הגוף הנשי הוא מרחב ארוגני גדול ונהדר, אך האורגזמה הנשית עדיין נתפסת כחידה: מה בין אורגזמה דגדגנית לאורגזמה וגינלית, מהי אורגזמה של נקודת הג'י לעומת אורגזמה טנטרית, כשמעל כולן מרחפת אפופת מסתורין האניגמה הגדולה מכל ‑ האורגזמה עם השפיכה הנשית.
גברברים בני 20, מאהבים בני 50 - כולם מחפשים את ה"כפתור" הנסתר שיגרום לנשים שאיתן להגיע לשיא כמו בסרטי הפורנו, כלומר בהתזה מפוארת. אבל כמו שקורה לרוב במעגל התגובה המינית הנשית ‑ זה לא עובד ככה.

1 צפייה בגלריה
שפיכה נשית
שפיכה נשית
מתוארת כבר לפני 2,000 שנה. שפיכה נשית
(shutterstock)

אז איך זה כן עובד? בעזרת ד"ר רונית אלוני, מטפלת זוגית ומינית; ד"ר עידן מיליצ'ר, פסיכותרפיסט ואחראי המרפאה הסקסולוגית האנאורגנית לגברים באיכילוב; ומירי קרייזמן, פסיכותרפיסטית ומטפלת מינית, מרכזת מרכז רותם למיניות, גיבשנו עשרה דברים שכדאי לדעת על השפיכה הנשית:
1. בדברי הימים היא זכתה לשלל תיאורים פואטיים בנוסח "הנקטר של אפרודיטה", "המזרקה של ונוס", "השמפניה של הסקס" ואף "גייזר האהבה", ונחשבה לסוג עוצמתי במיוחד ונשגב של אורגזמה המבטא יכולת מינית יוצאת דופן של האישה.
2. היא מתוארת בספרות כבר מלפני 2,000 שנה, עוד מימי אריסטו (שציין כי הנשים מפרישות נוזל במהלך האורגזמה, שאין לו מרקם של שתן ואינו מכתים את הסדינים), ועלתה לכותרות בשנות ה־40 עם גילוי נקודת הג'י, שהחוקרים העריכו שגירוי ממוקד שלה מוביל לשפיכה. אצל רוב הנשים השופכה אינה חלק משמעותי מחיי המין, אף על פי שהיא נמצאת בין ראש הדגדגן לנרתיק. עם זאת, יש נשים המגלות שמשהו קורה בשופכה שלהן כשהן מגיעות לאורגזמה, והתופעה מבלבלת אותן ואת החוקרים כאחד. אצלן השפיכה נגרמת ככל הנראה בעקבות גירוי סימולטני ידני, ללא חדירה, בדגדגן ובנקודת הג'י או בה בלבד.
3. יש נשים שגילו כי בעת האורגזמה ניתז נוזל שקוף או חלבי מפתח השופכה שלהן ‑ ממספר מ"ל בודדים ועד כמות המשתווה לכוס מים. הנוזל אינו חומר הסיכה הנפלט מבלוטת ברטולין אצל אישה בעת עוררות מינית. מחקרים אחדים קבעו שמקור הנוזל בבלוטות קטנות הנקראות "בלוטות סקין" שנמצאות בדופן הקדמי של הנרתיק, סביב חלקה התחתון של השופכה. הבלוטות לא קיימות אצל כל הנשים וגודלן משתנה מאישה לאישה, מה שעשוי להסביר מדוע רק חלק מהנשים חוות אורגזמה המלווה בשפיכה. יש הטוענים שבלוטות סקין הן המקבילה הנשית לערמונית בגוף הגבר, שיש לה תפקיד בייצור נוזל הזרע והפרשותיה מתרוקנות אל השופכה בזמן האורגזמה הגברית.
4. מחקר שבוצע ב־2015 קבע כי החומר שנפלט באורגזמה הנשית מגיע משלפוחית השתן ואותרו בו כמויות קטנות של חומרי בלוטת הערמונית. ייתכן שמדובר בשתי תופעות נפרדות: יש נשים שפולטות כמויות קטנות של נוזל חלבי מבלוטות סקין ואחרות פולטות כמויות גדולות יותר של נוזל שקוף שמקורו בשלפוחית השתן.
5. לעיתים בזמן המגע המיני מתמלאת שלפוחית השתן בנוזל צלול שנשפך החוצה בעקבות האקט המיני וההתכווצויות הכרוכות בו. מבחינה כימית, מדגישים המומחים, לא מדובר בשתן (ואכן אין לו את הצבע והריח האופייניים לשתן). במקרים האלה תיתכן כמות נוזל גדולה יחסית, אך לטענת החוקרים היא אינה קשורה להנאה המינית, אלא להתכווצויות. נשים המדווחות על שפיכה בזמן האורגזמה לא בהכרח חוות אורגזמה חזקה יותר.
6. מחקרים מודרניים מעריכים כי התופעה נחווית בצורה כלשהי על ידי 10־54 אחוז מהנשים.
7. לפי מחקר שנערך בשנת 2017 בהשתתפות 320 נשים, כמות הנוזל המשתחרר נמצאת על הטווח שבין 0.3 מ"ל ל־150 מ"ל, כלומר, מכמות מזערית ועד "השפרצה" בכמות של כוס שלמה.
8. על פי המחקרים, מי שחוותה שפיכה לא בהכרח תחווה אותה בכל חוויה מינית ובכל אורגזמה.
9. בשונה מנוזל הסיכה, שעשוי להשתחרר בעת המגע המיני בכמויות משתנות והוא חלק אינטגרלי מהתגובה המינית, שחרור הנוזל משלפוחית השתן אמנם מתרחש בעת האורגזמה, אבל הקשר שלו אליה נסיבתי ולא סיבתי. מעגל התגובה המינית הנשית מתחיל בחוויית אינטימיות רגשית ולא בחשק ספונטני, ואז נפתח חלון ההזדמנות לקבלת גירוי ולהנאה מינית. לכן כדאי מאוד להשקיע בטיפוח האינטימיות והשיח הפתוח בנושא המיניות, ולתת לפנטזיות על שפיכה נשית, שמקורן בפורנו מזויף, מקום מצומצם, אם בכלל.
10. נשים שיש להן שפיכה בזמן האורגזמה הן לאו דווקא מיניות יותר (ואגב, אין קשר בין השפיכה הנשית לבין הפוריות). מדובר בתכונה גנטית ותו לא. לכן, האמונה שאפשר להביא כל אישה לשפיכה, והניסיונות האובססיביים לעיתים להגיע לזה ‑ מיותרים. התאמת המיניות לציפיות החברתיות שמקורן בפורנו באה על חשבון ההנאה הנשית ממין. *