הקללה נותרה בעינה. בדיוק כמו קודמיו גם ג'אד טראמפ (30) לא יזכה באליפות העולם בשנה שלאחר זכייתו הראשונה בקרוסיבל. טראמפ ייפרד מהתואר לאחר שנכנע היום (שלישי) 13:9 לקיירן ווילסון (28) ברבע הגמר.
בתור שני הנציגים הבולטים של הדור הצעיר בענף, לשניים יש יריבות ערה זה עם זה שהגיעה לנקודת רתיחה כשהשניים נפגשו לראשונה במעמד הרם.
4 צפייה בגלריה
קיירן ווילסון
קיירן ווילסון
הוא כבר בחצי הגמר. קיירן ווילסון
(צילום: getty images)
ווילסון הגיע לסשן האחרון של המשחק ביתרון מבטיח 6:10. טראמפ לא מיהר להיפרד מהתואר שלו ועם ברייקים של 72, 100 ו-62 נקודות צימק ל-11:9. עם זאת, ההפסקה סייעה לווילסון להתעשת, הוא ניצח במשחקון ה-21 וסגר סיפור במשחקון ה-22 בסטייל עם סנצ'רי, 104 נקודות.
פגרת הקורונה לא עשתה טוב לטראמפ. לפני שפרצה המגפה הוא שבר את שיא הזכיות בטורנירים לעונה אחת, 6, ונראה כמי שמטפס לליגה משל עצמו בענף. עם זאת, מאז החזרה מההפוגה הארוכה – טראמפ נראה חלוד והמשחק שלו היה הרבה פחות מוחץ ומשכנע. באליפות העולם הוא אמנם עבר שני סיבובים, בלי להרשים, אך ברגע שפגש יריב מהשורה הראשונה כמו ווילסון, כושרו הלקוי כבר עלה לו במחיר כבד.
4 צפייה בגלריה
מקדמה יפה. טראמפ
מקדמה יפה. טראמפ
הכושר הלקוי עלה לו ביוקר. טראמפ
(צילום: gettyimages)
למרות האכזבה מההפסד, טראמפ בהחלט יכול להיות מרוצה מהעונה שלו. הוא שבר כאמור את שיא הזכיות בטורנירים לעונה אחת והשיג 102 סנצ'ריז, רק אחד פחות משיא כל הזמנים של ניל רוברטסון.
"זה בהחלט אחד הניצחונות הגדולים שלי", אמר ווילסון שישחק במעמד חצי הגמר בפעם השנייה בקריירה, "ג'אד היה ברצף פנומנלי. ידעתי שהוא יגיע עם אקדחים שלופים כשהוא בפיגור 10:6. אני מאושר שהצלחתי לעצור אותו בסיום. האולם הזה הוא מבחינתי הכי טוב בעולם. אני אוהב להגיע לפה ומאושר שהצליחו לקיים את האליפות השנה".
ווילסון יפגוש בחצי הגמר את אנתוני מקגיל שניצח 10:13 את קורט מאפלין. מקגיל שיערוך הופעת בכורה במעמד ארבעת האחרונים הוביל כבר 1:7, לפני שיריבו הנורבגי צימק ל-10:6. למרות ניסיונות הקאמבק מצדו של מאפלין, מקגיל הצליח לשמור על היתרון שלו בסשן האחרון ויהיה הלא מדורג היחיד העונה בחצי הגמר.
טראמפ חשף בסיום כי השניים הסכימו להשאיר את המתיחות האישית ביניהם מאחוריהם: "היה חסר לי המזל שאתה זקוק לו כדי לנצח בטורניר. אני לא מאוכזב מהמשחק שלי, נלחמתי עד הסוף, הרגשתי טוב אבל ווילסון שיחק מצוין. הוא השתפר והוא הפייבוריט שלי לזכות בתואר. בעבר לא ממש הסתדרנו, אבל ערכנו מאז כמה משחקי ראווה ומאז אנחנו מסתדרים. הסגנון שלו שונה קצת משלי ואני חושב שזה נפלא לענף שיש מישהו בגיל שלי שאוכל להתמודד איתו ב-15-10 השנים הקרובות. הוא עשה התקדמות גדולה מאז המפגש הקודם שלנו".
מארק סלבי השלים את העבודה מול ניל רוברטסון ואחרי שהוביל 5:11, ניצח בסופו של דבר 7:13 והוא רחוק שני ניצחונות מזכייה רביעית באליפות העולם. כיאה לסלבי המשחק היה טקטי מאוד, ללא אף סנצ'רי, אבל עם מכות הגנתיות חכמות ויעילות.
4 צפייה בגלריה
טקטי. מארק סלבי
טקטי. מארק סלבי
טקטי. מארק סלבי
(צילום: gettyimages)
סלבי: "בשני הסשנים הראשונים המשחק שלי היה כמעט חף משגיאות. הייתי קרוב לשיא שלי. אני כבר לא יכול לחכות לחצי הגמר, נראה שעבר זמן מאז ששיחקתי במעמד הזה".
רוברטסון: "משחק ההגנה של סלבי היה לא יאומן. הוא שיחק בדיוק לפי התכנון שלו ומנע ממני לזרום. אתה צריך למצוא את הדרך לא להישבר. בכדורגל כשהקבוצה היריבה שמה עשרה שחקנים שחונים ברחבה אתה צריך למצוא תשובות לזה".
סלבי יפגוש בחצי הגמר לקרב אפי את רוני אוסאליבן שהשלים קאמבק מזהיר מול מארק וויליאמס וניצח 10:13 אחרי פתיחה גרועה שהציבה אותו בפיגור 8:4, אוסאליבן ניצח בארבעה משחקונים ברציפות והשווה ל-8:8. במצב של 10:10, אוסאליבן ניצח במשחקון הבא עם ברייקים של 65 ו-61 נקודות. סנצ'רי מרהיב של 133 נקודות הציב את "רוקט רוני" ביתרון 10:12 ובמרחק משחקון מחצי הגמר. המשחקון ה-23 היה דרמטי. וויליאמס באקט של ספורטיביות מרשימה הודה שנגע עם המקל בכדור הצהוב למרות שהשופט לא הבחין בכך - והעניק לאוסאליבן אפשרות להכריע את המשחק. אוסאליבן הציב את עצמו בעמדת ניצחון לפני שהחטיא כדור כחול פשוט, כזה שהוא ככל הנראה מכניס 99 מ-100.
וויליאמס אמר תודה על המתנה, ניקה את השולחן והשווה ל-60:60. הכדור השחור הוחזר לשולחן ואחרי כמה מכות הגנתיות, טעות של וויליאמס אפשרה לאוסאליבן להטביע את הכדור ולסגור עניין. אוסאליבן וסלבי הם יריבים ותיקים בסבב עם סגנון משחק שונה בתכלית. בעוד אוסאליבן נחשב לשחקן התקפי ומהיר, סלבי הוא שחקן טקטי ומחושב שמסוגל לפגוע בזרימת המשחק של אוסאליבן. לא לחינם אוסאליבן כינה את סלבי בספרו "המענה".
4 צפייה בגלריה
רוני אוסאליבן
רוני אוסאליבן
יכול לחייך. רוני אוסאליבן
(צילום: Getty Images)
חצאי הגמר ייערכו על פני שלושת הימים הבאים בשיטת הטוב מ-33 משחקונים. לו"ז חצי הגמר: קיירן ווילסון - אנתוני מקגיל, ד' - 15:00, ה' - 12:00 ו-21:00, ו' - 16:30. מארק סלבי - רוני אוסאליבן, ד' - 21:00, ה' - 16:30, ו' - 12:00 ו-21:00.
פורסם לראשונה: 22:20, 11.08.20