הערב יתחיל שלב רבע הגמר של ליגת האלופות עם יריית פתיחה מעניינת במיוחד, משחק בין הפתעת העונה בכדורגל האירופי, אטאלנטה, שתפגוש בליסבון את תומאס טוכל וחבורת הכוכבים של פ.ס.ז'. אנחל די מריה לא ישחק בעקבות הרחקה, קיליאן אמבאפה עדיין נמצא בספק להתמודדות, כך שמי שיצטרך לספק את הסחורה יותר מתמיד ולקחת אחריות במאני-טיים הוא כמובן מספר 10, ניימאר.
בשבוע שעבר ציינו בפריז שלוש שנים להגעתו של הכוכב הברזילאי לפארק דה פראנס: תג מחיר כבד על הכתפיים, הר של ציפיות שהתגשמו רק בזירה המקומית, פציעות חוזרות ונשנות בדיוק ברגעי ההכרעה ובעיקר מערכת יחסים סבוכה מאוד בינו לבין המועדון, על רקע הרצון לחזור אל הקבוצה האירופית שפתחה בפניו את הדלת, ברצלונה. אלא שאז התפרץ נגיף הקורונה שטרף את הקלפים ושינה לכולם את התוכניות. הסופרסטאר בן ה-28 כבר מבין ומעכל שחזרה למדי הבלאוגרנה היא תסריט לא ריאלי לתקופה הקרובה, במיוחד לאור המצב הפיננסי של הקטלאנים, ושעליו למקד את מירב המאמצים במקום בו הוא נמצא.

1 צפייה בגלריה
ניימאר חוגג עם החברים
ניימאר חוגג עם החברים
ניימאר
(צילום: AP)

בהסתכלות כוללת על התקופה שלו עד כה בעיר האורות, ניימאר לא השיג התקדמות מקצועית על כר הדשא, אך התבגר מאוד מחוצה לו: הוא מבין את מקומו ויודע שבתחרות על הכדורגלן הטוב בעולם הוא הפסיד מזמן ללאו מסי ולכריסטיאנו רונאלדו. הוא שומר על איפוק, נינוח יותר, ומזה זמן רב מאוד הוא מרוכז כולו בהצלחתה של פ.ס.ז' - כשגם אופציה להארכת חוזה עדיין יכולה להתממש. הפעם, גם המזל שיחק תפקיד בהגרלה ואחרי פרק זמן לא מבוטל הוא העניק לניימאר הזדמנות פז לעשות היסטוריה ולהגשים לנאסר אל ח'לאיפי את הפנטזיה הגדולה שלשמה הוא משקיע סכומי עתק במועדון בכל שנה מחדש.
למי שכבר הספיק לשכוח, רגע לפני שכל העולם השתתק לאור התפרצות הנגיף, הברזילאי נתן הוכחה לכל המבקרים שהוא מסוגל לספק תצוגות שיא ברגעי ההכרעה, וסיפק צמד שערים בשני המפגשים מול בורוסיה דורטמונד. בנוסף, הוא חתום על שער הניצחון מול סנט אטיין שהביא לקבוצתו את הזכייה בגביע (3 שערים מתוך 19 שכבש בכל המסגרות ב-2019/20 בסה"כ).
תחזרו לרגע אחורה בזמן ותיזכרו איך העונה של ניימאר התחילה: הבוז הצורם מהקהל הביתי שליווה אותו בכל מקום לצד ההתגרות שלו בהם מנגד, והקולות שמאסו בו וקראו לו לעזוב. היום, מנקודת השפל הזאת, הכוכב הברזילאי הגיע למרחק של 250 דקות ו-3 ניצחונות כדי להכניס את עצמו ואת שאר חבריו לקבוצה אל ספר דברי הימים של המועדון, להצדיק את מיקומו בחמישייה הראשונה של הכדורגלנים הטובים ביותר ולהוריד את הקוף הכבד שיושב לו על הכתפיים בדמות הצלחה בזירה האירופית בייחוד לאור סכומי העתק ששולמו תמורת שירותיו.
בראיון לאתר הרשמי של הפריזאים ניימאר טען: "אני במצב הכי טוב שלי מאז שהגעתי לפריז. אנחנו רוצים לזכות בצ'מפיונס משום שמעולם לא היינו כל כך קרובים לתואר הזה". אם הברזילאי יצליח להביא את הגרסה המשובחת שלו למשחקים שנותרו לקבוצתו, זכייה בגביע עם האוזניים הגדולות היא תסריט ריאלי לחלוטין שיעניק את הסוף הכי טוב ולא צפוי שהרומן המתמשך בין ניימאר לפריזאים יכל לקבל.
רוצים גם אתם להיות פרשנים? אז תתחילו לכתוב. איך זה עובד? פשוט מאוד – כותבים ושולחים בגוף המייל או בקובץ וורד לכתובת הבאה: kick@ynet.co.il בצירוף שם מלא. אורך הטקסט הרצוי הוא בין 250 ל־800 מילה. נא לא לצרף תמונות וסרטונים מהאינטרנט, טבלאות, גרפים או עיבודי מחשב לקבצים.