יאניס אנדטוקומבו, שבכלל היה בספק למשחק חסר המשמעות מול וושינגטון (113:126), כנראה כבר לא יכול לחכות לפלייאוף. במהלך הרבע השני מו ווגנר סחט ממנו עבירת תוקף, והיווני, שלא אהב את החלטת השופטים, הגיב בנגיחה לאחר חילופי דברים עם הגרמני - והורחק.
לאחר המשחק ה-MVP של הליגה התנצל על התנהגותו: "פעלתי בצורה איומה. אם יכולתי להחזיר את הגלגל, לא הייתי עושה זאת. אבל בסופו של דבר, כולם אנושיים, כולם עושים טעויות. אני חושב שלאורך העונה הצלחתי להישאר רגוע ומפוקס. לומדים מזה וממשיכים הלאה".
5 צפייה בגלריה
יאניס אנדטוקומבו, מוריץ וגנר
יאניס אנדטוקומבו, מוריץ וגנר
התנצל. יאניס אנדטוקומבו ומוריץ וגנר
(צילום: EPA)
5 צפייה בגלריה
יאניס מורחק
יאניס מורחק
ווגנר אחרי הנגיחה שספג
(צילום: EPA)
אנדטוקומבו גם התייחס לווגנר עצמו: "אין לי שום דבר נגדו, זה לא קשור אליו. כנראה שנמאס לי מכך שמרביצים לי ואיבדתי את הראש לשנייה אחת".
אגב, זו לא הפעם הראשונה שהיווני חוטף עצבים ב"בועה". במהלך מאבק על ריבאונד מול דונטה הול במשחק מול ברוקלין, דחף אותו שחקן הנטס לרצפה ויאניס ניסה להחזיר לו, אך השופטים חסמו אותו. זו הייתה ההרחקה הראשונה של היווני מאז אפריל 2018, והרביעית שלו בקריירה.
5 צפייה בגלריה
יאניס מורחק
יאניס מורחק
יאניס מורחק
(צילום: EPA)
מאמן הבאקס מייק בודנהולצר הגן על הכוכב שלו, ואמר כי היו כמה מהלכים שהובילו לתקרית, ושהליגה צריכה לבחון זאת לפני שתחליט על הרחקה או קנס. "לא קרה שום דבר, יאניס לא מתרגש מזה, הוא מתמודד עם זה כבר הרבה זמן", אמר בודנהולצר. "הוא MVP. שחקנים ינסו להתעסק איתו, הוא בדרך כלל רגוע והלילה זו הייתה מעידה. אולי טוב שזה קרה דווקא עכשיו. נלמד מזה ונזכור כמה זה חשוב לשמור על העצבים שלנו במהלך משחק".
סקוטי ברוקס, מאמן הוויזארדס, התייחס לנגיחה: "אין לזה מקום. מצער שזה קרה לאנדטוקומבו, שהוא אחד השחקנים הטובים בליגה, אבל זה לא היה צריך לקרות. יש למילווקי מזל שזה לא קרה בפלייאוף, אחרת הוא היה מורחק מכמה משחקים".

לילארד: "תכבדו את המשחק שלי"

דמיאן לילארד מריח פלייאוף ואוי ואבוי למי שיעמוד בדרכו. כוכב פורטלנד השווה הלילה את שיא הקריירה שלו עם 61 נקודות, בדרך ל-131:134 על דאלאס ועלייה למקום השמיני במערב. ניצחון במשחק הבא על ברוקלין יבטיח לקבוצה השתתפות במשחקי הכניסה מול התשיעית.
לילארד, שצעק לאחר המשחק "תכבדו את המשחק שלי", גם הפך לשני בלבד לצד ווילט צ'מברליין האגדי שקולע לפחות 60 נקודות שלוש פעמים בעונה אחת. "קודם כל, אני שמח להיות מוזכר בנשימה אחת עם צ'מברליין, זה כבוד. המשחק שנתתי הגיע בתזמון מושלם". על המפגש מול הנטס הוסיף: "זה המשחק החשוב ביותר בחיים שלנו".
5 צפייה בגלריה
דמיאן לילארד
דמיאן לילארד
שחקני פורטלנד יודעים מי ה-איש. דמיאן לילארד
(צילום: AP)
5 צפייה בגלריה
דמיאן לילארד
דמיאן לילארד
לילארד עם עוד צליפה
(צילום: גטי אימג'ס)
מאמן הבלייזרס, טרי סטוטס, החמיא לכוכב שלו: "אף אחד לא רוצה להגיע לפלייאוף יותר ממנו, המנהיגות שלו וכמובן היכולת שלו, מדברים בעד עצמם. הוא סוחב את הקבוצה על הגב, יש לנו עוד משחק חשוב לפנינו".