• רוכב אופנוע החליק, הזמין בעודו מבולבל משטרה והשוטר הזעיק אמבולנס
  • האופנוע שנותר במקום התאונה נגנב לאחר כיממה
  • בעלת האופנוע תובעת את המשטרה, זו האחרונה מאיימת לתבוע את הרוכב
1 צפייה בגלריה
היערכות לקראת החגים
היערכות לקראת החגים
מעורבים בתאונת רכיבה? זכרו את האופנוע
(צילום: תיעוד מבצעי מד"א)
במאי לפני כשנתיים רכב ר' על אופנוע באשדוד. בכיכר המפרשיות בעיר הוא איבד שליטה והחליק, נפגע בצוואר, בחזה וביד ימין. ר' התקשר למשטרה ושוטר שהגיע למקום הזמין פינוי רפואי, בזמן שהאופנוע שוכב על צידו בשטח הכיכר. למחרת התברר שהכלי נגנב מהמקום. תלונה שהוגשה במשטרה על האירוע, נסגרה.
שנתיים אחר כך הגיע האירוע לבית המשפט בהרצליה: המשטרה, שנתבעת על אובדן הכלי בידי ו', אמו של ר' שהייתה רשומה כבעלים של הכלי. עורכי הדין רפאל אלמוג ורן שפירא ממשרד אלמוג שפירא, תובעים בשמה מהמשטרה 82 אלף שקל שווי האופנוע שנגנב, 5,000 שקל הוצאות נסיעה בגלל הגניבה, ו-15 אלף שקל עבור עוגמת נפגש.
המשטרה הגישה כתב הגנה לבית המשפט ובמקביל שלחה תביעת צד ג' לר'. "אם תחויב המשטרה בפיצוי התובעת בגין הנזקים הנטענים, אזי תהיה זכאית ממנו לפיצוי, שיפוי או השתתפות בגין סעד שייפסק נגדה, ככל שייפסק, בצירוף הוצאות משפט ושכר עורכי דין", נכתב בהודעה.
עורכי הדין מזכירים כי לפי סעיף 2א.6 בפקודות המשטרה, עליה לגרור מזירת תאונה רכב שהיה מעורב בתאונת דרכים ולא ניתן לנסוע בו, או רכב שנהגו נפגע ושמחמת מצבו הגופני או הנפשי הנהג לא יכול היה לפנותו בעצמו. במקרה זה, סבל כאמור ר' מפגיעות שחייבו את פינויו לבית החולים אסותא באשדוד. הגרירה אגב מבוצעת על חשבונו של בעל הרכב, שמשלם לחברת הגרירה והפינוי שזכתה במכרז המשטרה את עלויותיה, כך שאין עלויות לקופת המשטרה והמדינה.
בכתב ההגנה שהגישה מתכחשת המשטרה לנזק. לדבריה, האם אינה יכולה לתבוע את נזקיו של בנה. זאת ועוד, לדברי המשטרה "אם אין גרירת הרכב חיונית לאכיפת החוק או לשמירת שלום הציבור, או לביצוע אחד מתפקידי המשטרה, יש להימנע ממנה".
במשטרה אומרים כי האופנוע לא הפריע לציבור או לתנועה בכיכר, ולכן לא הייתה סיבה שהשוטר שהוזעק למקום יזמין לו גרר. "החלטת המשטרה בעניין גרירת אופנוע ממקום התאונה כפופה לשיקול דעתו של השוטר שנמצא במקום. אם הגיע להחלטה שגרירת האופנוע איננה חיונית, עליו להימנע מכך, כפי שעשה". עוד טוענת המשטרה כי לבקשת ר' הגיע למקום כמה שעות אחרי התאונה חברו, והעמיד את האופנוע על משטח הדשא שבכיכר, בצמוד לקיר שבמקום, ובכך הועברה האחריות סופית לר' ולחברו.
מה אנחנו אומרים: כאשר תהיה החלטה בתיק נעדכן אך בינתיים, אם חלילה תפגעו בתאונת רכיבה, צרו קשר עם מד"א ואל לשקול האם מדובר באירוע שבו תחליט המשטרה לגרור את הכלי היקר לכם למקום בטוח, או שמא עליכם לדאוג לכך בעצמכם. זה עשוי לחסוך לכם כסף רב וכמובן עוגמת נפש.