חברת אמזון מנהלת מגעים עם ענקית נכסי הנדל"ן סיימון פרופרטי (Simon Property Group) על השכרת שטחי מסחר שפונו על ידי סירס וג'יי.סי פני לטובת מרכזי אריזה והפצה בתוך הערים. כך מדווח הוול סטריט ג'ורנל.
>> לסיפורים הכי מעניינים והכי חמים בכלכלה - הצטרפו לערוץ הטלגרם שלנו
סיימון פרופטרטי היא חברת המרכזים המסחריים הגדולה ביתר בארה"ב. לפי הדיווח, במגעים דובר גם על אפשרות של רכישת חלק מהשטחים על ידי אמזון.
1 צפייה בגלריה
ג'יי.סי פני
ג'יי.סי פני
חנות ג'יי.סי פני
(צילום: שאטרסטוק)
בחודש יוני הודיעה רשת ג'יי.סי פני כי בכוונתה לסגור 154 מבתי הכל בו שלה במהלך הקיץ (הרשת נכנסה בחודש מאי להליך פשיטת רגל בשאיפה להימכר לבעלים חדש בסתיו הקרוב). רשת סירס הודיעה כבר בחודש נובמבר על לסגירה של 96 מהסניפים שלה. נכון לחודש מאי, סיימון מחזיקה ב-63 מהחנויות של ג'יי.סי פני וב-11 של סירס.
לא ברור על כמה חנויות מדובר בעסקה המתגבשת – לפי הדיווח השיחות עליה החלו כבר לפני כמה חודשים, עוד לפני פרוץ מגיפת הקורונה. ואולם המשבר העצום שהכה קשות בקמעונאות האמריקנית האיץ את המשא ומתן.
עסקה שכזו מול אמזון תשקף שינוי משמעותי באסטרטגיה של סיימון, שתוותר על העיקרון המנחה של השכרת שטחים לעסקים שמייצרים תנועה במרכזי המסחר שלה לטובת שוכר קבוע ויציב. עבור אמזון, כניסה למרכזי הערים תסייע להאצת ההפצה "במייל האחרון" בדרך ללקוחות – יעד שהיא חותרת אליו באופן קבוע. בסיימון סירבו להגיב לידיעה.