כתב התחבורה של ynet אסף זגריזק הוא הזוכה באות העיתונאי המצטיין של ארגון "15 דקות" לשנת 2020, המוענק על קידום התחבורה הציבורית והמקיימת בישראל.
בהודעת הארגון נמסר כי "אנו מעניקים לו אות זה בשל סיקורו העקבי, האמין והבלתי מתפשר של תחום התחבורה הציבורית בישראל, הצבת קולם של הנוסעים בקדמת הבמה, שיתוף פעולה יומיומי עם המגזר האזרחי וחשיפת מחדלים ועוולות הפוגעים בנוסעים".
1 צפייה בגלריה
אסף זגריזק
אסף זגריזק
אסף זגריזק
(צילום: אופיר יצחק)
הקריטריונים לבחירה, לפי הארגון, הם העלאת השיח התקשורתי בנושא התחבורה הציבורית, שיתוף קולם של הנוסעים בתקשורת, ושיתופי פעולה עם המגזר האזרחי לקידום התחבורה הציבורית.
"בכל הקריטריונים הללו ובעשרות רבות של כתבות בשנה האחרונה, הצליח אסף לשים את נושא התחבורה הציבורית על סדר היום התקשורתי, הציבורי והפוליטי", נאמר היום (א') בדברי הברכה בכנס השנתי של "15 דקות", שנערך הפעם בזום. "לא מעט פעמים, כתבה שלו היא זו שהביאה לשינוי או קידום מדיניות במשרד התחבורה ואנחנו מקווים לראות את אסף ממשיך לעזור ולקדם את נושא התחבורה הציבורית בישראל, למען הנוסעים".
בין היתר, זגריזק כתב בשנים האחרונות סדרת כתבות על מכת הפקקים בישראל, עסק בסוגיות התכנון שמרחיק את הנוסעים מהאוטובוסים, ולאחרונה במחדלי התחבורה הציבורית בעידן הגבלות הקורונה, בלכלוך באוטובוסים ובעיכובים ובחריגות בפרויקט הענק של הרכבת הקלה בגוש דן.