בשיתוף מחסני תאורה

את מה שאקססוריז עושים בתחום הלבוש, עושים גופי התאורה בתחום הלבשת הבית.
למרות שהם קטנים יחסית (בהשוואה לווילונות, לשטיחים ולצבע על הקיר), העובדה שהם מפיצים אור גורמת להם למשוך הרבה יותר תשומת לב מאשר גודלם האמיתי.
ולכן, אם אתם לא בוחרים בגופים קלאסיים, כאלה שהם על-זמניים, כדאי לא לבחור בטרנד של אתמול, אלא בכאלו שיראו מעודכנים לשנים הקרובות.
המבחר הגדול שקיים, והיצע המחיר שמגיע בטווח גדול יחסית, יכול לאפשר לכם לקשט את הבית גם בתקציב נוח.
14 צפייה בגלריה
התמונות בכתבה זו באדיבות מחסני תאורה
התמונות בכתבה זו באדיבות מחסני תאורה
התמונות בכתבה זו באדיבות מחסני תאורה
(צילום: מאור מויאל)
"כיום, רוב התאורה בבית היא נסתרת ומוטמעת כבר בשלב הבנייה או השיפוץ בתוך הקירות או בתקרה", מסביר חיים בן-זקן, מנכ"ל רשת מחסני תאורה.
לדבריו, "המקומות העיקריים שבהם נשאר 'להשתולל' עם גופי תאורה הם האזור שמעל פינת האוכל, האי במטבח וחדרי השינה".
כמובן שניתן להוסיף גופי רגל גם בקרבת פינת הישיבה, או באזור פינת הקריאה, אבל אם מדברים על גופים תאורה דרמטיים מהתקרה, לרוב יהיו לא יותר משניים-שלושה בחלל הציבורי שבבית.
14 צפייה בגלריה
(צילום: מאור מויאל)

עץ, אבל בהיר

תשכחו מעץ הצבוע בגוון מהגוני או דובדבן. כיום, אחד הטרנדים הבולטים הוא ריהוט בגוון אלון-טבעי. הוא משתלב בצורה טובה עם מתכות בשחור, ומוסיף אווירה ביתית, כך שהוא מאוד מתאים לפינת אוכל, למטבח ולסלון.
אחד השילובים המחמיאים לעץ בהיר, הם נורות הפחם. כיום לא חייבים להשתמש בנורות פחם של ממש, שכן יש פתרונות שהן לד דמוי פחם.
מי שמעוניין בנורות פחם המקוריות, שייקח בחשבון שהן מתאימות רק לגופי תאורה צדדים, שמעניקים בעיקר אווירה, ולא כמות מספקת של אור, הדרושה לפינת האוכל במטבח.

ערבוב סגנונות, יתקבל בברכה גם בבית מודרני

זוכרים את הראשונות שהעזו לשלב שמלה עם נעלי סניקרס? רבים הרימו גבוה. תוך שנתיים, זה הפך להיות הדבר הכי בנאלי, ומסתבר שגם נוח. לזה בדיוק קוראים שעטנז. אבל כדי שהוא יעבוד, צריך שהוא יהיה בטוב טעם, כמו כל דבר.
למשל, אם בשנות ה-50' וה-60' היה שימוש מוגבר בגופי תאורה מזכוכית חלבית, כעת יש קמבק. אבל כמו כל רטרו טוב, יש טוויסט בעלילה. החומר נשאר אותו חומר, הצורה הפכה להיות מודרנית. צינור תלוי, למשל.
14 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ )
ואם הייתם רגילים למקם את גופי התאורה לקריאה לצדי המיטה, ולהניח אותם על שידות קטנות, כיום כבר רואים יותר ויותר שתולים אותם מהתקרה (לפחות אחד מהם). כלומר, גם אם הגוף דומה, בצד אחד הוא יכול להיות מונח ובצד השני תלוי. הסימטריה, גם אם היא נשמרת, היא חלקית.
עוד דבר שמאפשר לקחת גופי תאורה בנאלים ולהפוך אותם למתוחכמים יותר, הוא לאחד אותם על פס מברזל. כלומר, אם בעבר הם היו תלויים בנפרד ומשתלשלים עם כבל תלייה, כיום ההצמדה שלהם לגוף יציב, היא פרשנות מודרנית ומעניינת.
14 צפייה בגלריה
(צילום: מושיק ברין, באדיבות מעצבת הפנים אביב קופלר)

המראה הלא גמור, אך מוקפד

"בגלל שלצערנו במרבית דירות הקבלן גובה התקרה הוא רק 2.70 מטר, זה משאיר מעט מאוד משחק עם האורך של גופי התאורה", אומרת מעצבת-הפנים אביב קופלר.
"אסור להם להיות בגובה של פחות מ-1,90 מטר, כדי שלא יתקלו בהם, מה שמשאיר לנו בעצם רק גופי תאורה באורך של 80 ס"מ כולל תלייה".
לכן, כדאי לבחור בגופים רוחביים, כאלה שהאורך הזה מחמיא להם יותר. "למשל, אחד הטרנדים החזקים כעת הוא גוף תאורה מאורך מעץ, שנתלה בצורה מאוזנת, ושעליו מלופפים כבלים ונורות. זה פתרון שמאוד 'מחמם' את הבית במראה שלו. הוא יתאים למרבית הסגנונות, למעט בית בסגנון יוקרתי מאוד או היי-טקיסטי".
סגנון זה, הגיע במקור מהטרנד התעשייתי, וכיום הוא נכנס יותר ויותר לבתים, ומכונה 'אורבן-שיק'.
כלומר, לבית מודרני עם נגיעות מחוספסות יותר, הוא בהחלט יתאים. כל עוד הוא בנגיעות, ולא בצורה עמוסה מדי. החומרים המזוהים עמו הם שילובי בטון, ברזל ועץ. הנורות המשתלבות עמו באופן טבעי הן נורות פחם או דמוי פחם.
14 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ )

14 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ )

נגיעות של זהב או נחושת

הכי קרוב לתכשיט שתמצאו הוא גוף תאורה מוזהב או מנחושת. כמובן שהבחירה בהם צריכה להתחבר ליתר הגוונים בבית. הנחושת-הוורדרדה, לא טרנדית במיוחד, ולא מתאימה לכל הסגנונות, אך כשהיא מתאימה, היא 'סוגרת' את המטבח עם לוק מדויק.
"גם במטבחים אפורים או שחורים, יש נגיעה של משטח עץ (כמו בוצ'ר על האי במטבח, או כמדפים מוארים בתוך הארונות). במקרה כזה, נחושת מתכתבת מעולה עם הגוון של העץ הבהיר", אומרת קופלר.
"שחור וזהב, יתאימו יותר לבתים המעוצבים בסגנון רטרו, שהריהוט שלהם יותר אקלקטי".
לדבריה, "הוא יכול להתאים גם לבתים בסגנון כפרי-מודרני, אך פחות יתאים לבתים בסגנון פרובנס מובהק. בבתים קלאסיים, על טהרת פלטת הגוונים של בז', שילוב של שחור-וזהב יכול להיראות זר".

רוצים להתפרע עם צבעוניות? דווקא בחדרי שינה

חדרי הורים וחדרי ילדים, הם דווקא המקום להתפרע עם צבעוניות, מבלי להתחייב על כך לאורך זמן. מנורות קריאה לצד המיטה, גופי תאורה צבעוניים ודרמטיים, אלו יכולים בשילוב טקסטיל משלים, להכניס חיות בחדרי השינה, בקלות. אלו פתרונות שקל וזול יחסית להחליף כשנמאס, ולכן שם לאנשים יש יותר נטייה להעז.
14 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ )

פסי אור: למי שרוצה שקט בעיניים

למרות שהם מאוד טרנדיים, פסי צבירה יכולים להיות מעט עמוסים בעין. לכן, אם יש לכם מטבח מבולגן, עמוס מכשירי חשמל על השיש, ואתם לא טיפוסים מסודרים במיוחד, כדאי לבחור בפסי לד במקום.
"היתרון של פסי לד, הוא שהם משתלבים טוב עם גופי תאורה רבים, גם אם הם באים בסמיכות אליהם במטבח", אומרת קופלר.
"פס צבירה עם ספוטים בלבן או בשחור, יתאים בעיקר למטבחים מוקפדים, של אנשים שהם חולי-ניקיון וסדר, וגם למטבחים פחות פעילים".
אגב, ניתן בהחלט גם להשתמש בהם כגוף תלוי, שהפער בין העדינות שלו לחומר ולצורניות הנוקשים שלו, יוצרים שילוב מתוחכם.

שכחו משלישיית גופי תאורה מעל האי

כשזה נוגע לטרנדים, לא תמיד אנו יודעים להסביר מה נותן לנו תחושה של מראה מיושן. ובכן, גם לכמות גופי התאורה שאתם תולים, יש חשיבות. למשל, אם לפני מספר שנים הדבר הכי טרנדי היה שלישיית גופי תאורה יורדים מהתקרה מעל האי במטבח או מעל פינת האוכל, כיום זה פאסה.
מוטב להסתפק בגוף תאורה אחד, או לתלות מקבץ של חמישייה או שביעייה. אחת המגמות החזקות היא לעשות שילוב במספר גופי תאורה בעלי אותו סגנון, אותו צבע ואותו חומר, אך בצורות שונות.
התלייה שלהם יכולה להיות א-סימטרית, ואף רצוי שתהיה כזו, כי המראה המוקפד והמאוזן, בהחלט הולך ונעלם.
14 צפייה בגלריה
(צילום: אלעד גונן)

שחור, שחור ושוב: שחור

"אם בעשור הקודם, הישראלים נהרו אחרי הבית הלבן, שנדמה היה שהוא מתאים להכל, כיום יש הבנה שהוא דווקא די מגביל", אומרת קופלר.
"המגמה כעת היא הפוכה: מעבר לבית עם נגיעות בשחור, כשיש המרחיקים לכת והופכים את רוב המטבח לשחור. מי שסולידי, אך עדיין רוצה להיראות מעודכן, יכול להסתפק באלמנטים מעודנים יותר. כלומר, בפרופילים שחורים, מסגרות שחורות לתמונות, ריהוט מינימליסטי בשחור או גוף תאורה מתכתי בשחור. הצבע הזה בהחלט כאן כדי להישאר, והוא משתלב נהדר עם סגנונות רבים".
14 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ )

14 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ )
אז הלבן פאסה?
"אנחנו עם מאוד שמרן, והיו לא מעט שנים של התעקשות על מטבח לבן. הייתה אשליה שקל מאוד לשלב אותו עם הרבה דברים, וזו טעות. לבן בעיקר הולך עם לבן, פשתן, יוטה וגווני החאקי למיניהם".
14 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ )
באיזה מקרים לבן דווקא יספק פתרון טוב?
"לכל מי שדווקא רוצה להסתיר את גוף התאורה", מסבירה קופלר. "כלומר, שהוא יהיה נוכח בחלל, אבל בצורה מאוד מעודנת. כזו, שתיבלע עם הקיר.
"גופי תאורה צמודי-קיר למשל, לאורך מסדרונות, שבהם האור עצמו הוא העיצוב, ולא הגוף. כמו כן, פסי צבירה או פסי לד שמעוניינים להטמיע בחלל, יהיו נסתרים יותר כשהגוף עצמו בלבן".
לדבריה, "גם בחדרי שינה שבהם רוצים לשמור על מראה נקי ומינימליסטי, גוף תאורה יורד מהתקרה בלבן, יכול לתת פתרון פונקציונלי טוב. גם גופי תאורה צמודי תקרה, שלא הוכנו כחלק מהתשתית ולא הוטמעו בהנמכת גבס, יכולים להיות מאוד מוצלחים בלבן".
14 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ )

עזבו אותי מאופנה: אוהבים קלאסי? היצמדו לאהילי בד

אם אתם טיפוסים שמרניים, והפעם הבאה שתחליפו את גופי התאורה תהיה בעוד כ-25 שנה, כדאי אולי להימנע מטרנדים. במקרה כזה, כדאי להעדיף את הפתרונות השמרניים הקלאסים.
14 צפייה בגלריה
(צילום: יח"צ )

14 צפייה בגלריה
התמונות בכתבה זו באדיבות מחסני תאורה
התמונות בכתבה זו באדיבות מחסני תאורה
התמונות בכתבה זו באדיבות מחסני תאורה
(צילום: יח"צ )
מה למשל? גופי תאורה עם רגל מתכתית ואהיל מעוגל בגוונים שמרניים בשמנת או בשחור. גם אהילים מנייר אורז, או גופים מזכוכית חלבית בכל מיני צורות, יכולים להתאים.
בכל מקרה, גם בבחירה שמרנית, כדאי מאוד לבחור בגוף תאורה המאפשר שימוש בנורות לד, שכן הן חסכוניות משמעותית, ואת ההפרש תרגישו בחשבון החשמל.

בשיתוף מחסני תאורה

פורסם לראשונה: 10:07, 11.08.20