עוד מהמורה בדרך לעסקה המתגבשת בין ענקית הטכנולוגיה מיקרוסופט לטיקטוק: הביזנס אינסיידר חושף כי עובדי מיקרוסופט מביעים התנגדות לקיום עסקת הרכישה, מחשש כי היא תיפגע בתדמית הנקייה והישרה שלה. לפי הדיווח, כ-250 מעובדי מיקרוסופט הצביעו בסקר פנימי בשאלה האם החברה צריכה לרכוש את טיקטוק, ו-63 אחוזים מהם השיבו שלא. מדובר במדגם קטן למדי של עובדי החברה, המעסיקה יותר מ-155 אלף איש ברחבי העולם, אולם קשה להכחיש את הסנטימנט שהוא בכל זאת מייצג.
2 צפייה בגלריה
מיקרוסופט וטיקטוק
מיקרוסופט וטיקטוק
העובדים מתנגדים
(צילום: shutterstock)
עסקת הרכישה של הפעילות האמריקאית של טיקטוק מייצרת כותרות בשבועות האחרונים. מיקרוסופט מובילה את המרוץ, אולם גם טוויטר הודיעה כי היא נמצאת במגעים ובוחנת את האפשרויות שבפניה. במקביל, הציב נשיא ארה"ב דונלד טראמפ תנאי חסר תקדים לקיום העסקה, ואמר כי "נתח משמעותי" מסכום המכירה צריך להיכנס לקופת האוצר. הצו הנשיאותי שעליו חתם, ושאוסר על חברות אמריקאיות לעשות עסקים עם טיקטוק, אמור להכנס לתוקפו באמצע ספטמבר - וזה גם הדדליין של טיקטוק לסגור עסקה. עוד כתבות בנושא:
נוסף לסקר העובדים, נחשפו גם שרשורים פנימיים שבהם הביעו כמה מהעובדים דאגה מהעסקה המתגבשת. אחד מהם כינה את התנאי שהציב נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, לעסקת הרכישה - "שוחד". אחרים הביעו חשש מפגיעה ביושרה של החברה, וכן מפגיעה בתדמית הנקייה שלה. כמה מהעובדים כינו את העסקה "בלתי מוסרית", ובאחת ההודעות נכתב כי "מאיזה צד שלא מסתכלים על העסקה הזו היא לא אתית". עובד נוסף התייחס לנושא ואמר כי נראה שממשל ארה"ב דוחף לעסקה הזו, ושמראית העין הזו מאירה את מיקרוסופט באור שלילי.
2 צפייה בגלריה
דונלד טראמפ וטיקטוק
דונלד טראמפ וטיקטוק
"שוחד". דונלד טראמפ וטיקטוק
(עיבוד תמונה. צילום: shutterstock)
הקולות האלה מצטרפים לקול משמעותי אחר - זה של ביל גייטס, שהתראיין לאחרונה ונשאל לדעתו על העסקה המתגבשת מול טיקטוק. גייטס קרא לאפשרות הרכישה "כוס תרעלה", והצביע על העובדה שכניסה לשוק הרשתות החברתיות והעיסוק בניטור ופיקוח על תכנים עשוי לפגום בתדמית של מיקרוסופט, שתצטרך להתמודד עם אתגרים חדשים לגמרי.
לפי הערכות, הפעילות האמריקאית של טיקטוק שווה כ-50 מיליארד דולר. אנליסטים חלוקים בשאלה אם מדובר ב"עסקת העשור" עבור מיקרוסופט והמשקיעים, שיקבלו את הרשת החברתית העולה במחיר מצוין, וחלקם מעריכים כי עם הדחיפה הנכונה השווי של טיקטוק יכול לזנק ל-200 מיליארד דולר בתוך שלוש שנים. לעומתם, המתנגדים טוענים כי מיקרוסופט נדחקה לפינה גיאו-פוליטית מסובכת למדי, ועלולה להוציא לפועל עסקה בזבזנית שתפגע בעיקר בה.
המשא ומתן בין מיקרוסופט ובייטדאנס