לא רק מגינה, אלא גם משמידה את נגיף הקורונה: גם המרוץ לפיתוח מסכות חדישות שיספקו הגנה מפני נגיף הקורונה נמשך. כעת מדובר במסכת בד שוויצרית, ארבע-שכבתית, שמטופלת בחומר שלטענת המפתחים מנטרל את וירוס הקורונה. עודד גזית, ממשווקי המסכה בארץ, התראיין באולפן ynet וסיפר על הטכנולוגיה החדישה שמאפשרת את ניטרול הנגיף.
"מדובר בטכנולוגיה שוויצרית. זו מסכת בד שעליה חומר שהוכח מחקרית כמשמיד קורונה. למעשה החומר מטעין את הבד במטען חיובי, והמטען השלילי של הווירוס מתפרק על המסכה, והווירוס הופך להיות לא פעיל. כך הווירוס הופך לא פעיל ונשטף מהמסכה". לדבריו של גזית, החומר נשאר פעיל על המסכה במשך 30 שטיפות במים חמים או קרים, ללא סבון.
המסכה, הנקראת Living Guard משווקת ב-95 שקלים ליחידה. הטכנולוגיה המוגנת בפטנט העומדת בבסיסה, נמצאה כמנטרלת את נגיף הקורונה במחקר שבוצע ביולי באוניברסיטה האוטונומית של ברלין, במכון להיגיינת בעלי חיים ובריאות סביבתית. המסכה, כך נטען במחקר, מספקת שלושה שלבים של הגנה. מדובר בטיפול אנטי-ויראלי הנמצא בשכבה החיצונית של הבד, בשכבה הפנימית ובבד עצמו.
אחת הבעיות של מסכות באופן כללי זה שאנשים משתמשים בהן הרבה יותר זמן ממה שאמורים, ואז לא רק שהן לא מועילות אלא יכולות לעשות נזק", מספר ד"ר אבי לוין, סגן מנהל המרכז הרפואי מאיר שהיה גם הוא באולפן ynet.
"ההמלצה היום היא על מסכות כירורגיות חד פעמיות", מוסיף ד"ר ארנון שחר, המנהל הרפואי בקופ"ח מכבי לטיפול בחולי קורונה. "עם זאת, ההחלפה שלהן קריטית. ללכת עם מסכה חד פעמית יום אחר יום זה כאילו אתה הולך בלי כלום. הווירוס הוא בלתי נראה, וגם אם נראה שהמסכה שלמה, אין לה משמעות".
מסקר אינטרנטי שערך מכון גיאוקרטוגרפיה מטעם החברה המשווקת את המסכה, עמוס גזית, עולה כי מרבית הציבור מעיד על עצמו כמפקיד על עטיית מסכה, מרביתם בכל יציאה מהבית (69.5%). הסקר נערך על 500 משיבים בגילאי 18 ומעלה, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה במדינת ישראל.
רוב המשתתפים בסקר השיבו כי הסיבה העיקרית בגינה הם עוטים מסכה היא גדי להגן על עצמם (59.2%). 10.8% מהנשאלים העידו כי הם עוטים מסכה דווקא כדי להגן על האחרים סביבם מהידבקות ו-15.1% השיבו כי הם עוטים מסכה כדי לא לקבל קנס.
לפי הסקר, מרבית הציבור סבור כי המסכה מגינה עליו ועל אחרים מפני הידבקות בקורונה (52.8%). נשים מעידות על עצמן יותר מגברים שהן מקפידות לעטות מסכה בכל יציאה מהבית. בנוסף, בני 55 ומעלה מעידים כי הם עוטים מסכה בכל יציאה מהבית יותר מאשר צעירים מהם.