• הרבה יותר מרגשת מ-A3 רגילה, מדרגה אחת מתחת ל-RS
  • מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר עם 310 כ"ס ללא שינוי, ספורטבק עם חמש דלתות, סדאן עם ארבע
  • תגיע ארצה לקראת סוף השנה הנוכחית
  • מתחרות ישירות: ב.מ.וו 135M ו-235M, מרצדס A35 AMG ו-CLA35 AMG
מה אנחנו חושבים: לאודי יש הרגל מגונה להקשיח עד רמה בלתי סבירה חלק מדגמיה הספורטיביים. משפחת ה-RS הקיצונית סובלת מכל מאוד, ה-S הרגועה יותר, פחות. ולכן לפחות במקרה של אודי אנחנו מעדיפים את הגישה הקצת-פחות-קיצונית, אבל כזו שמאפשרת לנהוג גם על כביש ציבורי. ה-S3 היא דוגמה מצוינת לכך שלא רק אנחנו מעדיפים כך. ממתינים לחדשה.
המון כוח וגם מוח: זהו דור רביעי לגרסת הביצועים של ה-A3, מהדגמים הראשונים בקטגוריה שצוידו בהנעה כפולה-קבועה. בעיקר בחו"ל זה העניק לה יתרון שיווקי ניכר על פני קומפקטיות יוקרתיות לוהטות אחרות כמו אלפא 147 GTA ועד ב.מ.וו 135M הקודמת, עם ביצועים שניתן לנצל בכל מזג אוויר ועל ידי כל נהג. ההצלחה הייתה בהתאם, באירופה וגם בישראל.
חוץ מהמראה, יש שינויים? כמו ה-A3 הרגילה, גם ה-S משתמשת בפלטפורמת MQB של הדגם היוצא עם שורת התאמות ובסיס גלגלים זהה (264 ס"מ). היא נראית עכשיו שרירית יותר, עם כל התמהיל המוכר והמצוי - פגושים אגרסיביים, פתחי אוורור-קירור ענקיים סבכה עמוקה ורבעיית מפלטים. בתא הנוסעים יש כעת הגה שטוח בחלקו התחתון, מושבים תומכים ועוד מספר עדכונים.
ואיך הביצועים: הטורבו-בנזין עם ארבעה צילינדרים בנפח 2.0 ליטר מפיק 310 כ"ס אך נתון הזינוק ל-100 קמ"ש דווקא התארך בעשירית – 4.8 שניות. תהיה רק תיבת שבעה הילוכים כפולת-מצמד, ולא תוצע עוד שישה הילוכים ידנית כבעבר. ההנעה כפולה-קבועה, המהירות המרבית מוגבלת ל-250 קמ"ש כבעבר. מערך המיתלים מונמך (ב-1.5 ס"מ), מוקשח ונתמך על-ידי בולמי זעזועים אדפטיביים. יש גם מגבר בלם חדש ובלמי דיסק גדולים מב-A3 הרגילה.