לפני כחצי שנה עם פרוץ משבר הקורונה בשוק הרכב, הצגנו לכם את רשימת הדגמים החשובים שצפויים לנחות אצלנו עד 2020. אז נכון שלו"ז תחילת שיווק הוא סוג של נקודת זמן מאוד גמישה באופן היסטורי אצל יבואני הרכב בישראל, אבל במקרה זה אפשרנו קביעה עם טווח זמן רחב. רבעון, עונת שנה או אפילו חציון. כעת אנחנו חוזרים אל ההבטחות ובודקים כמה מהן התגלו כריאליות, מכמה מהן נדרשים כעת היבואנים לסגת. ואתם מוזמנים לעשות פרצוף מופתע - במרבית המקרים, דחייה ניכרת.

איון LX (איחור של מספר חודשים)

7 צפייה בגלריה
איון LX
איון LX
(צילום: Linc Xuan)
איון LX, רכב הפנאי החשמלי של מותג GAC הסיני ינחת כאן כנראה רק ברבעון הראשון של 2021, לעומת הרבעון האחרון של 2020 - איחור סביר של שבועות ספורים. הוא צפוי להיות אחד מכלי הרכב היותר מסקרנים של השנה הבאה, שכן הוא מודרני משמעותית מה-GE3, דגם החלוץ המיושן של המותג, ועשוי להפוך ללהיט מכירות חשמלי ראשון בישראל, אם יישא תג-מחיר אטרקטיבי דיו.

אינפינטי QX50 (איחור של כחצי שנה)

רכב הפנאי בחטיבת היוקרה של ניסאן כבר ותיק מאוד בעולם, שכן הוצג ב-2017. במקור הוא היה אמור לנחות אצלנו כעת, אך זה לא יקרה. תחילת שיווק המתחרה לאודי Q5, ב.מ.וו X3 וולוו XC60 ומרצדס GLC נדחתה לסוף השנה הנוכחית.

לקסוס UX300e (איחור של כחצי שנה)

תחילת שיווק הרכב החשמלי הראשון של חטיבת היוקרה מבית טויוטה אינו אירוע של מה בכך, שכן אחד המותגים המובילים מבחינת היצע דגמים היברידיים עובר סוף סוף לחשמל. אבל הוא אמור היה לקרות לפני חודשיים, ונדחה לאזור דצמבר. כשיגיע, יציע טווח נסיעה של כ-314 ק"מ נקיים מזיהום.

מיצובישי אאוטלנדר (איחור של כשנה)

דור חדש ורביעי בשושלת רכב הפנאי המצליחים של מיצובישי אמור היה לנחות כאן בסוף השנה הנוכחית ולהחליף את הדגם המשווק כיום. זה לא יקרה, והאאוטלנדר הבא לא יגיע אלינו לפני קיץ 2021. הסיבות לדחייה הניכרת: עצירת פיתוח דגמים חדשים בעקבות המשבר, כמו גם שינויים באסטרטגיית החברה ובהם ההכרזה על נטישת השוק האירופאי. אלינו הוא יגיע - כאשר יגיע - מארה"ב ובתקינה אמריקאית, ימשיך להציע שבעה מקומות ויהיה גדול מקודמו.

סיאט לאון ופולקסווגן גולף (איחור של 3 עד 6 חודשים)

הגעתן של שתי המשפחתיות הקומפקטיות של קונצרן פולקסווגן נדחתה במספר חודשים ביחס לתכנון המקורי. הלאון תשווק כאן רק בסוף השנה, למרות שאמורה הייתה לעלות על הכביש כבר לפני כחודשיים. הגולף תנחת כאן רק בתחילת 2021 כשלושה חודשים לאחר התכנון המקורי.

סוזוקי סוויפט, ויטארה ואיגניס (איחור של חצי שנה ויותר)

היצרנית היפנית הקטנה והמצליחה אצלנו, אמורה הייתה להתחיל בשיווק האיגניס, ויטרה וסוויפט מעודכנות עם מערכות בטיחות אקטיביות ומערכת היברידית קלה כבר לפני חודשים ספורים. הגעתן נדחתה לסוף השנה או תחילת שנה הבאה.

רנו קפצ'ור (איחור של מספר חודשים)

7 צפייה בגלריה
רנו קפצ'ור
רנו קפצ'ור
(צילום: ניר בן זקן)
רכב הפנאי הקטן של רנו אמור היה לנחות כאן ביוני, ולהתמודד על ראשות הקטגוריה מול דגמים כמו פיז'ו 2008 וסקודה קאמיק. הגעתו נדחתה לאוקטובר הקרוב.