לקראת פתיחת שנת הלימודים הבאה הולכת ומתבהרת התמונה של מחסור גדול במחשבים ללמידה מרחוק של תלמידים בכל חלקי הארץ.
למשפחות רבות אין את היכולת הכלכלית לרכוש מחשב, ולילדים רבים עלול להיווצר פער בלימודים בשל כך. עמותת "רוח טובה" מקבוצת אריסון, המחברת בין מתנדבים לעמותות, יצרה את פרויקט "ניידים בקהילה" המבוסס על ערבות הדדית בתוך הקהילה בעקבות הצרכים שעלו מהשטח.
4 צפייה בגלריה
ניידים בקהילה
ניידים בקהילה
ניידים בקהילה
(עמותת רוח טובה)
במסגרת הפרויקט אזרחים תורמים את המחשב או הטאבלט שלהם שלא בשימוש, מתנדבים מהקהילה יעסקו בשינוע המחשב, ומתנדבים אחרים יתקנו את הדרוש תיקון וידריכו את מי שצריך הדרכה.
המחשבים מועברים לילדים, לקשישים ולכל מי שזקוק בקהילה. היוזמה פועלת ב-15 רשויות מקומיות בארץ ולקראת פתיחת שנת הלימודים הקרובה העמותה מגייסת כמה שיותר מחשבים לטובת הפרויקט.

קיבלה מחשב עבור בנותיה ועכשיו מתנדבת בפרויקט

4 צפייה בגלריה
ניידים בקהילה
ניידים בקהילה
מתנדבים בפרויקט ניידים בקהילה
(עמותת רוח טובה)
למיכל מבת-ים (השמות המלאים בכתבה שמורים במערכת) יש שתי בנות בגילאי 10 ו-11, שלא היה להן מחשב ללמידה מרחוק, וכתוצאה מכך נאלצו להיעדר משיעורי הזום הכיתתיים בתחילת תקופת הקורונה.
"לא היה לנו מחשב בבית והבנות שלי לא יכלו להשתתף בשיעורי הזום. הן היו מחכות שאגיע הביתה, וצפו בשיעור שהמורה הקליטה ושלחה לי לנייד. כששמעתי על הפרויקט ביקשתי להצטרף, וקיבלתי מחשב עבור בנותיי, נערים מתנדבים התקינו לנו אותו והסבירו לנו איך להשתמש. זה מיזם מדהים ששינה לנו את החיים.
רציתי גם אני לעזור לעוד אנשים והתחלתי להתנדב בפרויקט בשינוע המחשבים ביחד עם ענבל ממועצת העיר. לאט לאט משפחות שזקוקות למחשב התחילו לפנות אליי ואני שמחה לעשות כל מה שאני יכולה כדי לעזור להם. לראות את הילדים שמקבלים את המחשב זה סיפוק גדול".

"בכל תרומה יש כוח, לכל תרומה יש משמעות"

עו"ד וחברת מועצת העיר בת-ים, ענבל פלאח – יעקב: "חברה בריאה זו חברה שדואגת אחד לשני, זו חברה שמכירה בכך שכל החברים בה אמורים להרגיש בטוחים ומוגנים, לדעת שלא משאירים אף אחד מאחור. בכל תרומה יש כוח, לכל תרומה יש משמעות.
4 צפייה בגלריה
ניידים בקהילה
ניידים בקהילה
(עמותת רוח טובה)
כמורה בעברי, לא יכולתי לסבול את הידיעה שישנם ילדים שלא יכולים ללמוד כי להורים שלהם אין אפשרות כלכלית לקנות להם מחשב ומתוך זה אני פועלת להשיג כמה שיותר תרומות מחשבים, ומתנדבים."

שמחים שהוא יכול להיות כמו כולם

ליאת מנתניה, היא דודה לאור בן ה-6 שהתייתם מאימו וגר עם אביו, ליאת מסייעת רבות בגידול ושמירה עליו. לאור ואביו לא היה מחשב בבית, ואור לא יכל להשתתף בפגישות הזום של ילדי הגן. לפני כשבועיים אור קיבל מחשב במסגרת פרוייקט "ניידים בקהילה". "עכשיו סוף סוף אור יכול לתקשר עם ילדים בגן ולשחק במחשב, הוא שמח מאוד ואנחנו שמחים שהוא יכול להיות כמו כולם".
4 צפייה בגלריה
ניידים בקהילה
ניידים בקהילה
מתנדב בשינוע מחשבים - פרויקט ניידים בקהילה
(עמותת רוח טובה)
טל המתנדבת שהעניקה לו את המחשב מספרת: "היה מאוד מרגש לראות את אור ולשמח אותו עם המחשב. אני מקווה שיהיו עוד המון תורמים כדי שנוכל להעביר כמה שיותר מחשבים לכמה שיותר ילדים".
עידו לוטן מנכ"ל עמותת "רוח טובה" מסכם: "שנת הלימודים עומדת להתחיל ואנו עושים מאמצים גדולים כדי לגייס כמו שיותר מחשבים בתוך הקהילה ברשויות המקומיות.
אם יש לכם מחשב נייד שלא בשימוש, או שאתם מעוניינים להתנדב בשינוע המחשבים, בדיקה והתקנה, בפעולה פשוטה שלוקחת מספר שניות אתם יכולים למלא את הפרטים שלכם באתר רוח טובה ולהצטרף לעשייה הזאת. התרומה שלכם תשפיע באופן מיידי וישיר על ילדים ואנשים שזקוקים לה".
  • יש לכם מחשב נייד או טאבלט תקינים שאין לכם צורך בו? לחצו כאן לטופס התרומה.
  • להתנדבות לטובת הפרויקט במגוון דרכים כמו שינוע המחשבים לנקודות איסוף ולמי שזקוק להם, בדיקת תקינות המחשבים והדרכה על המחשבים לחצו כאן לטופס ההרשמה להתנדבות.
למציאת התנדבות בהתאמה אישית לפי מקום מגורים,שעות פנאי ותחומי עניין היכנסו לאתר רוח טובה .