סמל רתם שרביט ז"ל נפל ב-30.01.1997 בקרב בלבנון. אחותו, שני לביא, הקימה עמותה לזכרו באמצעותה, יחד עם שותפתה תמי בן-נבט אימבר , הן מעצבות ומשפצות בתים עבור חיילים בודדים, ניצולי שואה, נשים מוגות, נוער בסיכון ועוד. אלו הדברים אותם נשאה באזכרתו לפני שנתיים, עם סיום פרויקט השיפוץ הראשון:
רתם אהוב!
חסרונך מהדהד בלב בכל שנייה מאז שנתלשת מחיינו ונקברת פה בהר הרצל.
אופייך המיוחד והכובש מתפרץ מהתמונות שעל הקיר ומזכיר לנו תמיד לשמוח, להסתכל על הצד החיובי של כל סיטואציה, לטרוף את החיים ולהיות בטוב. אתה שבחייך הקצרים מדי דאגת לשמוח ולמקסם הנאה בכל רגע נתון, לא מאפשר לנו לשקוע בעצב ומתזכר אותנו בעיניך הירוקות והמחייכות לאהוב את החיים ואת עצמנו, כי בעצם למה לא?!
7 צפייה בגלריה
העמותה להנצחת רתם שרביט ז"ל
העמותה להנצחת רתם שרביט ז"ל
רתם ושני שרביט בילדות

אז כאמור, הקפדת תמיד להקיף עצמך בשמחה, אבל אף פעם לא על חשבון אחרים. גם בהיותך ילד צעיר ומתבגר בועט, תמיד ראית את החלש והשונה ממך, תמיד הושטת יד לאלו שהיו זקוקים, הייתה בך רגישות אינסופית לסביבה והספקת אפילו להתנדב ולתרום לקהילה שסביבך.
צפו בכתבה המתעדת הקמת בית לחיילים בודדים בקיבוץ ברקאי:

במלאת 20 שנה לנפילתך, החלטנו לעשות מעשה ולהנציח את זכרך באופן המבטא את אישיותך, ובחרנו לשפץ את ביתם של 20 חיילים בודדים קרביים, שעזבו את חייהם הנוחים בחו"ל והגיעו ארצה להתנדב לשירות משמעותי בצבא. ומבית ישן, שלפני עשרות שנים שימש כבית נעורים בקיבוץ, זכינו להרים פרויקט של 10 ימים אינטנסיביים שבסופו, עמד לרשותם בית חדיש, מעוצב בכל פינה, חמים ומזמין, שהם בחרו להפוך ל"בית רתם". זו הייתה זכות ענקית להרים פרויקט כל כך חשוב ומרגש למען החיילים ולזכרך רתם יקר!
קיבלנו החלטה שזה לא הפרויקט האחרון במסגרתו נתרום לקהילה וננציח אותך, אלא רק הראשון.
7 צפייה בגלריה
העמותה להנצחת רתם שרביט ז"ל
העמותה להנצחת רתם שרביט ז"ל
רתם שרביט ז"ל במהלך שירותו הצבאי
מצפים לעוד פרויקטים רבים ומגוונים שיתרמו לאוכלוסיות מוחלשות וישפרו להם ולו במעט את החיים!
אני חייבת לשתף אותך רתם, כי הפרויקט הזה באמת עלה על כל הציפיות. הייתה לנו הזכות במהלך העבודה המשותפת, להעמיק את הקשר וההיכרות עם אנשים שכבר הכרנו וגם להכיר אנשים חדשים עם לב ענק! זה נתן ערך מוסף אדיר למטרה המרכזית לשמה התכנסנו!
7 צפייה בגלריה
מבנים ששופצו על ידי העמותה
מבנים ששופצו על ידי העמותה
חדר שהעמותה עיצבה ושיפצה עבור ילדים בסיכון המתגוררים בפנימיית רווחה
הפרידה הבלתי צפויה ממך בהיותי בת 17, רתם אהוב, ריסקה לי את הלב לרסיסים. גדלנו להורים שחינכו אותנו לתת הכל, והעובדה שמסרת את חייך למען המולדת, כאשר ברקע אנו כל הזמן עדים לכך שקיים פירוד אדיר בעם, השחיתויות שכל הזמן תופסות כותרות, וכל המתלווה לכך, כל זה ייצר אצלי את התחושה שלא טוב למות בעד ארצנו, וששילמנו את המחיר הנורא מכל, על לא כלום.
7 צפייה בגלריה
העמותה להנצחת רתם שרביט ז"ל
העמותה להנצחת רתם שרביט ז"ל
מתנדבות בעמותה במהלך הפעילות
אבל, אני חייבת להודות שהפרויקט הזה וההתגייסות האדירה הזו של מאות אנשים מכל קצוות הארץ,שאת חלקם אנחנו אפילו לא מכירים, שעבדו מהבוקר עד הערב כדי לגרום לזה לקרות, שעזבו הכל ובאו בשיא הנתינה והכוונה. ההתגייסות האדירה הזו לטובת הפרויקט של כל כך הרבה אנשים בכזו נכונות לעזור ולעשות טוב בלי לקבל דבר חזרה, יוצקת טיפה של הגיון וטעם לעובדה שנאלצנו להיפרד ממך רתם ולתהום החיסרון שלך. טוב הלב המתפרץ הזה של כל כך הרבה אנשים איחה לי במקצת את הלב.
סרטון גיוס ההמונים למניעת סגירת העמותה:
ברמה האישית משפחתית שתדע רתם שהפרויקט הזה גם גרם לנו להרגיש אותך נוכח. לאור האינטנסיביות שהפרויקט דרש, בילינו יחד כל כך הרבה זמן מהיממה, תוך כדי אינספור קבלות של החלטות, ניהול הפרויקט בלוחות זמנים לא שפויים, שעות עבודה בלתי נגמרות, אבל אושר אדיר על הזכות לתת, ועוד בשמך. זה גרם לנו לחוש אותך איתנו, פועם בקרבנו יותר מתמיד. תודה שבילית איתנו, זה היה לנו נעים.
אוהבת אותך אח אהוב שלי ומתגעגעת בכל נשימה,
שני.

עמותת "רתם למען הקהילה" המוכרת בפועלה גם כ- Socialeyes, הקימה מגוון פרויקטים בעשרות מקומות שונים ביניהם הקמת קיר תחושתי לילדים עם מגבלה, ציור קיר במקלט של נשים מוכות וילדיהן, עיצוב מסדרונות והקמת קיר השראה בפנימיית רווחה.

7 צפייה בגלריה
מבנים ששופצו על ידי העמותה
מבנים ששופצו על ידי העמותה
מרכז תמיכה לנערות נפגעות תקיפה מינית ששופץ על ידי העמותה

בנוסף העמותה מאפשרת הקמת מרחב למידה אלטרנטיבי לילדים על הרצף האוטיסטי, הקמת אדניות ופינות ישיבה מונגשות בשילוב ציור קיר, שדרוג חצר, הקמת גינת מאכל, עיצוב חדר מוזיקה המסייע לנוער בסיכון, עיצוב פנימי למועדון של ניצולי שואה, עיצוב מועדון המסייע לנערות בסיכון, עיצוב מרכז הנותן תמיכה לנערות נפגעות תקיפה מינית ועוד ועוד.

7 צפייה בגלריה
מבנים ששופצו על ידי העמותה
מבנים ששופצו על ידי העמותה
חדר ילדים במחלקת אשפוז פסיכיאטרי שעוצב ושופץ על ידי העמותה

כלל הפרויקטים מוצעים כיום כתשורות שונות בקמפיין גיוס ההמונים שהקמנו להצלת העמותה.
הקורונה פגעה בנו חזיתית. העמותה על סף סגירה.
כל מי שיכול לסייע, לתרום, לשתף, ולקשר אותנו עם כל מי שיכול לעזור, אהיה אסירת תודה לו על כך.
עד כה גיוסו לטובת הפרויקט כ-74,000 שקלים והוא זקוק ל-45,000 כדי להגיע ליעדו ונותרו עוד עשרה ימים בלבד. אם הסכום לא יגויס במלואו הכסף יוחזר למאות התורמים שכבר נרתמו.
  • לפרויקט גיוס ההמונים למען עמותת "רתם למען הקהילה" המעצבת ומשפצת מתחמים של אוכלוסיות מוחלשות לחצו כאן