שתף קטע נבחר
צילום: מוטי קמחי

פרופ' גרשוני: "במקרה הטוב יהיה חיסון בראש השנה הבא"

פרופ' יונתן גרשוני מאונ' תל אביב מגיע לריאיון באולפן ynet ולא מצליח להיות איש בשורות. לדבריו, הפרסומים על ההישגים בפיתוח חיסונים הם בחלקם פוליטיים והסיכוי שנראה חיסון לפי ראש השנה הבא הוא קלוש

 

 

למרות הפרסומים המעודדים כי חיסון לקורונה הולך ומתקרב, פרופ' יונתן גרשוני מאוניברסיטת תל אביב, מצנן את ההתלהבות. בריאיון באולפן ynet הוא מסביר כי אומנם יש התקדמות מרשימה, אבל על פי לוח זמנים ריאלי, לא יהיה חיסון כפי שעם ישראל מבקש, משמעותית  בתקופה של פחות משנה.

 

"כאשר מדברים על חיסון, מדברים איתנו בהתקדמות של התהליכים של הרגולציה, שלב ראשון, שני, שלישי. מה שמעניין את עם ישראל זה מתי אני יכול להרים שרוול, לקבל זריקה, לחבק את הנכדים ולנסוע לחופש בחו"ל. זה לא יהיה לפני שיסיימו את השלב הקליני השלישי ויקבלו אישורים שהחיסונים באמת בטוחים ויעילים. אני לא מאמין שאנחנו נראה חיסון לעם ישראל באופן כללי משמעותית לפני ראש השנה 2021".

 

משבר הקורונה - סיקור נרחב ב-ynet

 

בנוגע לפרסום של המכון הביולוגי כי הפיתוח עבר לשלבים מתקדמים הוא אומר: "הם נמצאים בשלבים מאוד מאוד מוקדמים של פיתוח החיסון ברמה הפרגמטית. אנחנו יודעים שמודרנה משתמשים ברנ"א ולעומת זאת אסטרהזניקה, ג'ונסון& ג'ונסון ואחרים משתמשים אף הם בחיסונים מבוססים על וירוסים, שמהנדסים אותם על מנת שיהיו יעילים לפתח חיסון נגד הנגיף.

 

"אין לי פרטים מדויקים, אבל לדבריהם, הם רוצים להיכנס לניסויים קליניים בבני אדם אחרי החגים, כלומר באוקטובר. השלב הראשון הוא בלאו הכי ניסוי קליני קטן לבדיקת הבטיחות, באיזו מידה החיסון שמפתחים בטוח בבני אדם. אבל ההשקעה מהשלב הראשון עד סיום השלב השלישי, זו דרך ארוכה ויקרה מאוד. ולכן אני חושב שהאמירות על ההישגים של המכון הביולוגי הן יותר פוליטיות מאשר פרגמטיות".

 

 

לפנייה לכתב/ת
 תגובה חדשה
הצג:
אזהרה:
פעולה זו תמחק את התגובה שהתחלת להקליד
צילום: shutterstock
חיסון לקורונה. לא לפני השנה הבאה
צילום: shutterstock
ד"ר רק שאלה
מחשבוני בריאות
פורומים רפואיים
מומלצים