כמעט חודש חלף מאז שהורי פעוטון טולי ברמלה צפו לראשונה בסרטונים הקשים מהגן. היום (רביעי), נעתר בית משפט השלום בראשון לציון לבקשתם, והתיר לפרסם את התיעוד המזעזע, שבמסגרתו נראה צוות הגן מטיח פעוטות על מזרנים, סוטר להם ומשליך אריזות מגבונים על ראשי הפעוטות.
לקראת פרסום הסרטונים מהגן, הצטרפנו אליהם לצפייה משותפת בזוועות שעברו ילדיהם. לאורך שעות הם צפו יחד, בכו, התחבקו וניסו לחזק אחד את השני. אותם אנשים שעד לפני כמה שבועות היו זרים - והפכו בעל כורחם לשותפים בצער.
5 צפייה בגלריה
תיעוד הסייעות המתעללות בגן ברמלה
תיעוד הסייעות המתעללות בגן ברמלה
אריזת מגבונים על פעוט. מתוך התיעוד
5 צפייה בגלריה
תיעוד הסייעות המתעללות בגן ברמלה
תיעוד הסייעות המתעללות בגן ברמלה
אחת מנשות הצוות מכה פעוט עם קופסה
"זו הפעם השנייה שאני רואה את הסרטונים האלה", אומר חן כהן, אבא של ילדה בת שנה וחצי מהגן. "ראינו עכשיו תיעוד של שעות בו הילדים שלנו פשוט לא קמים מהכיסא ומקבלים מכות. שעות שאין אפילו משחק אחד על הרצפה. קשרו אותם, הטיחו אותם. אני קפוא. הלב שלי דופק ואני קפוא. זו פשוט אכזריות, אין מילה אחרת. הן נהנו מזה, יש תיעוד שהן צוחקות".
לדבריו, "הלב נקרע. אני קם בשלוש בלילה ולא מצליח להירדם, זה נכנס לתודעה שלנו. אנחנו מנסים לדמיין מה היה שם בזמנים שלא תועדו. נחשפנו רק למצלמה אחת, יש שמונה סך הכול, ואני מקווה שהכול ייחשף, כי כל המדינה צריכה לראות את זה".

5 צפייה בגלריה
תיעוד הסייעות המתעללות בגן ברמלה
תיעוד הסייעות המתעללות בגן ברמלה
פעוט מוטח על המזרן
"זה מזעזע", מוסיף ירון יומה, אבא לילד בן שנה ושלושה חודשים. "ראינו שם דברים שקשה לצפות בהם. בעיטות לראש, סתירות, הטחות. קשה לי מאוד. קשה לתאר את ההרגשה הזאת. רק מי שחווה את זה מבפנים יודע איך זה מרגיש. זה יום עצוב מאוד".
"אני מרגישה אשמה, הלקאה עצמית", מתארת בת אל אמין-כהן, אמא לילדה בת שנה וארבעה חודשים. "נכנסתי הביתה ואמרתי לבת שלי שאני מצטערת. כל כך רע לי שהיא הייתה שם, שהיא עברה את זה שנה שלמה. שהיא סבלה ולא הייתי שם, שהיא בכתה ולא היו לה אמא ואבא לידה. רע לי בלב. כרגע בישראל יש עוד לא מעט גנים עם התעללות והם לא מפחדים כי אין עונש".

"ממה שראיתי עכשיו, זה רק הולך ומחמיר", אומר ראובן בן שמעון, אב לילד בן שנתיים וחמישה חודשים בגן. "זה רוע שמגיע מהשטן, אני מרחם על הילדים. רמסו את כבודם. לדרוך, לצחוק, להכות אותם בראש. ילד שרוצה לישון - מרימים אותו ומכריחים אותו לעמוד. לא יודע איך אפשר לעזור לילדים שחיו ככה את רוב חייהם".
ג'ני אלבו, אם לילדה אחרת בגן, סיפרה שבתה מתמודדת בימים אלה עם קשיים לאור מה שעברה בגן. "היא מרביצה, צועקת, אבל בכל יום שעובר אנחנו רואים שינוי לטובה. אני יודעת שיש לה משקעים עמוקים, אבל כשהיא מרביצה לי - אני מחבקת אותה".
5 צפייה בגלריה
הורים זועמים בהארכת מעצר לסייעות המתעללות מרמלה
הורים זועמים בהארכת מעצר לסייעות המתעללות מרמלה
הורים זועמים בהארכת מעצר לסייעות המתעללות מרמלה
(צילום: אבי מועלם)
5 צפייה בגלריה
הורים זועמים בהארכת מעצר לסייעות המתעללות מרמלה
הורים זועמים בהארכת מעצר לסייעות המתעללות מרמלה
(צילום: אבי מועלם)
הבוקר הודיעה המשטרה על כוונתה להגיש הצהרות תובע נגד בעלת הגן ליטל ברסי, בן זוגה וגם נגד חמש סייעות בגן. שלשום, בדיון הארכת מעצרה של ברסי, הצהיר חוקר משטרה כי אותרו כ-200 אירועי אלימות כלפי הפעוטות בגן. עורכת דינה של בעלת הגן טענה שהיא לא הייתה מעורבת באלימות, אך חוקר המשטרה התעקש שהיא נכחה בחדר בשעה שאחת הסייעות תקפה את אחד הילדים.
בצהריים האריך בית משפט השלום בראשון לציון בחמישה ימים את מעצרו של בן זוגה של בעלת הגן ושל חמש סייעות נוספות, אולם החליט לשחרר את בעלת הגן למעצר בית של חמישה ימים. המשטרה הגישה בקשה לעיכוב ביצוע - והגישה ערעור לבית המשפט המחוזי על שחרורה של ליטל ברסי. שתי סייעות נוספות שוחררו למעצר בית של שבוע.

המשטרה, מצדה, גם סיימה היום את חקירת הפרשה. לטובת החקירה גויס צוות של 20 חוקרים שצפו בסרטונים במצלמות הגן. לפי המשטרה, הסייעות כיסו את פני הפעוטות בבדים וחיתולים, משכו אותם, האכילו אותם בחטיפים שפוזרו על הרצפה, טלטלו אותם בזמן האכלתם ואף קשרו אותם בבד לכיסא וניערו אותם.
מאור ביטון, אב לילד בן שנתיים בגן, אומר שהבטן של כל הורה שיצפה בסרטונים תתהפך. "הממשלה חייבת לעמוד על הרגליים האחוריות ולחייב עונש מאסר מינימלי. בלי אופציות לעונשים קלים", הוא אמר. "חייבים לפקח על הסייעות, לבדוק אם יש להן רישום פלילי ולבדוק אותן בגן".
אל ביטון הצטרף אביב ספיר, אב לילד אחר בגן, שבירך על פרסום הסרטונים. "זו התעללות שיטתית של צוות שלם ששתק. עבדו עלינו ושלחו לנו תמונות של הילדים שלנו מחייכים", הוא אמר. "ברגע שמסתכלים על הסרטונים - רואים שבשנייה אחרי התמונה הן עשו סוויץ' והתעללו. הילד שלנו פגוע נפש. יש לו התקפים, הוא אלים מאוד ומרביץ מתוך שינה. אנחנו פגועים עד עמקי נשמתנו".
גולדי וסרציאר, אם לילד אחר בגן, מציינת שלא הייתה מסוגלת לצפות בסרטונים עד הסוף. "צריך לראות את אי-השפיות שלהן. הרגשתי שאני עומדת להתעלף", היא אמרה. חן ספיר, אם לילד נוסף בגן, הוסיפה: "זו זוועת עולם. דברים שלא תיארתי לעצמי. אני לא יודעת איך נשלח את הילד לגן בשנה הבאה. אני לא יכולה לסמוך על אף אחד בעולם".
הורי הילדים מהפעוטון פתחו קמפיין מימון המונים לסיוע במאבק המשפטי. לתרומות לחצו כאן.