אחרי שבועות רבים של חוסר ודאות, וכשעונת 2020/21 כבר החלה למעשה, מכבי תל אביב סוף סוף הודיעה על מינוי של יורגוס דוניס למאמן הקבוצה. דוניס בן ה-50 צפוי להרוויח בין 400-350 אלף אירו, בדיוק כמו קודמו בתפקיד, ולדימיר איביץ'. היווני היה אחד המועמדים הבולטים של מכבי לצד איבן יובאנוביץ' ואלפרד שרודר.
דוניס יצטרך להוכיח את עצמו במהרה הן במסגרת האירופית והן בליגת העל, שכן הצהובים רוצים לשמור על תואר האליפות שלהם ולהתקדם כמה שיותר באירופה. אתמול (שלישי) כבר העביר את אימון הבכורה שלו בקבוצה לאחר שנחת בארץ בין ראשון לשני.
7 צפייה בגלריה
יורגוס דוניס
יורגוס דוניס
(צילום: באדיבות מכבי תל אביב)
7 צפייה בגלריה
יורגוס דוניס נוחת בישראל
יורגוס דוניס נוחת בישראל
דוניס נוחת בישראל
(אורן אהרוני)
עם דוניס הגיע גם הצוות המקצועי שמלווה אותו בשני העשורים האחרונים, כולל שני אנשי מקצוע בכירים בכדורגל היווני: מאמן השוערים פנאיוטיס מליאריציס ומאמן הכושר גריגוריס גאורגיצאס. יחד איתם נמצא גם עוזרו הקבוע מאקיס אגלינאס, הסקאוט מיודראג מדאן והאנליסט יורגוס גאורגיאדיס. בתקשורת היוונית נטען כי עלות כל הצוות היווני יחד עם דוניס תהיה כמיליון אירו.
בשל הנחיות הבידוד של משרד הבריאות, היווני לא צפוי לעמוד מחר על הקווים בגומלין אלוף האלופים מול הפועל באר שבע, אלא אם יקבל אישור מיוחד. באירופה הסיפור מעט שונה, ומכבי מקווה כי יוכל לערוך בכורה רשמית מול FC ריקה במוקדמות ליגת האלופות בשבוע הבא, בכפוף להנחיות אופ"א.
7 צפייה בגלריה
מיץ' גולדהאר מכבי תל אביב
מיץ' גולדהאר מכבי תל אביב
גולדהאר. במכבי ת"א לקחו את הזמן
(צילום: עוז מועלם)
"אני עובד מאוד קשה כי אני אוהב כדורגל", אמר היווני לאחר החתימה. "צברתי ניסיון רב כששיחקתי ברמות הגבוהות ביוון או בנבחרת, שיחקתי באנגליה. אני שמח ממש שעשיתי עד כה בכדורגל היווני, בליגת האלופות עם אפואל ניקוסיה, באסיה עם שני מועדונים. מה אני יכול להגיד על עצמי? אני אוהב לעבוד על הכל ובעיקר על הפרטים הקטנים".
דוניס יודע לאיזה מועדון הוא הגיע: "אני יודע על ההיסטוריה של מכבי וה-DNA של המועדון הגדול ביותר בישראל. מה שאני אוהב פה שאנשים ידידותיים, הצוות עובד ומפוקס על כל דבר. אני בן אדם מאוד פתוח וכבר מחכה לעבוד עם האנשים פה, ההצלחה היא של כולם לא רק שחקנים או מאמנים אלא כל אחד שעובד במועדון לכל אחד יש שאיפות להצליח עם המועדון".
7 צפייה בגלריה
יורגוס דוניס
יורגוס דוניס
דוניס. "יודע לאיזה מועדון הגעתי"
(צילום: באדיבות מכבי תל אביב)
אחרי הודעת ההחתמה של דוניס, פנה הבעלים מיץ' גולדהאר לאוהדים: "אנחנו נמצאים בעיצומה של תקופה מוזרה וקשה. צריכים להתרגל לעשות דברים בצורה שונה ממה שהתרגלנו. חשוב שכל אחד יעשה את החלק שלנו על מנת לשמור על עצמנו ועל אחרי".
על צירופו של המאמן היווני, הוסיף הבעלים: "יורגוס הוא מאמן עם מיומנויות מצוינות ויש לו תכונות אופי שחשובות לארגון הזה. בשלב הראיונות יורגוס הביע בצורה ברורה את רצונו להצטרף למועדון ולראייה השקיע זמן נכבד כדי להכיר את ההיסטוריה של המועדון מהעבר עד היום. האיכויות הנרחבות שלו הרשימו את מחלקת הכדורגל, פטריק ואן לוון, ברק יצחקי וגם את ג’ק אנגלידיס. כל אחד מהם השקיע זמן נכבד עם יורגוס. אני יודע שכולכם תקבלו בברכה את פניו של יורגוס וצוותו למשפחת מכבי ת”א".
7 צפייה בגלריה
ואן לוון. חזר לנוער
ואן לוון. חזר לנוער
ואן לוון. חזר לנוער
(צילום: ראובן שוורץ)

מאנגליה לערב הסעודית

דוניס שיחק כקשר במהלך הקריירה שלו, שהסתיימה בשנת 2000. הקבוצה עמה הוא הכי מזוהה היא פנאתינייקוס, אבל הוא צבר ניסיון גם בכדורגל האנגלי, במדי בלקבורן, שפילד יונייטד והאדרספילד. במהלך הקריירה רשם 24 הופעות במדי נבחרת יוון והבקיע חמישה שערים.
את קריירת האימון שלו החל באיליסיאקוס מאתונה בשנת 2002. את הפריצה עשה על הקווים של לאריסה אותה העלה לליגה הבכירה ואף זכה איתה בגביע היווני אחרי 1:2 על פאו ב-2007. דוניס גם הוביל את לאריסה לשלב הבתים של גביע אופ"א.
7 צפייה בגלריה
יורגוס דוניס
יורגוס דוניס
דוניס. פרץ בלאריסה
(צילום: AP)
ההצלחה שדרגה אותו לא.א.ק אתונה, אבל כישלון באירופה ויכולת מאכזבת בליגה, גרמו לקבוצה לפטרו כעבור שישה חודשים. בעונה לאחר מכן מונה למאמן אטרומיטוס והפסיד איתה שנתיים ברציפות בגמר הגביע היווני. בתחנה הגדולה הבאה שלו, פאוק סלוניקי, הוא שוב נכשל ופוטר בעקבות הדחה בחצי גמר הגביע.
דוניס ישב חצי עונה בבית ואז יצא בפעם הראשונה בקריירה לאמן מחוץ ליוון כשקיבל את הג'וב באפואל ניקוסיה מהמדינה השכנה. השינוי עשה לו טוב ותחת הדרכתו זכתה אפואל בדאבל, ועונה לאחר מכן העפילה לשלב הבתים של ליגת האלופות (2014/15) והוגרלה לבית המוות עם ברצלונה, פ.ס.ז' ואיאקס, שם צברה נקודה אחת בלבד. בעונה שאחרי סיים את דרכו בשל יכולת רעה שהציגו הקפריסאים.
7 צפייה בגלריה
ליונל מסי
ליונל מסי
לאו מסי. פגש את דוניס ב-14/15
(צילום: רויטרס)
בפברואר 2015 התמנה למאמן הילאל מערב הסעודית ומשם המשיך לאיחוד האמירויות. ב-2017/18 חזר לקדנציה שנייה בניקוסיה, שהייתה הרבה פחות מוצלחת. בקיץ 2018 שב ליוון וחתם לשלוש עונות בפנאתינייקוס. הוא סיים את עונת 2018/19 במקום השמיני ואת העונה האחרונה במקום הרביעי. בחודש שעבר נפרד מהירוקים בעקבות סכסוך עם ההנהלה.