צמאים? שימו לב: מדענים הצליחו השבוע בעזרת טכנולוגיה פורצת דרך להפוך מי ים למי שתייה בתהליך שנמשך חצי שעה בלבד. החוקרים השתמשו בתרכובות מתכת אורגניות בשילוב אור שמש וכך הצליחו להסיר את המלחים מן המים ולסנן מגוון מזהמים.
ההישג פורסם בכתב העת Nature, והוא עשוי לסייע למיליונים ברחבי העולם להשיג גישה מהירה וקלה למים נקיים. החוקרים אומרים כי הטכנולוגיה החדשה עתידה להיות אטרקטיבית, לעומת תהליכי התפלה אחרים, כיוון שהם עלולים להזיק לסביבה, בעוד התהליך הזה הרבה יותר מבטיח וכמו שהבנתם גם מהיר וירוק.
ועכשיו לצפון קרוליינה, רודי ארמסטרונג בן ה-86 הוא ותיק מלחמה ששירת בחיל הים האמריקני, וחי בגפו עם חיית המחמד שלו, בו בו, כלב צ'יוואווה.
1 צפייה בגלריה
רודי ארמסטרונג והכלב בו בו
רודי ארמסטרונג והכלב בו בו
רודי ארמסטרונג והכלב בו בו


לפני שבועיים הוא חש כאבים חזקים בגוף, כל כך חזקים שרודי אפילו לא היה מסוגל להזיז את הגפיים כדי להגיע לטלפון. אבל אז לא תאמינו מי נחלץ לעזרתו, בו בו הצ'יוואווה. הכלב יצא מהבית, נבח בלי הפסקה והצליח להוביל אליו עובר אורח שהזעיק את הפרמדיקים.
מאוחר יותר התברר שרודי חווה אירוע מוחי, והחדשות הטובות הן שהוא כבר הספיק להתאושש וביום שישי האחרון כבר התאחד עם הכלב שהציל את חייו. מסקנה: אל תזלזלו בצ'יוואוות.
ולסיום, לסיפור הפוך - שבו בני האדם הם אלו שמצילים את בעלי החיים. גור לווייתן גדול-סנפיר תעה בדרכו והגיע אל החוף בברזיל, אחרי שככל הנראה איבד את אמו והתקשה להסתגל לחיים לבדו בים הגדול והמפחיד.
למזלו, עובדים ששהו בחוף קלטו את המצוקה שלו ותועדו מסייעים לו לשוב אל המעמקים, בכוחות גדולים יש לומר. אחרי שדחפו אותו בחזרה אל המים, ליוותה אותו סירת משמר החופים, עד שראתה כי הגיע למרחב בטוח ורחב מספיק במי האוקיינוס. איזה יופי.
מבזק החדשות הטובות, העוסק בתחומי מדע, סביבה ובעלי חיים - מתפרסם ב-ynet בימי ראשון, שלישי וחמישי