1 צפייה בגלריה
ראסל הארטלי
ראסל הארטלי
ראסל הארטלי
(צילום: מתוך TikTok)

"מאמן זוגיות" מלוס אנג'לס הותקף לאחרונה ברשת, בגין העצות הבעייתיות שהוא מפיץ לכמעט 400 אלף הגברים שעוקבים אחריו ברשת החברתית "טיקטוק". ראסל הארטלי, המייסד והמנכ"ל של Get Coaching Inc, על פי פרופיל הלינקדאין שלו, הפך למוקד למספר סרטונים ויראליים שלא חסכו ממנו ביקורת.
לאה מל (Leah Melle), אושיית "טיקטוק" שמתחזקת פרופיל פופולרי עם 200 אלף עוקבים, הביעה בוז נוכח עצות הדייטינג של הארטלי, שכללו בין היתר גם טיפים לגברים שמבקשים לשכנע את חברתם להסכים לשלישייה.
"קבלו אותו, המיזוגן של השנה!", הכריזה מל בסרטון שצבר כבר מעל מיליון לייקים. "כשנשים מדברות על גברים שהם דושבאגים וזבל, הארטלי מהווה דוגמה קלאסית לגבר שאנחנו מדברות עליו", סיכמה.


גם קרטיס קונור, יוטיובר פופולרי עם 2.5 מיליון עוקבים, התבטא גם הוא בחריפות: "התוכן של ראסל מזכיר אומני פיתוי אחרים באינטרנט, במובן שכמותם גם הוא מעניק עצות חסרות תועלת המבוססות על שנאת נשים, אך מה שבולט אצלו זה שלא משנה על מה הוא מדבר, הוא תמיד יאמר לפחות דבר אחד שהוא פוגעני באופן משולח כל רסן".
קונור הדגים את דבריו באמצעות סרטון הקרוי - "מהי המשמעות של להיות רווק בחיים האמיתיים", אותו העלה הארטלי לחשבון הטיקטוק שלו, ובו הוא ממליץ לרווקים לבנות אורווה (מה?) של נשים, אותן הוא מכנה "סוסות", "מקום שתוכלו לבקר בכל פעם שתרצו לצאת לדייט או לעשות דברים במיטה", ייעץ הארטלי. "למרות שהבחור הזה מנסה להעמיד פנים שיש לו חיים מגניבים, כשאני צופה בסרטונים שלו, אני רואה בחור עצוב", אמר קונור.
הארטלי הוא לא מאמן הזוגיות היחיד שהותקף במדיה החברתית בחודשים האחרונים. בינואר האחרון, בעליה של חנות ספרים אוסטרלית התחננו בפני מאמני זוגיות להפסיק להפוך את החנות שלהם לשטח תרגול לטכניקות פיק-אפ מפוקפקות.
גם בישראל, טקטיקות פיק-אפ שנויות במחלוקת נחשבות למגונות מבחינה חברתית, וכוללות לא פעם הטרדת נשים בסביבת מרכזי קניות, ועידוד החניכים להוריד לנשים שהם פוגשים את הביטחון העצמי ולהשפילן, כך שיהוו מטרה "קלה" יותר לחיזור. בדומה להארטלי, גם במרכזי הפיתוי בישראל הופצו ומופצים תכנים המקדמים חפצון נשים, סקסיזם ומיזוגיניה.