שתף קטע נבחר

פרסום ראשון: כללית משיקה שירות אולטרסאונד ביתי לנשים בהריון

שירותי בריאות כללית חתמה על הסכם עם חברת PulseNmore המפתחת והיצרנית של מכשיר אולטרסאונד ביתי הפועל באמצעות הסמארטפון. כל אישה הרה תוכל לרכוש את המכשיר, לבצע בעצמה את הסריקה ולשדר אותה למוקד הגינקולוגים של בית החולים בילינסון, שיפענחו את הסריקות. השירות צפוי להתחיל בתוך כחודשיים

פריצת דרך כחול-לבן באבחון מרחוק: שירותי בריאות כללית משיקה שירות חדש של אולטרסאונד ביתי לנשים בהריון, לאחר שחתמה על הסכם שיתוף פעולה עם הסטארט אפ הישראלי PulseNMore, המפתחת והיצרנית של טכנולוגיה חדשנית לביצוע בדיקות אולטרסאונד מהבית.

 

נשים הרות יוכלו לשכור את המכשיר והשירות, לבצע בעצמן את סריקת האולטרסאונד ולשדר אותה מיידית למוקד רפואי שבו גינקולוגים המפענחים את הסריקה ומעניקים ייעוץ חירום לאישה ההרה. השירות צפוי להתחיל בתוך כחודשיים וינוהל על ידי מומחי בילינסון. עלות מכשיר האולטראסאונד הביתי עדיין לא נקבע, אולם יעמוד על כמה מאות שקלים.

 

צפו: כך יפעל מכשיר האולטרסאונד הביתי

   

 

אבחון מרחוק באמצעות אולטרסאונד הולך ותופס תאוצה בעולם בשנים האחרונות, ומאפשר לאנשים באזורים מרוחקים לבצע סריקות הנשלחות למרכזים רפואיים. מכשיר האולטרסאונד פועל באמצעות גלי על קול המעניקים מידע רב על איברים פנימיים בעומקים שונים, ומאפשרים לזהות חשד לבעיות דחופות הדורשות בירור נוסף.

 

וכך יתנהל השירות החדש

האישה ההרה תוכל לשכור את מכשיר האולטרסאונד עם שירות הייעוץ שנלווה אליו. בדומה לשירותי האונליין, תוכל האישה להתחבר לשירות, לבצע סריקה של הבטן על פי ההנחיות של הגינקולוג שעל הקו ולשדר את התמונות ישירות אליו. יחד עם הראיון הרפואי, יכול הגינקולוג להחליט האם יש צורך בבירור נוסף, או שניתן להמשיך במעקב השגרתי במרפאה. בכללית מדגישים שהבדיקה אינה מחליפה את סקירות ההיריון הרגילות אצל הגינקולוג.

 

האולטרסאונד הביתי שפיתחה חברת פלסאנמור מבוסס על מתמר נייד המתחבר לטלפון הנייד ומופעל על ידי האישה ההרה. הוא נשלט באמצעות טלפון חכם כשברקע פועלות מערכת סריקה, ניווט וכלי בינה מלאכותית (AI) ואפליקציה שמותקנת בו המפעילה את המתמר, כך שתמונות וסרטונים של העובר משודרים בצורה מוצפנת לשם פענוח וייעוץ מרחוק. הייעוץ והליווי יתועדו במלואם בתיק הרפואי של האישה ההרה. המכשיר קיבל אישור של משרד הבריאות ושל השוק האירופי (CE) ונמצא בהליכי אישור של ה־FDA.

 

בבית החולים בילינסון ערכו בדיקות ומחקר מקדימים במסגרתם נצפו למעלה מ-1,300 סרטוני אולטרסאונד ביתיים. מניתוח הסרטונים עלה כי האולטרסאונד הביתי מאפשר לצפות באיכות גבוהה בפעילות ליבו של העובר, בתנועות העובר ובנוזל מי השפיר, וכי מדובר בפתרון בטוח לניטור עוברים מרחוק.

 

"בשנים האחרונות ישנה האצה בפיתוח מכשירים רפואיים ניידים אותם המטופל מפעיל באופן עצמאי והנתונים משודרים לגורם המטפל", אומר פרופ' אהוד דודסון, מנכ"ל הכללית, "אנו עוקבים אחר החידושים והפיתוחים, ולאחר שראינו שהטכנולוגיה בשלה, עומדת בדרישות הרפואיות וקיבלה את האישורים הנדרשים, שילבנו אותה בשירותים הדיגיטליים שלנו".

 

"סריקה באמצעות אולטרסאונד נייד מהבית היא קפיצת דרך משמעותית ברפואה הדיגיטלית ובבריאות האישה בתקופת ההיריון", אמר ד"ר אלעזר זוננשיין, מייסד ומנכ"ל PulseNmore, "הצלחנו להקטין ולהנגיש את מערכת האולטרסאונד המסורתית כך שתתאים לשימוש ביתי. המכשיר שלנו מספק מידע חיוני לצוותים הרפואיים ומסייע לאימהות שבדרך לקבל תמונה מהירה ומדויקת על מצב העובר ובכך מקנה להן שקט נפשי ומונע פניות שלא לצורך למרפאה או לחדרי מיון בשל חשש כזה או אחר".

 

"לא פעם כשאשה בהיריון רואה באולטרסאונד את הדופק ואת תנועות העובר היא אומרת 'הלוואי והיה לי מכשיר כזה בבית", מסביר פרופ' ארנון ויז'ניצר, מנהל בית החולים לנשים בילינסון-השרון, "משאלה זו מתגשמת כעת עם האולטרסאונד הביתי. בתקופת הקורונה בעיקר, שירות האולטרסאונד הביתי יאפשר לנשים ההרות להימנע מביקורים לא הכרחיים במרפאות הנשים על־מנת לוודא שהעובר שברחמן בריא. ההנגשה של הדגמת הדופק ותנועות העובר, ביחד עם הליווי המקצועי של רופאי בית־החולים לנשים בבילינסון היא קפיצת דרך בשירות ובחוויית הטיפול שניתן להעניק לנשים ההרות".

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים