הדלת המסתובבת של המשרד להגנת הסביבה - האחראית על חומרים מסוכנים במשרד עברה לעבוד אצל אחד המפעלים המזהמים בישראל: קרן יהודה, מרכזת חומרים מסוכנים במשרד להגנת הסביבה, עזבה לפני כשנה את עבודתה במשרד לטובת אחד המפעלים המזהמים בישראל, שמן תעשיות בע"מ. רק לאחרונה כיכב המפעל ברשימת המפעלים המזהמים בישראל, במסגרת המדד להשפעה סביבתית של המשרד להגנת הסביבה.

במסגרת תפקידה במשרד להגנת הסביבה הייתה יהודה אחראית על חומרים מסוכנים, בעלת סמכות חתימה על היתרי רעלים, סיירה במפעלים וגם פיקחה ונתנה תנאים בהיתר הרעלים בהתאם. 
חברת שמן עלתה לאחרונה לכותרות לאחר שבחודש ספטמבר 2019, ארבעה חודשים אחרי עזיבתה את המשרד, ביטל המשרד להגנת הסביבה את היתר הרעלים לחומרים מסוכנים והורה לחברה לפנותם. זאת, בעקבות אירוע שריפת ענק שבו משך שעות ארוכות כילתה האש מאות טונות של תוצרת שהכילה שמן וחומרים דליקים, מה שגרם לזיהום אוויר קשה שהתפשט לכיוון הקריות.

1 צפייה בגלריה
שריפה במפעל שמן בחיפה
שריפה במפעל שמן בחיפה
השריפה במפעל שמן בחיפה ב-2019
(צילום: גיל נחושתן)
יהודה, כיום מנהלת איכות הסביבה של מפעל שמן תעשיות בע"מ, שימשה לא אחת כעדת תביעה בתיקים פליליים נגד מפעלים מזהמים. בחודש מאי האחרון יהודה - שכבר לא עובדת כאמור במשרד להגנת הסביבה - העידה נגד בז"ן במסגרת תיק פלילי שניהלה המדינה נגדה. בעדותה פירטה כי בהשכלתה היא מהנדסת ביו טכנולוגיה בהתמחות באיכות סביבה, לאחר שלמדה באורט בראודה כרמיאל. במסגרת תפקידה הקודם, סיפרה לבית המשפט, הייתה נותנת את היתרי הרעלים למפעלים, בהם בז"ן. כמה חודשים לאחר עדותה הגיעה המדינה להסדר טיעון עם בז"ן.  
בשנת 2014 שימשה כעדת תביעה בתיק פלילי נגד שמן תעשיות ומנהליה, המעסיקים הנוכחיים שלה, בגין גרימת מפגעי ריחות חזקים ומתמשכים. בית המשפט המחוזי בחיפה הרשיע שני מנהלים לשעבר בחברה שהיו נאשמים והטיל על החברה קנס של 630 אלף שקלים, לאחר שבית המשפט השלום בעיר הטיל עליהם קנס של 100 אלף שקלים בלבד.
אין זו הפעם הראשונה שאנשי המשרד להגנת הסביבה עולים לכותרות בכל הנוגע לדלת המסתובבת של המשרד, ובו עובדי ציבור האחראים על שמירה על הסביבה ועל האזרחים מפני מפעלים מסוכנים ומזהמים, עוברים לצד השני של המתרס ומועסקים על ידי אותן חברות עליהן היו אמורים לפקח. הדבר קורה בתפקידים בכירים וזוטרים. כך לדוגמא סמנכ"ל ומנכ"ל המשרד לשעבר יוסי ענבר עבד כיועץ של כיל-רותם, וגם המנכ"לית לשעבר מיקי הרן כיהנה כדירקטורית בכיל. 
מהמשרד להגנת הסביבה נמסר בתגובה: "ככל עובדי השירות הציבורי, גם על עובדי המשרד להגנת הסביבה חלות הגבלות לאחר פרישה מתוקף חוק שירות הציבור (הגבלות לאחר פרישה)  והוראות התקשי"ר - במטרה למנוע חשש לפגיעה בטוהר המידות ולהבטיח את אמון הציבור בשירות הציבורי ובעובדיו. העובדת הועסקה במשרד להגנת הסביבה כמרכזת בכירה חומרים מסוכנים – תפקיד המוגדר כדרג זוטר. העובדת פנתה לבית המשפט בבקשה לקצר את תקופת הצינון כנדרש בחוק, בטענה כי חלף זמן רב מיום גמר טיפולה בכל החלטה או המלצה הנוגעת לחברת שמן תעשיות. המשרד עדכן את בית המשפט כי אין לו התנגדות לבקשת העובדת לקצר את תקופת הצינון לנוכח העובדה שהיא אכן לא טיפלה בפועל בכל עניין הנוגע לחברה מאז חודש ספטמבר 2016".
עוד נמסר כי "בית המשפט המחוזי בירושלים בשבתו כוועדה למתן היתרים לפי חוק שירות הציבור, דן בנושא והחליט ב-23 ביוני 2019 להתיר לעובדת לעבוד בחברת שמן תעשיות".