הרוחות סערו - והשם הוסר: סיעת מרצ במועצת עיריית תל אביב החליטה ברגע האחרון להסיר את שמה של אביגיל שפרבר מטעמה למועצה הדתית ולהשאיר את נציגתה הקודמת בתפקיד. מקורות טוענים כי מאחורי הקלעים פעלו גורמים דתיים כדי לטרפד את המינוי שהיה יכול לעשות היסטוריה, עם מינוי של לסבית ראשונה אי פעם בתפקיד.
<< הכול על העולם היהודי - בפייסבוק של ערוץ היהדות. היכנסו >>
לאחר הפרסום ב-ynet על מועמדותה של שפרבר (47), במאית דתייה ומייסדת הארגון הלהט"בי, "בת קול" לתפקיד חברה במועצה הדתית, סערו הרוחות בקרב גורמים דתיים שפעלו לסכל את המינוי. הערב (ב') באופן רשמי, עם הצבעת חברי מועצת העיר על מועמדי העירייה למועצה הדתית, נבחרה נציגת מרצ המכהנת, סימה רוקח. המינוי של שפרבר יכול היה לעשות היסטוריה עם התמנותה ללסבית הראשונה שמכהנת בתפקיד המקנה אפשרויות להשפיע על תחומי הדת בסמכות המועצה הדתית כדוגמת נישואין, כשרות, מקוואות, שבת ועירוב, בתי כנסת, אירועי תרבות יהודית ועוד. קיראו עוד בערוץ היהדות: בשם התורה: להילחם נגד ההתעללות בבעלי החיים "מתים רק פעם אחת": היהודייה שחיסלה את ארגון הזנות היהודי בארגנטינה רב וחוקרת סופדים לרב שטיינזלץ: "דתי רגיל שלא פחד מהעולם החילוני" לפי גורמים המעורים בפרשה, זמן קצר לאחר הפרסום החלו גורמים דתיים במועצה הדתית לפעול מאחורי הקלעים כדי לסכל את המינוי. בין היתר דרשו במועצה את המשך חברותה של נציגת מרצ, סימה רוקח, בטענה שישנם פרויקטים חשובים באחריותה שטרם הגיעו לסיום בגלל עיכובים שנגרמו עקב משבר הקורונה. "פרויקטים יירדו לטמיון", אמר גורם במועצה שהוסיף כי ההתנגדות לשפרבר אינה אישית אלא כי מדובר בעניין עקרוני שיכול לערער את מערכת היחסים שבין המועצה לעירייה.
1 צפייה בגלריה
 אביגיל מימין ואיתי פנקס ארד משמאל
 אביגיל מימין ואיתי פנקס ארד משמאל
אביגיל מימין ואיתי פנקס ארד משמאל
"אין לנו עניין אישי עם אף אחד", ניסה להסביר. "יש דברים שלא עושים. היה צריך לחשוב על המינוי הזה והמשמעויות של ההצהרה מראש לפני שמישהו מחפש כותרות וספינים. המינוי הזה לא היה קורה, לפעמים צריכים להיות חכמים במקום לנסות להיות צודקים".
ברוב של 18 בעד, מול שני מתנגדים ונמנע אחד, נבחרו הערב בישיבת המועצה נציגי הסיעות בעירייה למועצה הדתית: הרב אברהם מנלה ("ת"א 1"), ליבי הררי בראם ("לב העיר"), סימה רוקח ("מרצ"), דינה גל (חי - "חילונים ירוקים") ואלדד מזרחי ("מאמינים").

"המציאות אילצה אותנו לשנות את הנציגה מטעמנו"

גורם בסיעת מרצ מסר כי הוחלט להמשיך את כהונתה של סימה רוקח על אף שכבר נאמר לה שעליה לסיים את תפקידה מאחר ותמונה אישה אחרת לתפקיד. "המינוי יקרה במהלך הקדנציה, כאשר הפרויקטים שנמצאים בתהליך יגיעו לידי סיום", אמר הגורם. "המציאות אילצה אותנו לשנות את הנציגה מטעמנו".
שפרבר היא בתו של הרב פרופ' דניאל שפרבר, חתן פרס ישראל לחקר התלמוד ודמות מוכרת בציונות הדתית, שהצהיר לאחרונה כי הוא מתנגד לטיפולי המרה מאחר והם לא אפקטיביים ומביאים לנזק. בשנת 2005 ייסדה שפרבר את הארגון הלהט"בי "בת קול" לנשים דתיות, במטרה לאפשר לנשים לסביות לשמור על זהותן הדתית.
חבר מועצת העיר, איתי פנקס-ארד (מרצ), מחזיק תיק הקהילה הגאה בעיריית תל אביב, היה זה שהעלה את שמה של שפרבר למינוי במועצה הדתית. "הקהילה הלהט"בית הדתית היא חלק בלתי נפרד מהציבור הדתי", אמר. "יש אלפי דתיים שהם גם להט"בים - ושירותי הדת נועדו גם בשבילם".
מסיעת מרצ תל אביב נמסר בתגובה: "לא נפסיק לייצר פריצות דרך והשיח משתנה ובסופו של דבר גם נצליח. המינוי של רוקח הוא בשלב זה ולכשיושלמו הפרויקטים ננסה להביא את השינוי המיוחל".