עשרות אלפי ישראלים קיבלו ביומיים האחרונים מסרון ובו הזמנה מינית מפורשת: "היי מאמי בא לי לעכשיו תקשר אלי אני אחרי מקלחת", לשון ההודעה העילגת, שאליה צורף מספר טלפון שמתחיל בקידומת 1901. בתוך דקות מאז נפוצה ההודעה, ברשתות החברתיות כבר החלו להעלות צילומי מסך של המסרון שהתקבל, בתוספת בדיחות, הערות וגם תהיות לגבי מי עומד מאחורי מזימת הסקסטינג.
1 צפייה בגלריה
הונאה במסרון
הונאה במסרון
הונאה במסרון
(צילום מסך)
מי שעקבו אחר הפרסומים ברשתות החברתיות יכלו להבין די מהר שמדובר, ככל הנראה, בהונאה. מספר הטלפון שקושר להודעה הוא כזה שמציע שיחות מין, ושעלות השימוש בו גבוהה מהרגיל. המסרון נוסח כמופנה לגברים, ומטרתו הייתה להניע משתמשים לכך שיחייגו אל המספר המופיע בו, ובכך לגזול מהם כסף על דקות השיחה היקרות. בניגוד למתקפות פישינג אחרות, הפעם אפשר היה לראות - לפחות מהפרסומים בפייסבוק ובטוויטר, שהמשתמשים לא מיהרו ליפול בפח, וזיהו כי מדובר בניסיון הונאה.


בחברת אבטחת המידע ESET מציינים כי "מבדיקה שערכנו עולה כי המסרונים הללו נשלחו גם לגברים וגם לנשים, מה שיכול להצביע על שליחה למאגר רחב של מספרי טלפון. במידה ומישהו מנסה להתקשר למספר המצוין בהודעה, הוא מגיע למעשה לשירות תוכן קולי בעל אופי מיני אשר כרוך בתשלום. טוב לראות כי ברשת התקיים דיון פורה בנושא, כשגולשים רבים תהו במה מדובר ואם זו הונאה או עקיצה. זה מראה כי הציבור פיקח יותר ומודע יותר לאיומים. בכל מקרה, אנו ממליצים כי תמיד בעת קבלת הודעה אשר נראית מעט מפוקפקת, תחסמו את המספר, לא תקליקו על אף קישור ולא תתקשרו לשום מספר".