבור אשר עלול לפגוע בהן מבחינה ריווחית.