• יגואר תחגוג בחודש מרס הקרוב 60 שנים לחשיפתה המתוקשרת של ה-E-טייפ בתערוכת ז'נבה 1961
  • לכבוד האירוע תבנה חטיבת הקלאסיות של המותג מספר מכוניות זהות לחלוטין, כולן בעבודת יד
  • כפי שנאמר לא פעם, אם אתם שואלים כמה יעלה התענוג, הוא בטוח לא בשבילכם (2.4 מיליון, לפני מסים)
לפני כמעט 60 שנים, מרץ '61, ז'נבה, שוויץ: בתערוכת הרכב הנחשבת ביותר בעולם הרכב, ומי שהפכה השנה לקורבן המוטורי הראשון בתעשיית הרכב בעקבות נגיף הקורונה, הוצגה מכונית הספורט שנחשבת לאחד האייקונים המוטוריים הגדולים בכל הזמנים. לכבוד חגיגות יום ההולדת הוחלט במותג הבריטי (בבעלות הודית) לייצר 12 יחידות זהות לצמד שהוצג בתערוכת הרכב "ההיא". שש רודסטר בצבע אפור, שש קופה בירוק.
יגואר תעטר אותן בלוחיות הרישוי המקוריות של המכוניות - 9600 HP לקופה, 77 RW לרודסטר – שנסעו ממטה החברה בקובנטרי על הכביש הציבורי. מי שזכה לשבת מאחורי ההגה באותה נהיגה מפורסמת הם איש יחסי הציבור של יגואר בוב ברי ומהנדס הרכב ונהג המבחן האגדי של החברה נורמן דייויס. אם תג המחיר לא מפחיד את חשבון העו"ש שלכם, תוכלו לרכוש אחת אבל יגואר מדגישה כי ניתן יהיה לרכוש את שתיהן רק כצמד, ולא כל אחת בנפרד.
המכונית הכי יפה שפרארי ראה: אנזו פרארי, האיש והמותג עם הסוס הצוהל שלא ידוע היה בפרגון-יתר, ראה את ה-E טייפ לראשונה ולא יכול היה להתאפק - "זו המכונית היפה ביותר שראיתי", אמר. על עיצוב גוף האלומיניום חתום מלקום סייר, מהנדס אווירונאוטיקה ביצרנית המטוסים בריסטול בזמן מלחמת העולם השניה, שהצטרף ליצרנית הרכב הבריטית בתחילת 1951. מה שמסביר מדוע מלבד מראה נפלא זו אחת המכוניות עם מקדם הגרר הנמוך לתקופה.
מהירה, ולא רק בקו ישר: בחרטום ה-E טייפ שכן מנוע שישה צילינדרים בנפח 3.8 ליטר (גדל לאחר מכן ל-4.2 ליטר) עם 265 כ"ס. הזינוק ל-100 קמ"ש ארך פחות משבע שניות בדרך למהירות מרבית של כ-240 קמ"ש, נתונים יוצאי דופן לתקופה. אבל היא גם התגלתה כמהירה על המסלול. בעיקר בזכות מכונית המירוץ D-טייפ - מנצחת 24 השעות של לה מאן שלוש פעמים ברציפות (1955-1957) - ששימשה לה בסיס. בתמהיל: מרכב אחוד מודרני, מיתלים נפרדים מלפנים ומאחור, בלמי דיסק ומעטפת אלומיניום עם משקל עצמי של קצת יותר מ-1.3 טון.